Vakuutusyhtiö petti hädän keskellä

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Vakuutusyhtiö petti hädän keskellä

ViestiKirjoittaja Muikku » 13 Huhti 2009, 01:10

Löysin tämän foorumin ja rekisteröidyin, sillä tämä näytti juuri oikealta paikalta minulle.

Olen 30 vuotias nainen ja olin elokuussa 2007 rekkaonnettomuudessa perheeni kanssa. Rekka-auto ajoi kirjaimellisesti automme päälle. Kyseessä oli 25 m pitkä kaksiosainen polttoöljyauto. Autossamme oli mukana mieheni ja 1,5 vuotias poikamme.

Kaikki säilyimme hengissä, luojan kiitos. Itse sain suurimmat henkiset traumat, sillä istuin poikani kanssa takapenkillä ja näin kuinka rekka-auto ajoi päällemme. Hyppäsin poikamme päälle suojellakseni häntä, painoin häntä korvista turvaistuimeen ja katsoin silmiin....luulin olevan viimeiset hetket. Saimme apua traumoihin kriisiavusta. Fyysisiä vaurioitakin tuli. Selvisimme kaikki kuitenkin päällisin puolin ehjinä; ei murtumisia, luita poikki tms. vakaavaa. Itselleni tuli kaikista eniten vaivoja sillä rekka osui suoraan ikkunaani.

Menin poikani kanssa ambulanssilla sairaalaan ja minusta poistettiin lasia. En saanut mitään kivunlievitystä (itselläni ei silloin ollut kipuja, johtuen varmaan shokkitilasta). Seuraavan yönä kivut alkoivat. Menin terveyskeskukseen ja sain lievää kipulääkettä ja lämmintä kättä.

Luulin päässeeni helpolla, kunnes minulla alkoi selittämättömät kivut niskassa, hartioissa, leukaperissä ja korvissa. Kuljin viikottain hammaslääkärissä (käskivät vaihtaa hammastahnaa) ja korvalääkärissä. Sukulaiseni tajusi minulla olevan whiplash, mikä sitten minulla todettiinkin.
Kivut olivat todella suuria ja vahvistuivat koko ajan seuraavien kuukausien aikana. Lääkärit määräsivät kipulääkkeitä (morfiinijohdannaisia), masennuslääkkeitä (mitkä lopetin, sillä en ole ikinä kärsinyt masennuksesta vaan kivusta), lihaksiarentouttavia ja muita särkylääkkeitä. Kivut meni niin pahoiksi että jouduin öisin keskussairaalaan kipupiikille. Monien lääkärikäyntien jälkeen minulla todettiin kolmoishermotulehdus, minkä onnettomuus oli aiheuttanut. Olin lyönyt hampaani niin lujaa yhteen että takahampaani oli kuollut ja aiheuttanut kuukausien aikana pahan tulehduksen.

Hammas hoidettiin ja jäljelle jäi whiplash. Röntgenkuvat, hermoratakuvat ja magneettikuvat otettiin n. 3-4kk onnettomuuden jälkeen. Mitään ei löytynyt. Fysioterapiassa olen käynyt ja olen kokenut sen auttavan. Kivut tulevat on-off tyylisesti. On hyviä viikkoja ja huonoja viikkoja. Kun huonot viikot tulee, niin särkylääkkeitä menee paljon.

Nyt vakuutusytiö Tapiola jätti minut pulaan. Hain lisää fysioterapiaa ja sain kielteisen päätöksen missä he totesivat kipuni johtuvan muusta sairaudesta eikä ole enää yhteyksissä onnettomuuteen. He tekivät päätöksen maaliskuussa 2009 ja päätös oli takautuva, sillä he sanoivat etteivät korvaa enää mitään heinäkuu 2008 jälkeen. Sanoivat etteivät ole lukeneet uusia lääkärilausuntoja koska ovat tulleet kyseisen päivän jälkeen. Lähetin viimeiset lausunnot tammikuussa 2009.

Minulla ei ole sairashistoriaa, eli en ole kärsiny ennen onnettomuutta tällaisista kivuista. Kivut ovat hyvin rajatulla alueella: Oikea lapaluu ylös niskaan asti (ainoastaan oieka puoli) tämän lisäksi pää on kipeä. Nyt kuitenkin vakuutusyhtiö päätti kipujen johtuvan muusta sairaudesta sillä voihan niska olla mistä tahansa kipeä ja ovat hyvyyttänsä korvanneet minulle tähän asti. Mieheni soitti Tapiolan korvausneuvojalle ja kysyi lääkärinlausuntoa kyseiseen päätökseen. Sanoivat että sellaista ei ole ja tämä päätös nojautuu statistiikkaan: jos on käynyt tietyn määrän fysioterapiaa on terve. Olen käynyt kolme jaksoa jossa kaikissa oli 10 kertaa.

Olen ihan hämmästynyt kun oma vakuutusyhtiö jättää muuten terveen nuoren perheen äidin pulaan tunteettomasti. Olen ollut sinisilmäinen ja luottanut vakuutuksen tuomaan turvallisuudentunteeseen. Valitus on tekeillä, mutta luottamus on pieni.

