Puutuminen / tunnottomuus

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Re: Pääoireet

ViestiKirjoittaja Mansku » 24 Touko 2009, 14:30

tahdonvoimaa kirjoitti:
KYLLÄ! Silmät on välillä niin turvoksissa, ettei mahdu kuoppiinsa.
*

Esim. silmien kuivumisen vois olettaa johtuvan - ft:n mukaan - siitä, ettei kyynelnesteen eritys toimi, niinkuin pitäis. Sitäkin hoitaa hermot ja kun hermot vammautuu, niin kaikki vammautuu. Itte oon huomannut, että nyt kun niska alkaa toimia, myös kyynelnestettä erittyy.

Sama juttu oli korvien kanssa. Aluksi niistä ei tullut ollenkaan vahaa, niinkuin normityypeillä. Inhottavat oli. I

**
Sama juttu nenänkin kanssa: välillä on ihan kuin flunssa muttei ole.

Että sellasta :D

Tässä todellakin tuntee välillä olevansa jo järkensä menettämisen rajoilla kun ei tiedä mikä oire johtuu mistäkin. Mulla siis on kasvojen alueella noiden ihon kiristelyjen ja pistelyiden lisäks: silmät kuivuu, kirvelee ja kutiaa, korvat kutiaa (ja ihan kuin olisi töfnää), nokka vuotaa vaikkei oo mitään sen kummempaa flunssaa. Plus sitten että välillä on lämpö jossain 37,5 hujakoilla.

Noihan kuulostaa myös ihan allergiaoireilta sekä hiivaan viittaavilta, joten ota tässä nyt sit selvää mistä ne todellisuudessa johtuu. Ja sit vielä jos toi pureskelu on sellanen mikä laukaisee punotuksenkin, niin sekin voi olla pelkästään niskasta johtuvaa. Puuh..skitsointa tässä on se että alkaa välttelemään tiettyjä ruokia kun tuntuu että niiden yhteydessä tulee oireita, vaikkei välttis ois mitään tekemistä sen kanssa mitä syö. Kävin eilen yhdellä terapeutilla, jonka ohjeistusten mukaan kokeilen nyt hiivaa tuhoavaa yrttikuuria: musta saksanpähkinä-tipat, koiruohotabut ja neilikka-tabut. Heti meinas vaan alkaa kröhiinnyttää kurkkua, joten tietysti panikoidun aiheuttaako allergiaa. o_0

Btw, saanko kysellä millä fyssareilla ja missäpäin käytte? Tuntuu olevan ihan fiksuja tyyppejä kun osaavat tommosia selittää, ite en oo käyny säännöllisesti missään fyssarilla, ainoastaan kuntoutuksen aikana ortonissa ja sit muuten pari kertaa kk osteopaatilla (joka on kyllä erittäin pätevä kaveri myöskin)

:)
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Pandora » 07 Heinä 2009, 14:57

Onko kenelläkään ollut isompia ongelmia jalkojen kanssa, kuinkakohan kauan ne voi oireilla?

Minulla puutuminen, lihasten kiristäminen, voimattomuus, jäykistyminen on tosi pahana saamani kohtauksen jälkeen. Enkä oikein kävelemäänkään pääse, kuin vaivoin ja pieniä matkoja.

En oikein voi edes tehdä niille mitään, mutta lepokaan ei tunnu olevan hyvästä, mies kokeili hieroa niitä aluksi, mutta ne kipeytyi siitä vain enemmän. Särkylääkkeet ja sirdalud ei tunnu tehoavan kuin hetkittäin, venyttelyä en ole uskaltanut kokeilla.

Rasittavaa...
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 08 Heinä 2009, 09:09

Pandora kirjoitti:Onko kenelläkään ollut isompia ongelmia jalkojen kanssa, kuinkakohan kauan ne voi oireilla?

Minulla puutuminen, lihasten kiristäminen, voimattomuus, jäykistyminen on tosi pahana saamani kohtauksen jälkeen. Enkä oikein kävelemäänkään pääse, kuin vaivoin ja pieniä matkoja.

