työkykyisyys

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

työkykyisyys

ViestiKirjoittaja Pandora » 08 Heinä 2009, 10:56

Onko teistä kukaan käynyt niskavamman jälkeen työhaastattelussa? Miten sellaisessa tilanteessa toimitaan?

Minä hölmö pääsin todella hyvään työhaastatteluun. Uskon, kyllä selviytyvän työstä, on itsenäistä ja osa-aikaista. Tai ainakin toivon kovasti, mutta eihän siihen voi luottaa.

Sen verran tajuan, että jos itse mainitsen niskojen tilasta niin mahdollisuudet saada työ on siinä, mutta voinko olla mainitsematta, en todellakaan ole nyt terve. Ja mitä jos ne kysyy terveydentilasta? Eihän lääkäritkään osaa sanoa, mikä mulla on, miten itse osaisin.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Re: työkykyisyys

ViestiKirjoittaja fedja » 08 Heinä 2009, 14:53

Pandora kirjoitti:Onko teistä kukaan käynyt niskavamman jälkeen työhaastattelussa? Miten sellaisessa tilanteessa toimitaan?

Minä hölmö pääsin todella hyvään työhaastatteluun. Uskon, kyllä selviytyvän työstä, on itsenäistä ja osa-aikaista. Tai ainakin toivon kovasti, mutta eihän siihen voi luottaa.

Sen verran tajuan, että jos itse mainitsen niskojen tilasta niin mahdollisuudet saada työ on siinä, mutta voinko olla mainitsematta, en todellakaan ole nyt terve. Ja mitä jos ne kysyy terveydentilasta? Eihän lääkäritkään osaa sanoa, mikä mulla on, miten itse osaisin.

Onpas mielenkiintoinen ja kinkkinen tilanne. Vaikea toisen on tuohon sanoa mitään.

Sinä HUIPPU pääsit hyvään työhaastatteluun ü.

Mieti mikä nyt on tärkeintä työ vai kunto? Ja voisiko kenties myöhemmin tulla yhtä hyvä tilaisuus. Jos menee uuteen työpaikkaan, niin siinä on melkoiset paineet olla "hyvin" työkykyinen. Minä menin uudelle työnantajalle sairastamisaikana ja minun kohdalla se oli mielenkiintoinen jakso, mutta kunnon kannalta katastofi-ratkaisu. Toisaalta se oli minun elämä ja minun kunto. Jokaisella tilanne on omanlaisensa.

Sitä kannattaa miettiä, että minkälaista työ olisi ja kestäisikö niska jos on sellainen kuin nyt.

Haastattelussa ei niskasta kannata varmasti mainita nyt, kun et vielä itsekään tiedä.

Yksi vaihtoehto on mennä haastatteluun ja jos tulee valituksi, tekee päätöksen sen jälkeen, kun on saanut niskaspesialistin arvion niskasta. Ja ehkä siinä vaiheessa sitten mahdollisen uuden työnantajan kanssa keskustella avoimesti tilanteesta ja vaihtoehdoista.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

.....

ViestiKirjoittaja paasi » 16 Elo 2009, 01:36

no itse menin haastatteluun.. yritin käyttäytyä normaalisti kivuista huolimatta vaikka vaikeaa olikin ja en maininnut asiasta.. sain työpaikan. jos oot kykenevä työhön niin turha mainita tommosta.
paasi
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)