Meillä on vielä oikeudenkäynti edessä koko onnettomuudesta. Rekkakuski ei myönnä virhettä, vaikka syyttäjä on katsonut hänen yksin olevan syypää onnettomuuteen. Kuljetusfirma pitkittää ja pitkittää oikeusprosessia. Eli kun oikeus lopulta toteaa kuljettajan olevan syyllinen, niin kaikki Tapiolan maksamat kulut siirtyisivät vastapuolen vakuutusyhtiön maksettavaksi.

Nyt on itse kustannettava kaikki onnettomuudesta johtuneet hoidot.

Onko kellään vastaavaa?

Kiitos etukäteen, ette arvaakaan kuinka helpottavalta tuntui löytää tällainen sivusto ja huomata ettei ole ainut.
Muikku
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Re: Vakuutusyhtiö petti hädän keskellä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 13 Huhti 2009, 10:13

Muikku kirjoitti:Nyt vakuutusytiö Tapiola jätti minut pulaan. Hain lisää fysioterapiaa ja sain kielteisen päätöksen missä he totesivat kipuni johtuvan muusta sairaudesta eikä ole enää yhteyksissä onnettomuuteen. He tekivät päätöksen maaliskuussa 2009 ja päätös oli takautuva, sillä he sanoivat etteivät korvaa enää mitään heinäkuu 2008 jälkeen. Sanoivat etteivät ole lukeneet uusia lääkärilausuntoja koska ovat tulleet kyseisen päivän jälkeen. Lähetin viimeiset lausunnot tammikuussa 2009.

Moi, Muikku! Ja tervetuloa! :D

Ikävä kuulla, että noin on käynyt! Ja mitä tulee vakuutusyhtiöihin, mulla on ollut käsitys, että yleensä Tapiola on parhaasta päästä. Mutta näköjään vakuutusyhtiö on vakuutusyhtiö, vaikka voissa paistais... :evil:

Jätän oireidesi ja hoitojesi kommentoinnin noille palstan whiplash-experteille, mutta kommentoin hiukan tota vakuutusyhtiöasiaa. Oletko muuten tietoinen, että olet oikeutettu saamaan kaikki vakuutusyhtiön sisäiset muistiot tapauksestasi? Jos sieltä löytyisi jotain mielenkiintoista, vaikka se, että sisäisesti myöntäisivät ongelmasi johtuvan tapaturmasta, saisit aika lailla pontta valitukseesi? Tässä ketjussa, ekan sivun loppupuolelta löytyy tietoa ja vinkkejä tästä, miten niitä voi vakuutusyhtiöltä pyytää: http://niskavamma.munfoorumi.com/viewt ... sc&start=0
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Kiitos

ViestiKirjoittaja Muikku » 13 Huhti 2009, 13:22

Kiitos vinkistä. Teen sen heti ensiviikolla. Luulen että ovat nihkeitä asian suhteen. Ainakin käsittelijäni on pelkkää jäätä. Käsittelijäni vaihtui kesken kaiken ja entinen oli todella ihana ja ihmismäinen....nyt sain sitten lumikuningattaren, joka ei välitä mistään. Soitin kerran hänelle pyytääkseni kaikkia asiakirjoja mitä itse olen lähettänyt sinne, sisältäen lääkärin lausunnot. Tämä jäätävä käsittelijä kysyi, että mihin niitä tarvitsen. Tarvitsin niitä oikeudenkäyntiin (asianajajamme pyysi niitä).....mikä sitten peruuntui vastapuolen viivytyksen takia. Neuvoja sanoi että et sä siellä oikeudessa niitä papereita tarvitse. Sain sitten tivattua ne paperit ja pyysin ne mahdollisimman pian.....no sain ne yli viikon päästä ja ne olisivat tulleet myöhässä jos oikeus olisi pidetty silloin.

Nyt tälläviikolla heti laitan virallisen kirjeen Tapiolaan missä pyydän kaikkia papaereita. Kiitos vinkistä.
Muikku
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Moi!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Huhti 2009, 14:03

Mä vastasin sulle toiseen ketjuun mutta siirrän sen tänne. :)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

No niin ...

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Huhti 2009, 14:05

Kiva, että löysit Muikku foorumille!

Uskon, ettei täällä muita olekaan, kun vakuutusyhtiön pettämiä. Valitettavasti tämä systeemi on sellanen, että vy:t pyrkivät kaikin tavoin minimoimaan whiplash-vamman olemassaolon ja näin ollen myös korvattavuudet. Ja korkeammat tahot sallivat tässä asiassa kansalaistensa ihmisoikeuksien rikkomisen. Silmät suljetaan koko sairaudelta ja ihmiset jätetään pulaan.

KIISTELTY VAMMA

Vaikka vammasta nyt tehty uutta tutkimusta, jonka mukaan hermovamman paraneminen voi kestää vuosia ja olla epätäydellistä, vakuutusyhtiöt pystyvät yksioikoisesti olemaan sitä mieltä, että whiplash-vamma paranee 2-3 kuukaudessa ja sen jälkeen olet terve. Samoin ajattelee Kela. Hoitavan lääkärin lausunnolla ei ole väliä, eikä potilaan tuskilla. Seppoa Rätyä mukaillen:
"Suomi (ei Saksa, kuten alkuperäisessä tokaisussa oli) on PASKA MAA".
Huomaat tämän käytännössä, kun tutustut esim. käyttäjätarinoihin tai vakuutusoikeusketjuun. Surullista.

