Urheilun seuraaminen ja yliaktiivinen hermosto

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Urheilun seuraaminen ja yliaktiivinen hermosto

ViestiKirjoittaja fedja » 23 Elo 2009, 18:52

Onko teillä samaa?

Olen tässä seurannut keihäsfinaalia. Ja tää on ihan hirveetä :D . Mää menen siihen niin mukaan, että, että...Syke on tosi korkeella jatkuvasti ja välillä teen noita liikkeitä heittäjien mukana. Olen lähes koko ajan kauttaaltaan jännittynyt.

Tällaista tää on ollut tämän vammautumisen jälkeen. Jotenkin tuo inhibitiojärjestelmä ei toimi ja sitä reagoi aivan älyttömän voimakkaasti. Tuosta syystä ei kovin paljon viitsi seurata jännittäviä ja hermostoa kiihdyttäviä juttuja. Vie niin paljon voimia ja paikat menee jumiin.

Olen huomannut saman tyylistä pelkästään, kun kuuntelen puheohjelmia. Jos siellä ihmiset hymyilevät ja nauravat, yhtäkkiä huomaan, että minulla on suu kovassa virneessä, vaikka en ole tajunnut edes nauravani itse. Se tuntuu hieman oudolta.

Eli tuo peilaus pelaa vähän liian liukkaasti ja peilauksen vastainhibitio ei toimi. Olen iso lapsi ü.
Viimeksi muokannut fedja päivämäärä 25 Elo 2009, 17:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Yeah

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 23 Elo 2009, 19:07

Aluks varsinki oli herkkyyttä! En voinu osallistuu tunteikkaisiin paltsuihinkaan... Kyl joskus viel innostuu mut nyt mä pystyn jo kontrolloimaan sitä. Aluks en. Mut ku hermosto on huonona, säpsähtelin ja räiskyn aika helposti. ;)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Jano74 » 23 Elo 2009, 20:54

Tuttu tunne! Oli pakko herätä kattelee ensimmäisiä formulakisoja, ja välillä kesken kisojen huomasin olevani mukana ajamassa kaikkine lihaksineni! Ja kun kisa oli ohi olin aivan puhki!!! Mutta Halovest-hoidon jölkeen ei oikeen edes formulat enää kiinnosta!
Niskavaivoja jo vuodesta 1997!
Jano74
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Ei tsiisus...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 23 Elo 2009, 21:05

Hiukka repesin Jano sun kommentilles.

BTW: Jos joku "terve" tai ei näitä oireita kokenut eksyy lukeen vaikka tätäkin ketjua, niin se pyörittelee silmiään ja hiukkasen repeilee meille "hulluille". ;)

Mä yritin tsiigaa jalkapalloa ja oikein provosoida itteeni, mut ilmeisesti hermosto voi sen verran paremmin, ettei se lähtenyt mukaan... Sorry!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja fedja » 25 Elo 2009, 17:25

Jano74 kirjoitti:Tuttu tunne! Oli pakko herätä kattelee ensimmäisiä formulakisoja, ja välillä kesken kisojen huomasin olevani mukana ajamassa kaikkine lihaksineni! Ja kun kisa oli ohi olin aivan puhki!!! Mutta Halovest-hoidon jölkeen ei oikeen edes formulat enää kiinnosta!

Sielläki siis ü ja TV:llä. On meitä ainakin 3 sitten.

Onko tuo Jano tullut vammautumisen jälkeen vai oliko sitä ennenkin?

Tuo meni vähän ohi. Johtuiko Halovest hoidosta tuo, että kiinnostus meni formuloihin?

Joo. Onhan tuo hyvä, kun urheilusuoritus tulee tehtyä pelkästään katsomalla. Olen täällä palautunut keihäänheitosta isojen marja-annosten avulla :wink: .
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mansku » 21 Syys 2009, 11:22

Mulla tätä ei esiinny niinkään urheilun yhteydessä, johtuen "ehkä" siitä etten sitä edes seuraa :D mutta muuten kyllä huomaan myös virnisteleväni esim. radio kuunnellessa tai tehdessäni kotitöitä. Ja nykyään oon entistä selkeämmin oppinut pelaamaan tän vireystilan todella suuren heittelyn kanssa, välillä on päiviä kun vaan ns. silmät seisoo päässä eikä nupissa tunnu liikkuvan mitään ja viimeaikoina taas näitä adhd-päiviä on tuntunut olleen suurimman osan ajasta joka ilmenee hölpötinpölpötinläpätiläp-meiningillä, eli en meinaa saada puhetta millään stoppaamaan ja rauhoituttua. Oikein nolottaa välillä kun juttelee jonkun koira-hoidokin omistajan tai kaverin kanssa kun tajuaa että hitti, tuli taas höpötettyä ihan liikaa kun toinen ei meinannut saada suunvuoroa ollenkaan. :D Oon vaan todennut että pitää jumittaa kunnolla jumituspäivinä ja sit taas koittaa hoitaa mahd. paljon asioita sillon kun nupissa sutisee. Muilla ilmennyt vastaavaa?

Mulla luultavasti vaikuttanut näiden hässäkkä-päivien lisääntymiseen viimeisen kuukauden hermosto-homeopaattisten käyttö, koska ennen sitä jumituspäiviä tuntui olevan jatkuvasti ja adhd:t hyvin harvassa. Ei siinä, mieluummin näin päin koska nyt on virtaa muutenkin ihan eri tavalla ja jaksaa touhuta. Eli vois sanoa että nyt on hyvät napit käytössä :D
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 05 Loka 2009, 16:39

Mansku kirjoitti:Ja nykyään oon entistä selkeämmin oppinut pelaamaan tän vireystilan todella suuren heittelyn kanssa, välillä on päiviä kun vaan ns. silmät seisoo päässä eikä nupissa tunnu liikkuvan mitään ja viimeaikoina taas näitä adhd-päiviä on tuntunut olleen suurimman osan ajasta joka ilmenee hölpötinpölpötinläpätiläp-meiningillä, eli en meinaa saada puhetta millään stoppaamaan ja rauhoituttua. Oikein nolottaa välillä kun juttelee jonkun koira-hoidokin omistajan tai kaverin kanssa kun tajuaa että hitti, tuli taas höpötettyä ihan liikaa kun toinen ei meinannut saada suunvuoroa ollenkaan. :D Oon vaan todennut että pitää jumittaa kunnolla jumituspäivinä ja sit taas koittaa hoitaa mahd. paljon asioita sillon kun nupissa sutisee. Muilla ilmennyt vastaavaa?

On aika paljonkin ollut just tuon tyyppistä. Minulla tuon menotilan kanssa on niin, että vaikka olo olisi pirteä, niin taustalla saattaa olla melkoinen väsymys. Minun pitää huolehtia levosta ja siitä, ettei kovin lähtisi ylikierroksille. Jatkuvasti tuon yli- ja alitilan kanssa sitä taistelee.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)