On ollut. Alussa oli kuumotusta, pistelyä ja lihanykinöitä. Nyt on sitten samoja kuin sinulla. Kun makaa selällään esim. lattialla ja nostaa jalan ylös, niin sitä ei saa suoraksi.

Tuo voi johtua siitä, että sun neuraalikudos selkäydintasolla on nyt niin ärtynyt, että aiheuttaa kuvaamiasi oireita. En osaa nyt neuvoa tässä netissä sulle mitään. Lonkan kiertoja voisi kokeilla, mutta tein ne nettiohjeiden perusteella aluksi niin väärin, etten ala niitä tässä neuvoja. Sitten, kun menet lääkäriin, niin arvioivat tilanteen ja sieltä saat lääkitystä tai hoitoa asiaan. Uskoisin.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mansku » 09 Heinä 2009, 11:42

Pandora kirjoitti:Onko kenelläkään ollut isompia ongelmia jalkojen kanssa, kuinkakohan kauan ne voi oireilla?

En oikein voi edes tehdä niille mitään, mutta lepokaan ei tunnu olevan hyvästä, mies kokeili hieroa niitä aluksi, mutta ne kipeytyi siitä vain enemmän. Särkylääkkeet ja sirdalud ei tunnu tehoavan kuin hetkittäin, venyttelyä en ole uskaltanut kokeilla.

Rasittavaa...

Mulla tuli vuoden-pari kolarin jälkeen noi jalkaoireet mukaan. Välillä tuntui etten osannut kävellä kun jalat ns. puuroutuivat ja nyttenkin ajoittain menevät ihan voimattomiksi. Näiden lisäksi on erilaisia muitakin oireita, kuten hermosäryt, puutuminen (monesti yöllä menee ihan lödöksi), kiristyksen ja turvotuksen tunne nilkoissa / pohkeissa. Kuulemma kaikki johtuu tuolta niskasta kun mm. lymfanesteet kertyy vääriin paikkoihin ja hermostosysteemi ei toimi oikein. Ilmeisesti leuan ylöspäin kohottaminen pahentaa asiaa kun hermosto ei käsitä että myös muun kropan pitäisi olla pystyssä eikä lepoasennossa.

Itsellä suurin apu on ollut osteopaatin käsittely sekä homeopaattiset hermosärkyihin.
"Menneelle et voi enää mitään, keskity siis tähän päivään ja tulevaan, niihin voit vaikuttaa ja tehdä jokaisesta päivästä paremman."
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Mansku » 16 Heinä 2009, 13:53

Tuli muuten mieleen kun tuossa aiemmin oli puhetta hiivasyndrooman yhteydestä näihin pistelyihin ja puutuiluihin, niin löysin hyvän homeopaattisen tuotteen hiivasyndrooman hoitoon. Hakaniemen apteekista saa Reckewegin R82 -tippoja, jotka ainakin tuntuu itselläni tehoavan kaikkien muiden kikkaskonstien sijaan :) ko. tuotettahan kutsutaan nosoidiksi siitä syystä koska se koostuu hiivaa aiheuttavista ainesosista, jotka on homeopatialle tyypillisesti potenssoitu energiatasolla vaikuttaviksi. Eli hoidetaan "samalla samaa".
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Pandora » 18 Heinä 2009, 14:45

Mielenkiintoista, en ole ajatellut hiivan yhteyttä lainkaan. Täytyy alkaa metsästää tuota tuotetta. Toisaalta tuonhan voi hoitaa ruokavaliollakin...