POHJOLA

Itsekin olin heivaamassa omat vakuutukset Pohjolasta Tapiolaan, mutta täytynee miettiä uudestaan. Kaikki yhtä pahoja taitaa olla. Erään viisaan naisen sanoin: 'Pidä vähän vakuutuksia, et hyödy niistä kuitenkaan, kun oikea tarve tulee', taidan karsia kaikki minimiin. Eipä niistä ole minullekaan hyötyä ollut.

Ehkä käyttäjätarinoista luitkin, itse sain retkahdusvamman työmatkalla. Vakuutusyhtiö kielsi työtapaturman ja olen vuoden siitä tapellut. Vakuutusoikeudessa mennään, käsittelyaika n. 9 kuukautta. Ihan sama, ei tuo terveyttä takaisin ikinä.

MUUTAMA KYSYMYS

Olet sankari! Todella hurja tilanne. Ihanaa, että selvisitte,mutta hanurista, että sait niskavamman. Toivottavasti olet löytänyt hyvän kuntoutuspaikan!
- Ovatko kivut vähentyneet yös fysioterapian ulkopuolella, vai ainoastaan hoitojen aikana/vähän sen jlk? Meinaan, että onhan sinulla oikeanlaiset omat harjoitteet ja kivunlievitys.
- Pystytkö olemaan töissä/hoitamaan lasta oireidesi kanssa?

Monesti whiplash-vammassa toinen puoli vammautuukin muuten pahemmin, koska pää on kiertyneenä tapahtumahetkellä. Itselläni on ongelma myöskin oikea puoli, koska kaaduin oikealle kyljelleni. Oli 8 kg:a tavaraa repussa, niin vastasi kuulemma sitä, että olisi ajanut noin 50-60 km/h seinään.

- Saanko udella... millä perusteella kuljetusyhtiö oli syyllinen?
- Oliko selkeä näyttö? Hyvä, että siinä ainakin oikeus toteutuu!

Huolimatta tympeästä tilanteestasi, kaikkea hyvää viimeiseen pääsiäispäivään! On kyllä melkoinen ihme, että saatte viettää sitä perheenä. Smile Sen verran hurjalta vaikutti kertomasi...
Viimeksi muokannut tahdonvoimaa päivämäärä 13 Huhti 2009, 14:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

Re: Kiitos

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Huhti 2009, 14:10

Muikku kirjoitti:Soitin kerran hänelle pyytääkseni kaikkia asiakirjoja mitä itse olen lähettänyt sinne, sisältäen lääkärin lausunnot. Tämä jäätävä käsittelijä kysyi, että mihin niitä tarvitsen. Tarvitsin niitä oikeudenkäyntiin (asianajajamme pyysi niitä).....mikä sitten peruuntui vastapuolen viivytyksen takia. Neuvoja sanoi että et sä siellä oikeudessa niitä papereita tarvitse. Sain sitten tivattua ne paperit ja pyysin ne mahdollisimman pian.....no sain ne yli viikon päästä ja ne olisivat tulleet myöhässä jos oikeus olisi pidetty silloin. Nyt tälläviikolla heti laitan virallisen kirjeen Tapiolaan missä pyydän kaikkia papaereita. Kiitos vinkistä.

Voit vedota henkilötietolakiin. Ei tartte selitellä mitään, mihin papereita tarvitset. Vaikka polttaisit takassa, sinulla on niihin oikeus:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523
Etenkin kohta:
3) henkilörekisterillä käyttötarkoituksensa vuoksi yhteenkuuluvista merkinnöistä muodostuvaa henkilötietoja sisältävää tietojoukkoa, jota käsitellään osin tai kokonaan automaattisen tietojenkäsittelyn avulla taikka joka on järjestetty kortistoksi, luetteloksi tai muulla näihin verrattavalla tavalla siten, että tiettyä henkilöä koskevat tiedot voidaan löytää helposti ja kohtuuttomitta kustannuksitta;

Ja kyllä tietävät tasan tarkkaan vy:ssä, mihin tarvitset niitä. VY:t ovat ovelia ja osaavat kyllä hommansa - tuossa suhteessa. Pysy vain tiukkana.

