Turkka ja Huhmar eivät ole enää Käpylässä

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Turkka ja Huhmar eivät ole enää Käpylässä

ViestiKirjoittaja fedja » 27 Loka 2009, 20:36

Tosiaan Pandoran löytämät tiedot on nyt toiselta huhutaholta ja osittain myös netin avulla hieman vahvistettu. Jukka Turkka ja Helena Huhmar eivät ole enää Käpylän kuntoutuskeskuksessa töissä. Turkka on Käpylästä lähtenyt muutama kuukausi sitten. Huhmar ihan äskettäin.

Jukka Turkka oli Käpylän aivovauriokuntoutuslinjan osastonylilääkäri ja hallintoylilääkäri. Nykyisin hän ottaa vastaan yksityisesti Mehiläisessä. Helena Huhmaren tämänhetkisestä työpaikasta ei ole tietoa.

Jukka Turkka:
2006
http://www.invalidiliitto.fi/attachment ... s_2006.pdf
- Kuulunut johtoryhmään ja johtokuntaan hallintoylilääkärin ominaisuudessa
- Aivovauriokuntoutuslinja
osastonylilääkäri
- Hallintoylilääkäri
- Hänen kirjoittamiaan laadukkaita julkaisuja aivovammasta löytyy netistä paljon

Aarne Ylinen
- Nykyinen Käpylän kuntoutuskeskuksen johtaja, ylilääkäri (Aloittanut 1.9.2008)
- Ollut aikaisemmin Tampereen yliopistollisessa sairaalassa kuntoutuksen ylilääkärinä
- Netistä löytyy kuntoutukseen liittyviä julkaisuja hänen kirjoittamanaan

Käpylän kuntoutuskeskuksen tämän hetkinen aivovauriokuntoutuslinjan osastonylilääkäri _?_, eli ei ketään nimettyä. Hallintoylilääkärinä Käpylässä on tällä hetkellä fysiatri Eija Ahoniemi Käpylän nettisivujen mukaan.
http://www.invalidiliitto.fi/portal/kun ... /hallinto/

Ylisen on huhuttu olleen if:n vakuutuslääkäri taannoin. Tästä en löytänyt faktaa ainakaan netistä. Ainakin liikennevahinkolautakunnassa toimii 1.1.2009-31.12.2011 Aarne Ylinen asiantuntijatyöryhmässä.
http://www.liikennevahinkolautakunta.fi ... ation.aspx

Onko TV:lle tuttu tuo Ylinen?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 27 Loka 2009, 21:02

No, heti iski tuo nimi jostain. Mutta asiayhteyttä en muista... Asianhan vois tarkastaa IF:n asiakaspalvelusta. ;) Toivotaan, että Huhmar päätyisi Tampereelle.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja alaria » 28 Loka 2009, 09:25

Please ilmoitelkaa mihin super hyvä Huhmare päätyy, jotta jatkossa tietää...

Tämä vakuutuslääkäri Ylinen on myös jo Insure-ohjelman lääkäri ja insure-kuntoutusta kävijät eivät ole tyytyväisiä vakuutusyhtiömyönteisiin papereihinsa.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Mansku » 29 Loka 2009, 20:24

Tää oli kyllä aika kismittävää kun kuulin..onneksi Sarajuuri sentään on vielä Käpylässä. Yksityiselle taitaa käydä suurimman osan HUSin "parhaimmistolääkäristön" tiet..
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 29 Loka 2009, 21:34

Nii...Saa nähdä alkaako retkut saada säännölliseen ei-syy-yhteyttä papereita Käpylästä tästä edespäin.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 29 Loka 2009, 21:58

Vahva veikkaus: Kyllä alkaa saada!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Zarru » 04 Joulu 2009, 01:19

Siis mitä... :(

EI ole totta. Ihan kuin isku palleaan kun kuulin tuosta.

Onpa masentavaa kuulla että Helena Huhmar ei ole enää Käpylässä, sillä hän on juuri se lääkäri keneen luotan.