Jalat alkaa mennä kokoajan huonompaan kuntoon, ne olivat jo vähän aikaa hyvät, kun vain lepäsi, mutta sitten alkoi olla niin pahoja selkä- ja niskakipuja, että oli pakko aloittaa liikkumaan enemmän...
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 18 Heinä 2009, 15:31

Mansku kirjoitti:Tuli muuten mieleen kun tuossa aiemmin oli puhetta hiivasyndrooman yhteydestä näihin pistelyihin ja puutuiluihin, niin löysin hyvän homeopaattisen tuotteen hiivasyndrooman hoitoon. Hakaniemen apteekista saa Reckewegin R82 -tippoja, jotka ainakin tuntuu itselläni tehoavan kaikkien muiden kikkaskonstien sijaan :) ko. tuotettahan kutsutaan nosoidiksi siitä syystä koska se koostuu hiivaa aiheuttavista ainesosista, jotka on homeopatialle tyypillisesti potenssoitu energiatasolla vaikuttaviksi. Eli hoidetaan "samalla samaa".

Kiitos Mansku! :) Minäkin, joka en niin mitään tippojen ja valioiden päälle ymmärrä, olen jopa kuullut tuosta! Ja muistaakseni fyssarilta. Eli mars Hakaniemen apteekkiin retkut. ;)

Jotain muistikuvaa on tost leuannostosta. Oisko ollut niin, että ku nostaa päätä/kumartaa päätä, niin sinne yläniskaan selkäytimen tasolle/aivotsydeemin pohjaan tulee "jännitys/toimintahäiriö". Kun kehon ohjaus ei oikein toimi, niin noita on joo parempi vältellä, sanoo mun fyssari. Ei saa rääkätä kovia kokenutta niskaa enää enempää. Mut lievissä vammoissa (siis ihan pienet vevähdykset) monesti neuvotaan just tekemään pään nyökkäyksiä ja nostoja ja sivutaivutuksia, mutta hermokudoksensa venäyttäneille, eli neurologisista oireista kärsiville, se taitaa olla pääsääntöisesti haitaksi. Noh, jokainen tyylillään ja itseään viisaampia asiantuntijoita kuunnellen. :)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Mansku » 18 Joulu 2009, 18:40

Tulinpas tännekin pyörähtämään pitkästä aikaa :)

Sain vallan jopa pidettyä 1 kk sairasloman ja aikalailla koneelta pois, mikä oli tosi hyvä juttu. Ikävä kyllä nää hittiläisen puutuilut tuli heti takaisin kun palasin päätteelle. Tää vaan on niiiiiin myrkkyä hermostolle..pakko kai jatkaa taas saikkua vuoden alussa.

Alkaa välillä ihan tosissaan iskemään epätoivo, erityisesti niskan kunnon ja ruokavalion välillä. Varsinkin nyt kun Joulu on tulossa ja tuntuu ettei vaan yksinkertaisesti voi syödä mitään siihen liittyvää perinteistä, kuten kinkku (jonka onneksi pystyy kalkkunalla), porkkanalaatikko, tortut, piparit, glögi, suklaa, ym. meinaa kyllä itku päästä :( kaikki missä on vähänkin jotain mikä voisi muuttua elimistössä sokeriksi on vaan pakko pitää pois ruokavaliosta. Tuntuu että nyt kun taas kokeilin lisätä ihan vaan raejuustoakin niin heti on kieli auki ja muut hiivaoireet vallalla. Mitähän oikein tein kesällä kun sillon pystyin syömään n. kuukauden jopa riisiä ja juustoa - oi sitä ihanuutta! Varmaan niska oli parempi loman vuoksi.

Odottelen ensi toukokuussa alkavaa Insurea, jospa sieltä vihdoin sais säännöllisen fysioterapian, tms. aloitettua kun nyt ei ole ollut mitään, omilla rahoilla ainoastaan käyn osteopaatilla edelleen. Oireisto tuntuu olevan nyt taas niin raju ettei meinaa sekään auttaa, myös jalat puutuilee ja tuntuu kuin pohje räjähtäisi ja nilkka jäätyisi (johtuen piriformiksen kramppaamisesta > hermosto sekoilee). Puuh, mitähän hittiä sitä keksisi seuraavaksi, taitaa olla aika kokeilla 10 kerran akupunktiota, rms. itseasiassa tilasin just itelleni sähköakulaitteen jos sillä sais hoidettua kotioloissa äidin opasteilla (tehnyt siis akupunktiota ihmisille ties kuinka kauan..).