Ole muutenkin asiallinen ja vähäsanainen puhelimessa, sillä sinusta kirjataan jokainen lause ylös, mitä sanot virkailijalle. Ja kun kuulut valittajiin/hankaliin asiakkaisiin, siellä suurin piirtein "PUNAINEN HÄLYTYSVALO" syttyy soittaessasi. Liikaa ystäviä töissä vakuutusalalla, niin tiedän. ;)

Muista pyytää myös heidän asiakasrekisteriinsä kirjatut vapaamuotoiset tiedot itsestäsi, eli sisältää jokaisen virkailijan sinusta tekemät havainnot esim. puhelimessa. Ja jos he väittävät, ettei sisäisiä muistioita ole, puhunevat pääsiäiskanan kakkaa. Muistiot on tehtävä sisäisistä päätöksistä. Niin, ja mitä vy sinulle sit oikeasti lähettää ja kuinka sensuroituna, on eri juttu. ;)
tahdonvoimaa

Kiitos

ViestiKirjoittaja Muikku » 13 Huhti 2009, 14:23

Hei :) ja kiitos vastauksesta. On todella helpottavaa että ei ole yksin taistelemassa tuulimyllyjä vastaan, siltä se nimittäin tuntuu kun iso vakuutusyhtiö on vastassa.

Vastailen kysymyksiisi:

Vastapuoli on siinä mielessä syyllinen että ajoi takaa meidän päälle. Olimme kääntymässä vasemmalle menevälle tielle. Olimme ryhmittäytyneet ja vilkku päällä. Edessämme meni puimuri. Mieheni ja myös minä katsoimme eteen ja taakse ja kukaan ei ollut ns. ohittamassa meitä. Käännyimme ja yht äkkiä takaa tuli rekka kylkeen. Eli rekka oli lähdössä samaan aikaan ohittamaan meitä ja katsonut viimeksi taakseen ja lähtenyt. Rekan jarrutusjäljet oli vielä oikeallapuolella kaistaa. Rekkakuski väittää meidän kiilanneen, mutta todisteet sanoo muuta. Tmän lisäksi rekka lähti ohittamaan sellaisessa tilanteessa jossa alkoi keltaine viiva 6 metrin päässä sillä 50 metrin päässä onnettomuuspaikalta oli iso risteys liikenteenjakajineen (ja rekka oli 25 m....ja polttoöljyä). Kuski oli tehnyt samaa matkaa 30 vuotta joten luotti omiin taitoihinsa eikä ottanut huomioon turvallisuutta. Hän lisäksi jätti meidät periaatteessa heitteille, sillä hän ei tehnyt mitään auttaakseen meitä. Meni kuulemma shokkiin siinä vaiheessa kun näki pienen lapsen takapenkillä.

Meitä ei muutenkaan kukaan tullut auttamaan. Meni usko muihin ihmisiin. Kaikki tietysti pelkäsivät, mutta eikös se kuulu jkaisen velvollisuuksiin pysähtyä jos näkee onnettomuuden. Elikkä olimme autossa jumissa (ovet meni ryttyyn). Vuodin verta takapenkillä. Ihmiset ajoi ohi ja hidastivat ja jatkoivat matkaa. Tästä johtuen meillä ei ole todistajiakaan. Sain itse soitettua auton takapenkiltä apua. Rekkakuski ei soittanut edes hälytysajoneuvoja......tosin hän kyllä oli puhelimessa kun apujoukot saapuivat, eli firma taisi mennä meideän terveyden edelle. Kun apujoukot saapuivat saimme poikamme pois autosta ja sitten meidät.
Poliisi sanoi onnettomuuspaikalla miehelleni että ihan selvästi rekka-auton syy mutta hankkikaa hyvä asianajaja kun kuljetusfirmalla on hyvät asianajajat. Asia meni syyttäjälle ja hän katsoi syyn olevan rekkakuskissa. Pari päivää ennen oikeudenkäyntiä saimme tekstiviestin missä oikeus peruttiin ja lykättiin hamaan tulevaisuuteen....peruusteella että vastapuolen asianajaja tekee vastasyytteen miestäni vastaan......vastapuoli siis haluaa pitkittää ja pitkittää asiaa. Nyt tuomioistuimelta on tullut heille jo huomautus tapauksen liiallisesta pitkittämisestä.

Onnettomuushetkellä olin kierossa kuin korkkiruuvi. Istuin takapenkillä ja poika oli vieressä. Hyppäsin vaistonvarassa poikani päälle, eli olin aivan kierossa kun itse jysähdys tuli.

Olen kokenut että fysioterapiasta on ollut apua. Sen voimin pääsen aina muutaman kuukauden eteenpäin ja sitten alkaa kivut uudelleen. kipuni on kuten sanoin on-off tuulistä, on hyviä viikkoja ja huonoja. Oikea puoli lapaluusta alkaen kipeä. Oikea käsi puutuu ja siihen säteilee. Pää on kipeä ja olen jo epäillyt kaiken maailman aivokasvaimia yms. mutta onnetumuus on loppujen lopuksi syynä kaikkeen.

Olen saanut fysioterapiasta ohjeita ja yritän touttaa niitä. Asento on kaikkein tärkein. Oman ammattini puolesta on aika hankalaa. Olen nimittäin kuvataiteilija ja teen raskasta työtä juuri oikealla kädelläni. Eli ammatti ei helpota paranemista...eikä työnmäärä sillä toimin myös opettajana. Olenkin joutunut nipistää omasta työstäni aina silloin kun on kipuja. Mutta ammatissani on pakko tehdä töitä, vaikka on kipeenä, sillä ei ole ketään joka maksaa sairaspäivärahoja.....kaikki on omasta pussista pois.