Vajaan kuukauden päästä olen menossa kuukaudeksi Käpylään ja nyt tuntuu että jollain tavalla putosi Pohja koko kuntoutukselta kun luin tämän. Pidin selvänä että mua siellä edelleen tutkii nimenomaan Helena Huhmar, joka siis tutki ja diagnosoi minut huhtikuussa.

Tulipa kurja fiilis, kun en yhtään tunne sieltä muita lääkäreitä, ja tämän puolentoista vuoden aikana mitä tapaturmastani on, on Huhmar AINUT lääkäri kuka on herättänyt luottamusta, ollut erittäin asiantunteva ja hän oli kuin Taivaan lahja kaikkien laiminlyöntien jälkeen.

Menipä nyt maku koko Käpylään menemisestä... :cry:
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 04 Joulu 2009, 11:52

Zarru. Siellä on edelleen päteviä neuropsykologeja, jotka ymmärtävät retkahduvamman ja aivovamman aiheuttaman oireiston. Joten kannattaa mennä. Muiden neurologien pätevyydestä en ole kuullut muista kuin Aarne Ylisestä.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 04 Joulu 2009, 19:10

Toki menen kuntoutukseen, mutta kyllä oli järkytys kuulla ettei Huhmar ole enää siellä. On tässä matkan varrella tullut tavattua liiankin monta lääkäriä, ja vain Huhmariin luotan. Kertokaa jos joku tietää missä hän ottaa jatkossa vastaan niin harkitaan.

Neuropsykologi on ihan eri asia ja onhan heitä Käpylässä, johtava sellainen mut tutkikin aikaisemmin. Oikein pätevä nainen, mutta kun pitäisi olla se neurologian erikoislääkäri ja vielä Huhmar...

Odotin niin kovasti että pääsen uudestaan keskustelemaan Huhmarin kanssa tilastani, ja nyt se siis ei toteudukaan... :(
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

voi ei

ViestiKirjoittaja tessa14 » 26 Joulu 2009, 00:44

Ei voi olla totta, että Huhmar ei ole enää Käpylässä...juuri kun olen menossa tammikuussa sinne...piti ensin päästä syksyllä 2009 mutta siirrettiin ja nyt :( ...järkkyä.., koska jos nyt se lääkäri siellä niin kuin luin on vakuutuslääkäri ja minulla on if:iä vastaan Hovioikeudessa kanne,, nyyh,,,Lakimiehenä minulla on Vesa Laukkanen, mutta eipä taida mitään auttaa, jos Huhmareen lausuntoa ei saa. Ortonissa Huhrmar kyllä tutkinut minut ja vahvaa tekstiä ,mutta voikohan nyt Käpylässä uusilla tutkimuksilla todetakin jotain muuta? Onkohan sinne edes saatu neurologia.. Kannattaisikohan perua jakso?? Koska tosi vaike saada edes käpylään tutkimusjaksoa ja sitten siellä ei ole Huhmaretta :cry:
tessa14
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 02 Tammi 2010, 00:20

Älä ihmeessä peru!

Olen ollut täällä kuntoutuksessa nyt neljä päivää ja on niin huippulaitos että ei missään nimessä kannata perua mitään, neurologi on vain yksi osa kaikkea, täällä on niin monen alan asiantuntijoita että ei huolta, ja varmasti edelleen myös päteviä neurologeja, vaikka olen samaa mieltä siitä että Huhmar on ykkönen.

Olin myös TODELLA pettynyt että en tavannutkaan täällä häntä, mutta tänne pääseminen on hieno juttu niin että ei kannata liikaa surra vaan ottaa kaikki apu irti tästä kuukaudesta.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 08 Tammi 2010, 17:23

Kiva kuulla kuulumisia ja tietoja Käpylästä Zarru. Minulla on luultavasti siellä kuntoutus toukokuussa. Juttelin Käpylän neuropsykologin kanssa. Heidän ymmärtämystasonsa niskavamman ja neuropsykologisten oireitten yhteydestä on kyllä huippuluokkaa ja pesee yliopistosairaaloiden aivovammaneurologienkin tietämyksen.