Fedja, oisko sulla jotain ideoita Joulun ruokien suhteen? :)

Ajattelin että vaikka kuinka kutittaisi ja pistelisi niin syön kyllä kookos-riisipuuroa! Must have. Sit meinasin kokeilla jos saisi kookoshiutaleista, kookoskermasta ja kanelista tehtyä jonkinlaisia keksejä, ehkä siihen vois sitovaks aineeks kokeilla vaikka kuorittua kesäkurpitsaa soseena :D kuulostaa varmaan tooosi herkulliselle. Pakko vaan koittaa käyttää mielikuvitustaan. Mulla kun riisi ja tattarikin provosoi oireistoa, niin pidettävä nekin minimissä. Sit aattelin et jos sais vaikka paprikasta, kesäkurpasta ja kaalista tehtyä sosetta, josta paistais laatikon ja heittäis vähän herbamarea joukkoon. Ja voista ja riisijauhosta torttuja med puolukkasose. Jännittää vaan tosiaan toi riisin lisääminen et kuinka inhottava olo siitä sitten taas tulee. Nii ja glögin teen kuumasta puolukka-karpalomehusta kanelilla maustettuna. :)

..ja siis tosiaan vedän edelleen homeopaattisia hiivatippoja, molkosania, probiootteja, ym. hapanta mutta huomaa että kun mikään ei auta niin niska on aiheuttajana.
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 18 Joulu 2009, 19:42

Oih, toi glögiohje kuulostikin mielettömän herkulliselta! :) Onkos sulla Mansku kokeiltu CST:tä hermoja rauhoittamaan? :) Siis kaikista hellintä mahdollista CST:.tä?

Tsemppiä niskoitteluun! Sitä on ilmassa. ;) ;) Nim. Kasvot puutunut taas kaks viikkoa, ku tuijotin konetta liikaa.. Niin häiritsevää.
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Pandora » 19 Joulu 2009, 09:35

Se on jännä juttu, mulla puutuilee kädet ja jalat tuon tuosta, mutta jotenkin niihin on jo niin tottunut, että puutuminen ei edes tunnu miltään ja sitä vaan hieman liikuttelee raajaa niin tunto palaa. Yleensä puutuminen kun tuntuu tosi ikävältä.

Tosin voisikohan tuohonkin vaikuttaa triptyl, vaikka se kipuja vie niin olen huomannut, että kyllä se vaan pintakipuihin vaikuttaa. Mulla on sormen nivelessä tosi paha mustelma ja se on taittaessa kipeä, en vain muista mihin sen olen lyönyt, ei tuntunut missään. Sama on käynyt kaatumisten kanssa, sitä vaan muksahtaa eikä tunnu missään, paitsi selässä ja niskoissa kaatumisen jälkeen. Ennen olisi tehnyt tosi kipeää.

Mitäköhän käy, kun annos nostetaan 100 mg:n?

Juu ei täälläkään elimistö sokeria siedä, pikkuhiljaa olen kyllä kapinoinut vastaan, ei kannata, koska maha menee sekaisin. Pähkinä, kuivahedelmälinja toimii. Goji-marjat ja kuivatut mustikat on hyviä.
Pandora
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Joulu 2009, 10:36

Mansku kirjoitti: Varsinkin nyt kun Joulu on tulossa ja tuntuu ettei vaan yksinkertaisesti voi syödä mitään siihen liittyvää perinteistä, kuten kinkku (jonka onneksi pystyy kalkkunalla), porkkanalaatikko, tortut, piparit, glögi, suklaa, ym. meinaa kyllä itku päästä :( kaikki missä on vähänkin jotain mikä voisi muuttua elimistössä sokeriksi on vaan pakko pitää pois ruokavaliosta. Tuntuu että nyt kun taas kokeilin lisätä ihan vaan raejuustoakin niin heti on kieli auki ja muut hiivaoireet vallalla. Mitähän oikein tein kesällä kun sillon pystyin syömään n. kuukauden jopa riisiä ja juustoa - oi sitä ihanuutta! Varmaan niska oli parempi loman vuoksi.