Lapsen hoito onnettomuuden jälkeen oli rankkaa. Luojan kiitos mumma ja ukki riensi apuihin. Mun elämä oli silloin vain pelkkää kipua ja itkua ja särkylääkkeitä (minkä jälkeen olo oli ihan ti-ti-tyy) ei silloin voi hoitaa pientä lasta joka ei ymmärrä miksi äiti vain on paikallaan ja itkee. Nyt menee paremmin. AIna kun kipujakso tulee niin selvitän sen lapselleni. Nukun kylmägeeli pussin kanssa ja syön lääkkeitä. Miheni auttaa minua paljon.

Ollessani hermoratakuvauksessa lääkäri sanoi heti kättelyssä että emme tule löytämään mitään sillä aikaa onnettomuudesta oli kulunut liian kauan. Lääkäri sanoi että tutkimus olisi pitänyt tehdä heti onnettomuuden jälkeen. Röntgenkuvatkin otettiin vasta 3kk onnettomuuden jälkeen. Olen ollut tosi vihainen välinpitämättömille lääkäreillekin. Yksi ortobedi sanoi minulle että älä ota tätä niin vakavasti. Öisin kun itkin kipujani niin muistin lääkärin sanat. Minuta alettiin ottaa vasta vakavasti silloin kun aloin käydä öisin kipupupiikillä. Sanoin että en nyt ihan huvikseni herää ,pienen lapsen äitinä, jotta pääsen sairaalaan.

Viimeksi kävin lääkärinvastaanotolla kuukausi sitten. Kysyin häneltä kauanko whiplash vamma kestää. Lääkäri sanoi että saattaa kestää koko elämän :(

Minun ammattini tapauksessa saatta tapahtua jopa niin että joudun uudelleenkouluttamaan itseni esim. 10 vuoden päästä.....jos kivut jatkuvat. Se olisi tosi harmi, sillä rakastan työtäni todella paljon.

Tulikaan tässä vastattua suurinpiirtein kaikkiin kysymyksiin :)
Muikku
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Muikku » 13 Huhti 2009, 14:28

UPS! Olen soittanut sille jäätävälle käsittelijälle aika tiukkasanaisen puhelun (itkin ja huusin). Olen liian tunneihminen. Eli mulla taitaa olla jo moninkertainen "punainen valo". Laitoin sitten mieheni soittamaan asiasta, sillä hän on paljon ns. järkevämpi kuin minä. Itse oon niin tunteella mukana, että hyökkään kuin terrieri kun on terveydestä kysymys.

Pyysin korvauskäsittelijän vaihtoa, mutta siihen ne ei suostu. Pyysin verukkeella että en pysty kommunikoimaan hänen kanssaan.
Muikku
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 13 Huhti 2009, 14:52

Tervetuloa palstalle Muikku. Luin tarinaasi ei kyllä mitenkään mukavaa luettavaa. Harmi!

Itselläni on myös Tapiola vastapuolena oikeusprosessissa ja pettymyksiä matkan varrella on tullut usein. Pari vuotta sitten tilanne meni siihen että aina jos tuli päätös vakuutusyhtiöstä ja soitit allekirjoittaneelle (avomies soitti) niin aina oli käsittelijä vaihtunut. Jokusen kertaa tätä pompotusta katottiin ja tultiin siihen tulokseen et lakimies on pakko palkata hoitamaan asiaa. Ja nyt on onneksi tosi jämäkän kuulonen lakimies asiaa hoitamassa.

Kyllä itsekin ajattelin silloin kun alettiin ajaa asiaa käräjille et miten tämmönen pieni tavallinen tallaaja voi/uskaltaa tehdä sitä mutta pakon edessä oli tämä tehtävä. Pieni vastaa suuri katsotaan miten tässä sitten joskus tulee käymään.

Voimia arkeen.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Re: Kiitos

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Huhti 2009, 15:03

Muikku kirjoitti:Hei :) ja kiitos vastauksesta. On todella helpottavaa että ei ole yksin taistelemassa tuulimyllyjä vastaan, siltä se nimittäin tuntuu kun iso vakuutusyhtiö on vastassa.

juu, kyllä meitä taistelijoita riittää! Toinen toistaan tukien! :)

Muikku kirjoitti:Vastapuoli on siinä mielessä syyllinen että ajoi takaa meidän päälle. Olimme kääntymässä vasemmalle menevälle tielle. Olimme ryhmittäytyneet ja vilkku päällä. Edessämme meni puimuri. Mieheni ja myös minä katsoimme eteen ja taakse ja kukaan ei ollut ns. ohittamassa meitä. Käännyimme ja yht äkkiä takaa tuli rekka kylkeen. Eli rekka oli lähdössä samaan aikaan ohittamaan meitä ja katsonut viimeksi taakseen ja lähtenyt. Rekan jarrutusjäljet oli vielä oikealla puolella kaistaa. Rekkakuski väittää meidän kiilanneen, mutta todisteet sanoo muuta. Tmän lisäksi rekka lähti ohittamaan sellaisessa tilanteessa jossa alkoi keltaine viiva 6 metrin päässä sillä 50 metrin päässä onnettomuuspaikalta oli iso risteys liikenteenjakajineen (ja rekka oli 25 m....ja polttoöljyä).

