Aftat suussa

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Aftat suussa

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 01 Syys 2009, 22:44

Onko muilla retkuilla enemmän ku ennen vammaa pirun kipeitä aftoja suun limakalvoilla? Onpas veemäisiä tyyppejä... Onneks ne menee ohi itsestään, mut kyl niitä on niin paljon enemmän kuin aiemmin.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 04 Syys 2009, 11:32

No ei enempää kuin ennenkään.
Jokos käytät Elmexiä, joka on kohtuuhintaista tai apteekista Yotuel tai Biotene?
Niissä ei ole sitä vaahtoavaa ainseta, jolle moni on yliherkkä.

Itselläni harveni aftat kun siirryin ensin noihin apteekin tuotteisiin mutta myöhemmin halvempaan elmexiin, vihreä on mun makuuni.
Lapsillani on myös aftat vähentyneet mutta kausittain niitä tulee monta yhtä kertaa suuhun, eikä muuten parane heilläkään ihan kahdessa viikossa ilman lääkitystä. Voi mennä hyvinkin kuukausi ja silleen.

Nyt kun jätin viljatuotteet pois, ei ole ollut yhtään aftoja, ei vatsan turvotusta, ei ummetusta, ei röyhtäilyjä. Kasviksia tilalle.
Eka kokeilu kevättalvella ja retkahdin leipiin kesäksi. Kun vatsa taas heitti epäkuntoon ja paino lähti nousemaan niin jätin taas nuo viljat pois.

Eilen söin hiukan tavispitsaa ja nukahdin iltapäivällä, mitä ei ole tapahtunut pitkään aikaan. Nykyisin teen itse pitsanpohjan ilman viljoja ja silloin ei väsytä.

Meni vähän aftan ohi mutta kun tuo ihmiskroppa on niin monimutkainen.
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 04 Syys 2009, 11:39

Siis on käynyt tsiljoona kertaa mielessä kautta vuosien, että jokuhan noita aftoja aiheuttaa, jonkinsortin herkkyys jollekin tuotteelle, joka suussa pyörähtää.
Meidän viisihenkisessä perheessä on vain minulla ja kahdella lapsella näitä aftoja ollut. Muita allergioita ja herkkyyksiä on koko perheellä, jokaisella omansa.
Tuo viljan poisto kohdallani tuli siitä mieleen kun sain äkillisiä ripulikohtauksia ja olin ihan sängyn pohjassakin, rusasrukiisen leivän jälkeen.

Toisekseen kun tuolla Ortonissa yhteensä kolme viikkoa tuli yövyttyä, toki jumpattuakin :D niin ihmisten pääpuheenaihe on ummetus ja vatsavaivat. Syödään kuitua ja otetaan laksatiivia ja ei vaan toimi.

Ehkä tuo vilja siis aiheutti myös aftoja :idea:
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)