Kouristelut ja krampit

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

ViestiKirjoittaja lumiukko » 13 Syys 2009, 19:26

Olen käynyt neurologilla ja sitten Saksassa funktionaalisessa MRI kuvassa jota tehdään myös Vantaalla. Saksan reissulla sain tietää vaikka lääkäri oli myös radiologi miten toimitaan kohtauksen aikana. Joka on helpottanut kohtauksista selviämiseen ja toipumiseen lyhyemmässä ajassa mitä ennen. Olin kuin jyrän alle jäänyt jos kohtaus kesti kaksikin tuntia. Nyt kohtaus voi kestää vain 15 min tai puol tuntia, vaihtelee aina miten olen rasittanut itseä fyysisesti. Kohtauksen alku vaiheessa otan tai annetaan myös Rivatril lääke.

Kohtauksia on välillä kerran tai kahdesti viikossa tai sitten voi mennä kuukausikin ettei ole lainkaan. Mun tulee kohtaus jo pelkästä neurologin perustestauksesta ja hurjalta kyllä kuulostaa et tarkoituksella provosoidaan kohtaus. Välillä niinkin helposti tulee jos kosketaan niskaan. Kohtaus on aina erilainen vaikka siinä on samoja piirteitä.

Kohtauksen aikana ajatus kulkee normaalisti mutta en jälkeenpäin muista kaikkea mitä on tapahtunut kohtauksen aikana. Ja ajatuksen kulku on kohtauksen jälkeen hidasta niinkuin liikekin. Liikkeelle lähden aina kohtauksen jälkeen heti kun olen nukkunut unet, wc reissulle mentävä aina.

On mulla vielä ajokortti. Mutta rajoitan ajamista jos ei ole pakko ajaa.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja alaria » 16 Syys 2009, 08:57

Minun osaltani kohtauksia provosoitiin pelkällä fyysisellä ja kongnitiivisella kuormituksella turvallisissa oloissa eli kuntoutuslaitoksessa. Tavoitteena oli saada dokumentoitua mitä, miten ja miksi.

Neurologi on antanut selkeän käskyn minulle, ettei niskoihini saa kokea kukaan saatikka vääntää niitä ihmeellisiin asentoihin.

Kuulin myös eräältä aivovammaiselta, että syvien osien vaurioista ja niskoista johtuvan kouristelun voi saada kuriin oikealla ruokavaliolla.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Pandora » 16 Syys 2009, 10:27

Mielenkiintoinen ajatus tuosta, että oikealla ruokavaliolla voisi saada kohtaukset kuriin, minkälaisella?

Missä kuntoutuslaitoksessa te olette käyneet, miten haitte sinne? Pitäisi kai alkaa hieman selvittelemään tätä tilannettani, mutta jotenkin ei jaksaisi.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 16 Syys 2009, 14:32

Minulle on myös sanottu ettei niskaan saan koskea mitenkään.
Tosi mielenkiintoinen ajatus tuo ruokavalio, haluaisin kyllä tietää mikä se on?

Olen ollut vain Käpylän kuntoutuskeskuksessa ja omalääkäri laittoi sinne lähetteen.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja alaria » 19 Syys 2009, 17:15

Yritän saada ao. henkilön kiinni, jotta saan asiasta lisätietoa.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja kamalus » 05 Marras 2012, 19:11

mulla on kanssa noita kramppeja/kouristuksia ja ne on kamalia. Selkä taittuu taaksepäin banaanin muotoisesti ja niska jäykistyy omituiseen asentoon, jalat jäykistyy varsinkin vasen jalka täysin suoraksi eli koko kroppa jäykistyy ja krampaa... :cry:
tuntuu että kestää ikuisesti ja nyt ne on vaan pahentunu ettei kroppa meinaa millään palautua et koko päivästä hommaa :evil:
jatkuvat kivut sanotaan et ois kaularankavammasta johtuvaa lihastonuksen säätelyhäiiriössä häikkää vähän pahemminkin. Sekä löytyy aivovamma ja epäillään selkäydin vammaa
pari viikkoo meni pyörätuolin kanssa ja nyt taas yritetään saaha kroppaan tärmää....
Ahistavaa.... varsinki kun oman alueen neurologit ovat päättäneet että vain päässä viiraa :shock:
Mutta näillä korteilla mennään mitkä on saanut.... joulukuussa taas käpylään....[i]Mutta näillä korteilla mennään mitkä on saanut..[/i]..
kamalus
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 06 Marras 2012, 00:15

Ootko Kamalus käynyt Huhmaren luona? Ymmärtävätkö Synapsiassa kouristelut? Siellä on henkilökuntaa, jotka ovat asiasta tietoisia, mutta Käpylässä on myös neurologeja, joille asia on tuntematon.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja kamalus » 06 Marras 2012, 11:02

[quote="fedja"]Ootko Kamalus käynyt Huhmaren luona? Ymmärtävätkö Synapsiassa kouristelut? Siellä on henkilökuntaa, jotka ovat asiasta tietoisia, mutta Käpylässä on myös neurologeja, joille asia on tuntematon.[/quote]

joo alunperin kaikki tutkimukset alkoi siitä kun menin niin huonoon kuntoon ( Jalka ja selkä kouristuksia joka ilta että kävely ei edes enään luonnnistunu) että jouduin sairaalaan 8 :Si vuorokaudeksi neuronpolille ja tutkivat ja ottivat jotain kuvia yms. mistä ei sit löytyny mitään :|
Kirjasivat sit pihalla psyykettäni syyttäen :twisted:
Sen jälkeen tilasinkin Huhmareelle ajan ja hän epäili kaularankavamman jälkitilaa sekä aivovammaa.... sain lähetteen käpylään ja nyt syksyllä pääsin kelan tukemalle aikuisen neurologiselle linjalle. ( 18vrk) aivovamman takia
Siellä ymmärretään mut kun jakso on pätkitty ni ei ne kerkeä paljon kerralla tutkia... :( mut joulukuussa ois viimeinen jakso toivon että sama lääkäri pysyisi kun hän ymmärtää toisin kuin ensinmäisen jakson lekuri...
Ongelmana on et ei oo vielä julkinen puoli eikä vakuutus yhtiö ole sidottuna että saisin kuntoutusta ja pääsisin suositeltuihin tutkimuksiin....
et päivä kerrallaan ja liika rasitusta välttäen... :roll: :roll:
kamalus
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)