Kuski oli tehnyt samaa matkaa 30 vuotta joten luotti omiin taitoihinsa eikä ottanut huomioon turvallisuutta. Hän lisäksi jätti meidät periaatteessa heitteille, sillä hän ei tehnyt mitään auttaakseen meitä. Meni kuulemma shokkiin siinä vaiheessa kun näki pienen lapsen takapenkillä.

No, huh, huh... Kuulostaapa aikamoiselta. Eli periaatteessa selkeä peli mutta vastapuoli tekee kaikkensa, ettei olisi. Tuo ei tuo kovinkaan hyvää mainetta noille kuljetusfirmoille, jotka muutenkin ovat olleet suuressa syynissä. Oliko oikein ISON yhtiön rekka? Nuo on pahoja nuo isot firmat, kun niillä lakimiehillä on kontaktit kunnossa ja varaa taistella, siis meinaan euroja... Tuo kuskin toiminta kuulostaa aika härskiltä. Mietin vain, miten hän sitten pystyi jatkamaan juttujaan kännykässä muina miehinä, jos kerta shokissa oli muttei soittamaan teille apua. Ei riitä sanat kuvaamaan, kuinka paljon halveksun sitä, ettei tullut auttamaan teitä. Onnettomuuksia sattuu, oli syyllinen kuka tahansa ja tapa mikä tahansa, mutta paeta nyt velvollisuukistaan vedoten shokkiin kuulostaa aika "erikoiselta".

Muikku kirjoitti:Meitä ei muutenkaan kukaan tullut auttamaan. Meni usko muihin ihmisiin. Kaikki tietysti pelkäsivät, mutta eikös se kuulu jkaisen velvollisuuksiin pysähtyä jos näkee onnettomuuden. Elikkä olimme autossa jumissa (ovet meni ryttyyn). Vuodin verta takapenkillä. Ihmiset ajoi ohi ja hidastivat ja jatkoivat matkaa. Tästä johtuen meillä ei ole todistajiakaan. Sain itse soitettua auton takapenkiltä apua. Rekkakuski ei soittanut edes hälytysajoneuvoja......tosin hän kyllä oli puhelimessa kun apujoukot saapuivat, eli firma taisi mennä meideän terveyden edelle. Kun apujoukot saapuivat saimme poikamme pois autosta ja sitten meidät.

Jaettu vastuu on kamala ilmiö. Kaikki aattelee, että kyllä joku muu auttaa ja sitten kukaan ei auta. Miten on mahdollista, että vaikka noita taitoja ala-asteelta asti tankataan, niin silti me toimimme noin tositilanteessa - pakenemme vastuuta, emmekä ymmärrä, että jotkut taistelevat siinäkin auton romussa hengestään? Itse pysähdyn suurin piirtein jokaista puliukkoakin koputtelemaan. Tai siis terveenä pysähdyin...

Muikku kirjoitti:Poliisi sanoi onnettomuuspaikalla miehelleni että ihan selvästi rekka-auton syy mutta hankkikaa hyvä asianajaja kun kuljetusfirmalla on hyvät asianajajat. Asia meni syyttäjälle ja hän katsoi syyn olevan rekkakuskissa. Pari päivää ennen oikeudenkäyntiä saimme tekstiviestin missä oikeus peruttiin ja lykättiin hamaan tulevaisuuteen....peruusteella että vastapuolen asianajaja tekee vastasyytteen miestäni vastaan......vastapuoli siis haluaa pitkittää ja pitkittää asiaa. Nyt tuomioistuimelta on tullut heille jo huomautus tapauksen liiallisesta pitkittämisestä.

Niinpä niin ... No, hyvä, että tuomioistuin tuohon kuitenkin puuttui jo.

Muikku kirjoitti:Onnettomuushetkellä olin kierossa kuin korkkiruuvi. Istuin takapenkillä ja poika oli vieressä. Hyppäsin vaistonvarassa poikani päälle, eli olin aivan kierossa kun itse jysähdys tuli. Olen kokenut että fysioterapiasta on ollut apua. Sen voimin pääsen aina muutaman kuukauden eteenpäin ja sitten alkaa kivut uudelleen. kipuni on kuten sanoin on-off tuulistä, on hyviä viikkoja ja huonoja. Oikea puoli lapaluusta alkaen kipeä. Oikea käsi puutuu ja siihen säteilee. Pää on kipeä ja olen jo epäillyt kaiken maailman aivokasvaimia yms. mutta onnetumuus on loppujen lopuksi syynä kaikkeen.

Kyllä se kaikkea outoa aiheuttaa. Eihän siinä vaan niska venähdä, vaan koko putki: selkäydin ja/tai sen hermojuuret ja sitä suojaavat selkäydinkalvot, rangan pitkät nivelsiteet ja usein aivokalvotkin. Ja ne on kovin kipuherkkää tavaraa. Minä pääsin kivuista eroon craniosacraaliterapialla. Katso tuolta hoidot ja kuntoutus -ketjusta. Kannattaa kokeilla, vaikka onnettomuudesta onkin kulunut jo aikaa.