Kuulostaapa harmittavan tutulta Mansku. Mää lopetin homeopaattiset tuotteet, koska suolisto lamaantui kokonaan ja niillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Olen saanut apua energiahoidoista (kaukohoidoista :shock: ), kinesiologiasta ja omasta tunnepurusta. Mutta ontuu ja nilkuttaa tuo vatsa edelleen. Minua ei haitta, etten voi syödä perinteisiä jouluruokia. Olen ilmeisesti sopeutunut. Minullekin tattari ja riisi tuntuvat välillä olevan liikaa. Käytätkö luomu täysjyväriisiä. Oletko kokeillut tattaria huuhdeltuna ja liotettuna yön yli. Aamulla liotettu tattari tehosekoittimeen siten, että vähän nestettä mukaan. Sitten siihen lisätään 1-2dl puolukoita. Lisäksi avokadoa ja nokkoshilettä tai jauhetta. Olen laittanut tuohon 1-2 taatelia liotettuna myös. Puolukka uppoaa tuohon seokseen aika hyvin, eikä ole väkevä. Tosin varovaisesti saa tuotakin syödä.

Kuiva-ainekset
n.1-1.5dl tattaria
Liottamisen ja tehosekoittamisen jälkeen sekaan 1-2dl puolukkaa, 1-2 taatelia, nokkosta, avokadoa (persiljaa tai mitä keksii)

Olen alkanut tehdä myös viherpirtelöitä. Sisältää vähän kypsennettyjä juureksia (porkkana, punajuuri, palsternakka, lanttu), vaikka Rooman salaattia, persiljaa, inkivääriä (tuoretta pikku pala), nokkosta, tomaattia, kurkkua, välillä varsiselleriä. Tuota varovaisesti syön aamulla. Tuntuu aktivoivan suolistoa.

Jouluna ihan normaalia perusruokaa aion syödä. Olen myös hieman innostunut idätyksestä, joten aion idättää linssejä ja mung-papuja. Lisäksi tällaisen ohjeen löysin. Tosin bataattikin saattaa olla liian hiilaripitoista:

BATAATTILOOTA!
- 500g bataattia
- 4dl vettä (keittämiseen)
- 1tl suolaa (keitinveteen)
- n.1dl soijajukurttia
- 2rkl tattarijauhoja
- 2rkl ruokosokerisiirappia
- 0,5tl kanelia
http://kissapoydalla.blogspot.com/
* Tuostahan sokerimäärän voi pienentää minimiin tai kenties jättää pois.

Pirkalla on hyviä lisäaineettomia kalkkunafileitä yksittäispakattuina n.400g. Sellaisen kun paistaa ja hauduttaa, ja laitta sinappia päälle, niin se on hyvä vaihtoehto kinkulle.

Netistä löytyy lanttulaatikon ohjeita, joissa ei ole jauhoja.

Tattari kannattaa syödä suurimoina ennemmin kuin hiutaleina.

Oletko kokeillut kvinoaa. Huuhdellaan ja liotetaan yön yli. Aamulla kiehautetaan ja jätetään hautumaan. Siitä voi tehdä marjapirtelöitä tai sitten viherpirtelöitä kanssa. Sitä voi käyttää täysin riisin tapaan ja minulle ainakin sopii silloin kun riisi ei sovi. Olen tehnyt marjapirtelön kvinoasta ilman mitään makeutusta. Mustikka menettelee ihan hyvin.

Mustikasta saa pehmeätä sosetta, kun tehosekoittimeen laittaa mustikoita ja avokadoa. Maistui minun mielestäni ihan hyvälle ja näytti ihanan pehmoiselta.