Kertoilehan kuntoutuksesta lisää sitten, jos ja kun jaksat.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zarru » 13 Tammi 2010, 01:12

Jeps, takana nyt pari viikkoa ja edelleenkin, ylisanat meinaavat loppua jo kesken. Kokemuksia on monenlaisia ja kaikkihan on yksilöllistä, mutta minä olen kokenut tämän lähes täydelliseksi.

TODELLA osaava henkilökunta, lähes poikkeuksetta hyvin mukavia kaiken lisäksi, asianmukaiset ja monipuoliset tilat... Mulla on tapaamisia mm. neurologian erikoislääkärin, neuropsykologin, toimintaterapeutin, puheterapeutin, sosiaalityöntekijän (auttaa mm. valitusten teossa), useiden fysioterapeuttien kanssa, sekä vesijuoksua, kuntosaliohjelmaa, erilaisia testejä, tutkimuksia, vapaa-ajan ohjelmaa...

Olen niin kipeästi halunnut ja hakenut tietoa, apua, neuvoja... diagnoosejakin. Nyt täällä on kaikki se. Täällä keskitytään ihmiseen, yksilönä, huolehtivasti, tietävästi, sellainen on minun kokemukseni tästä laitoksesta. Aluksi olin jännittynyt, että millainen paikka tämä on ja mitä täällä tehdään tai miten viihdyn, nyt en millään tahtoisi lähteä pois parin viikon kuluttua.

Toivottavasti pääsen tänne vielä uudelleen :)
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Neurologien poistuminen!

ViestiKirjoittaja riverman » 13 Tammi 2010, 09:50

Turkka lopetti Synapsiassa käytännössä heinäkuussa ja virallisesti syyskuun alussa. Tämä oli iso isku Synapsian uskottavuudelle.

Huhmarin lähtöön liittyy huomattavasti enemmän dramatiikkaa sillä se tapahtui insure -kuntoutusjakson puolessa välissä ja sen jakson henkilöiden epikriiseistä oli jätetty pois kaikki Huhmarin tekemät tutkimukset.

Aarne Ylinen on varmuudella todistanut Pohjolan vakuutusjutuissa ja todistaa jälleen omia alaisiaan vastaan helmikuun puolivälissä Pohjolan piikkiin eräsä aivovammakeississä Helsingin käO:ssa. Ylisen todistus on tehty juuri ennen kuin hän aloitti Synapsiassa.
riverman
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Zarru » 14 Tammi 2010, 00:18

Juu, on tavattoman iso menetys että nuo kaksi neurologia lähtivät täältä.

Ja ikävää myös se millaiselta tilanne vaikuttaa. Kukaan ei tunnu tietävän juuri mitään Turkasta, siis minne lähti, ja Huhmarista ei tiedetä ollenkaan. Täällä on aistittavissa se miten Huhmarin lähtö harmittaa monia, hänestä todella pidettiin ja häntä arvostettiin korkealle myös henkilökunnan puolelta, näin uskallan sanoa. Turkasta ei niinkään minun kanssani ole ollut puhetta enkä häntä ole itse tavannut, joten hänestä en osaa sanoa, mutta varmaankin hän myös oli hyvin arvostettu täällä.

Huhmar on aivan huippuasiantuntija, toivottavasti hän opettaisi muita että saataisiin Suomeen muutamaa enemmän lääkäreitä jotka aivovammoja tunnistavat ja niistä edes perusasiat tietäisivät.

Mutta kun täällä on ei mieti noita poliittisia kuvioita, vaikka ne ikäviä ovatkin. Täällä elämä jatkuu varmaan aika lailla entiseen malliin, kuntoutujia tulee ja menee. Oli valtava isku kuulla etten tapaakaan täällä Huhmaria, mutta sille ei voi mitään, eikä se onneksi poista kaikkea muuta hyvää tästä paikasta, ja taitavia neurologeja täällä on onneksi yhä.
Zarru
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)