Muikku kirjoitti:Olen saanut fysioterapiasta ohjeita ja yritän touttaa niitä. Asento on kaikkein tärkein. Oman ammattini puolesta on aika hankalaa. Olen nimittäin kuvataiteilija ja teen raskasta työtä juuri oikealla kädelläni. Eli ammatti ei helpota paranemista...eikä työnmäärä sillä toimin myös opettajana. Olenkin joutunut nipistää omasta työstäni aina silloin kun on kipuja. Mutta ammatissani on pakko tehdä töitä, vaikka on kipeenä, sillä ei ole ketään joka maksaa sairaspäivärahoja.....kaikki on omasta pussista pois.

Tuo ei kyllä helpota asiaa ... Voin kuvitella! Itsekin olen yrittäjä, joten ymmärrän tilanteesi enemmän kuin hyvin. Omaan piikkiin sairastetaan.

Muikku kirjoitti:Lapsen hoito onnettomuuden jälkeen oli rankkaa. Luojan kiitos mumma ja ukki riensi apuihin. Mun elämä oli silloin vain pelkkää kipua ja itkua ja särkylääkkeitä (minkä jälkeen olo oli ihan ti-ti-tyy) ei silloin voi hoitaa pientä lasta joka ei ymmärrä miksi äiti vain on paikallaan ja itkee. Nyt menee paremmin. AIna kun kipujakso tulee niin selvitän sen lapselleni. Nukun kylmägeeli pussin kanssa ja syön lääkkeitä. Miheni auttaa minua paljon.

Ihana kuulla, että olet saanut hommat kuosiin läheisten avulla. Ei sitä yksin pärjää tämän sairauden kanssa. Tai pärjää muttei se ole helppoa!

Muikku kirjoitti:Ollessani hermoratakuvauksessa lääkäri sanoi heti kättelyssä että emme tule löytämään mitään sillä aikaa onnettomuudesta oli kulunut liian kauan. Lääkäri sanoi että tutkimus olisi pitänyt tehdä heti onnettomuuden jälkeen. Röntgenkuvatkin otettiin vasta 3kk onnettomuuden jälkeen. Olen ollut tosi vihainen välinpitämättömille lääkäreillekin. Yksi ortobedi sanoi minulle että älä ota tätä niin vakavasti. Öisin kun itkin kipujani niin muistin lääkärin sanat. Minuta alettiin ottaa vasta vakavasti silloin kun aloin käydä öisin kipupupiikillä. Sanoin että en nyt ihan huvikseni herää ,pienen lapsen äitinä, jotta pääsen sairaalaan.

Et ole tosissasi! Siellähän olisi voinut olla vaikka murtumaa niskassa... Mikä ihme siinä on, ettei niskavammoja oteta vakavasti? Minä en vaan tajua!

Muikku kirjoitti:Viimeksi kävin lääkärinvastaanotolla kuukausi sitten. Kysyin häneltä kauanko whiplash vamma kestää. Lääkäri sanoi että saattaa kestää koko elämän :( Minun ammattini tapauksessa saatta tapahtua jopa niin että joudun uudelleenkouluttamaan itseni esim. 10 vuoden päästä.....jos kivut jatkuvat. Se olisi tosi harmi, sillä rakastan työtäni todella paljon.

Kyllä tiedän monia täysin whiplashistä parantuneita mutta kivut ei pelkillä lääkkeillä häviä, piiloon ne kyllä saa jossain määrin, vaan hermotasolle vaikuttavia hoitoja tarvitaan. Monet on saanut avun em. craniosacraalierapiasta, akupunktiosta, hermoratahieronnasta, ortobionomisesta hoidosta, kinesiologiasta yms. Mutta rinnalle tarvitsee hermokudosta mobilisoivia harjoituksia + syviä lihaksia vahvistavia treenejä, joita saa hinkata lopun elämänsä... ;) Tsemppiä taisteluun joka tapauksessa ja kuullaan! :)
tahdonvoimaa

Käyttäjätarina

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 13 Huhti 2009, 15:23

Kun jos joskus viittit/pystyt, copy-pasteta sun mielenkiintoinen ja sydäntä riistävä käyttäjätarina ketjuun,jonka linkki on alla.

Useimmiten uudet lukijat menee ensimmäisenä ko. ketjuun etsimään kohtalotovereita, ja näin saadaan johdatettua oikeat ihmiset toistensa tueksi parhaiten heti alusta asti. :) Kiitos!

http://niskavamma.munfoorumi.com/viewforum.php?f=12
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja alaria » 14 Huhti 2009, 09:49

Myös itselläni on meneillään opikeustaistelu vakuutusyhtiötä vastaan. Omalla kohdallani oli työtapaturma, koska olin tulossa töistä kotiin ja samalla liikennetapaturma.

Eli olemme haastamassa liikennevahingosta ao. vakuutusyhtiötä käräjille. Liikennevahinkoilautakunnasta tuli hylsy ja tapaturman muutoksenhakulautakunnassa juttu on seissyt yli vuoden, enkä ole kovin luottavainen lopputulokseen.

