- botuliinihoidon
- jakson kunoutusosastolle yliopistosairaalaan.
Asia 1
Minä haluaisin huutaa ja karjua heille, että missään nimessä ja koskaan en halua botuliinihoitoa. En suostu siihen.
Asia 2
Kuntoutusosastojaksoa neurologi ehdotti jo vastaanotolla. Silloin sanoin, etten ymmärrä mitä se voisi minulle tarjota tällä hetkellä, koska fysiatrinen kuntoutus on ok ja hyvä tällä hetkellä. Siitä huolimatta haluaa minut sairaalaan. Minulla ei ole mitään käsitystä miksi minut laitetaan kuntoutusosastolle yliopistosairaalaan, jossa kukaan ei ymmärrä tätä vamma ja vamman hoidosta yhtikäs mitään. Tottakai ei ole mitään motivaatiota mennä, jos ei näe siinä mitään mahdollista hyötyä. Lisäksi tiedän, että minun on todella raskas olla jossakin muualla kuin kotona, jossa voin relata ja olla yksin silloin kun tarvii. Tiedän, että väsähdän siellä kokonaan, koska siellä on päiväohjelma. Jakson pituutta en tiedä. Toisaalta jakso voi olla hyvä sen takia, että näkevät tilanteeni. Kai ensimmäinen asia on se, että haluan mennä heidän osastolle ja ymmärrään, miksi minun on hyvä sinne mennä. Toiseksi mielestäni minun hoidossa on otettava minun omakin mielipiteeni huomioon. Vastentahtoisesta hoidosta ei ole mitään hyötyä.
Asia 3
Haluan ilmaista oman kantani neurologin mielipiteeseen. Neurologi on sitä mieltä, että hartia- ja pääoireet johtuvat niskasta, mutta selässä ja muualla olevat oireet johtuvat jostakin ihan muusta.shock:

Vinkkejä ?
Aion kirjoittaa näistä asioista paperille, koska suusanallinen anti vastaanotolla näyttää olevan aika heikko. Jos teillä on vinkkejä siihen, miten diplomaattisesti ilmoitan heille, että en halua, enkä koskaan tule suostumaan botuliinihoitoon ja sen, että en tällä hetkellä ymmärrä ja tajua miksi minut halutaan sairaalaan kuntoutusosastolle enkä ole motivoitunut osastojaksolle, niin otan ilomielin vinkkejä vastaan. Ei varmaan ole hyväksi, jos kirjoitan lappuun että en missään tapauksessa ja mistään hinnast koskaan halua botuliinihoitoa.
Sen tajuan, että lapun alkuun kannattaa minun kirjoittaa se, mikä heidän toimissaan on mielestäni hyvää....eli se, että katsovat aivojen MRI-kuvan olevan tarpeellinen minun kohdalla.