Minulla on noita allergioita. Mitään ei saisi syödä montaa päivää peräkkäin. Ajattelin kuitenkin uskaltaa kokeilla jotakin pähkinäpohjaisia juttuja.

Katso saatko näistä blogeista ideoita:
http://vegaanikahvila.blogspot.com/
http://appelsiinejahunajaa.blogspot.com/
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mansku » 19 Joulu 2009, 19:42

tahdonvoimaa kirjoitti:Oih, toi glögiohje kuulostikin mielettömän herkulliselta! :) Onkos sulla Mansku kokeiltu CST:tä hermoja rauhoittamaan? :) Siis kaikista hellintä mahdollista CST:.tä?

Tsemppiä niskoitteluun! Sitä on ilmassa. ;) ;) Nim. Kasvot puutunut taas kaks viikkoa, ku tuijotin konetta liikaa.. Niin häiritsevää.

Kerran taisi yksi osteopaatti tehdä jotain sen suuntaista, mutta siinä se sitten olikin. Vois taas koittaa etsiä jostain jonkun joka taitaisi lajin :)

Kiitos Fedja ohjeista, tosin noissakin näyttäis olevan paljon sellaisia mitä en voi syödä: mustikka, sinappi, bataatti, tattari..on siis ihan uskomatonta miten tuntuu että kaikki on ihan järjettömän rajattua joilla oireet pysyy hallussa. Mun ruokavaliohan koostuu: kana, kalkkuna, kookos, kaalit, paprika, kesäkurpitsa, puolukka, karpalo ja maustamaton jogurtti. Voitte kuvitella et hippasen meinaa loppua mielikuvitus kesken..

Tuntuu että heti jos kokeilee mitään noiden ulkopuolelta, alkaa hiivaoireilu.

Tosi harmi ettei Fedja sulle ollut homeopatiasta apua :( ite oon jonkun verran saanut niillä helpotettua tilannetta ajoittain. Hermostoyhdistelmä gelsemium-hypericum-causticum oli aikamoinen virkistäjä, tuntui että ns. adhd-päiviä oli jatkuvasti ja pysyin tosi pirtsakkana. keskittyminen ja tarkkaavaisuus oli ihan toista luokkaa kuin normaalisti. Tosin välillä tuntui etten osannut olla hiljaa ollenkaan :D Mietin tässä että ottaisin nyt hyperiä tähän naaman puutumiseen c200sena vaikka homeopaatti suosittelee c30 tai lm:nä. Tuntui vaan olevan kesällä ainoa sellainen joka todella auttoi puutumiseen. :)

Sain just uunista testierän kookoskeksejä, saa nähdä maistuuko vai meneekä suoraan roskiin :D
Mansku
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja VaniljaSydän » 20 Heinä 2013, 20:32

(Heippa pitkästä aikaa!)

Mulla on nyt neljättä päivää kummaa pistelyä/kihelmöintiä molemmissa käsissä sekä jaloissa. Käsissä pistely tuntuu lähinnä sormissa, kämmenissä ja kämmenselissä, jaloissa jalkaterissä. Mietin, että voiko niskalla olla jotain tekemistä asian kanssa? Mulla on kyllä niska, hartiat ja selkä (edelleen) aivan jumissa, mutta voisiko säteillä tällä lailla _kaikkiin_ raajoihin? Ja pistely on tosiaan jatkuvaa eikä ravistelut auta.

Kahtena ensimmäisenä päivänä pistely tuntui myös kasvoissa oikeanpuolimmaisen posken ja korvan kohdalla, mutta kasvopistely loppui.

// Oho, huomasin vasta että alue ei ole mulle välttämättä ihan oikea, koska whiplashia ei ole todettu. Toivottavasti ei kuitenkaan haittaa että esitän kysymyksen täällä.
VaniljaSydän
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 21 Heinä 2013, 18:55

Kyllä minullakin on ollut tuota pistelyä ja kihelmöintiä kaikissa raajoissa sekä kasvoissa. Joskus enemmän ja joskus vähemmän ja välillä katoavat täysin.
Eippi

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)