Lakimiehemme mukaan oikeuden saaminen tapahtuu puolueettomalla maaperällä eli sellaisissa elimissä, joita vakuutusyhtiöt eivät ole täyttäneet hankilöillään.

Tsemppiä taistelussa.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

Huh, huh

ViestiKirjoittaja Muikku » 14 Huhti 2009, 16:26

Huh, huh! Ompas aika pelottavaa luettavaa nuo kaikki oikeustaistelut vakuutusyhtiöitä vastaan. Tuntuu että pitäisi lukea itsensä asianajajaksi ennen kuin ymmärtää kaikki porsaanreijät mitä ne etsii.

Meillä on nyt sitten kaksi suurta yhtiötä niskassa Tapiola ja Teboil :(

Ollaan kyllä todella onnellisia siitä että olemme hengissä. Kyllähän sitä kaikki tietää mitä olisi voinut tapahtua ja mitä yleensä tapahtuu kun iso rekka-auto törmää pieneen henkilöautoon.

Oman lapsen menettämisen pelko oli suuri. Sitä tuskaa ei voi sanoin kuvailla.
Muikku
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Re: Vakuutusyhtiö petti hädän keskellä

ViestiKirjoittaja fedja » 14 Huhti 2009, 18:31

Tervetuloa Muikku!

Hienoa, että olette hengissä!

Muikku kirjoitti:Hain lisää fysioterapiaa ja sain kielteisen päätöksen missä he totesivat kipuni johtuvan muusta sairaudesta eikä ole enää yhteyksissä onnettomuuteen. He tekivät päätöksen maaliskuussa 2009 ja päätös oli takautuva, sillä he sanoivat etteivät korvaa enää mitään heinäkuu 2008 jälkeen. Sanoivat etteivät ole lukeneet uusia lääkärilausuntoja koska ovat tulleet kyseisen päivän jälkeen. Lähetin viimeiset lausunnot tammikuussa 2009.

Mulla tehtiin toisen kolarin jälkeen vastaava päätös. Kolari kesä 2006. Vakuutusyhtiö maksoi fysioterapiaa 15krt, MRI:n, fysiatrikäynnit, ortopedikäynnin. Sitten kävin 2007 keväällä fysiatrilla, koska 2006 jälkeiset vammat eivät olleet parantuneet. Lähettivät jossakin vaiheessa lapun, että elo- tai syyskuun 2006 jälkeen vaivat eivät ole johtuneet kolarista ja kevään 2007 lääkärikäynnit peritään takaisin. Olin aloittanut fysioterapian vasta 2006 elokuussa, joten heidän maksamansa jakso toteutettiin aikana, jolloin minä heidän mielestään olin parantunut ü.

Olin asiasta yhteydessä Kynnys ry:n lakimieheen. Hänen neuvojensa avulla ja tiukalla ehdottomuudella vakuutusyhtiön kanssa sain peruutettua karhukirjeet kevään 2007 lääkärikäynneistä. Olin sitä mieltä, etten voinut tietää, että vamman korvaus oli loppunut. Sairastin edelleen kolaria ja ilman muuta minun oli sen takia mentävä uudestaan lääkäriin fysioterapiajakson päätyttyä. Tämän toin jämäkästi ja itsestäänselvänä asiana esille. Sillä näinhän asia on. Lopulta kuitenkin tekivät päätöksen, että eivät enää maksa minulle mitään. Koska minulla oli toinen vamma alla ja tiesin mahdollisuudet olemattomiksi, koska toisesta vammasta tullutta oireistoa ei voi todistaa johtuvaksi toisesta eikä ensimmäisestä vammasta, niin en sitten tapellut enempää.

Muikku, sulla on kuitenkin ensimmäinen vamma kyseessä. Pitäkää kiinni oikeuksistanne!

Se voi olla hyvä, että miehesi hoitaa asiat vakuutusyhtiön puoleen, jos pystyy olemaan enemmän faktojen hoitaja.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Kynnys ry?

ViestiKirjoittaja Muikku » 14 Huhti 2009, 21:33

Mikä tämä Kynnys ry on? Pitääpä googlettaa.

Meillä on oma lakimies (tai nainen) onnettomuuden kautta ja hän sanoi tämän olevan todella yleistä, siis se että vy pesee kätensä koko jutusta.

Yritämme taistella. Mulle on tullut yksi karhumaksu yksityislääkäriltä. Sen Tapiola lähetti mulle takaisin. Maksoin sen. Fysioterapiaa en ollut vielä ehtinyt aloittaa sillä odotin Tapiolan maksusitoutumista.

Minulla kyseessä on ensimmäinen vamaa, eli sairashistoriaa ei ole.

Olin tässä onnellinen muutamasta hyvästä /kivuttomasta päivästä, mutta nyt niskassa tuntuu jälleen kipuja (ja samoin päässä). Korvissa on lukossa olo tunne. Eli nyt taas alkaa muutaman päivän huonot päivät :( MUTTA OLEN TERVE TAPIOLAN MUKAAN :)
Muikku
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)