Kalvoteoria

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

ViestiKirjoittaja japexs » 14 Huhti 2009, 12:10

Minä kirjotan jossakin vaiheessa semmosta tietoa,mitä ei löydy muuvalta, mut nyt en jaksa ja pysty. Kuhan saan itseni parempaan kondikseen,sitten koitan kirjotella tänne..... nyt lähden elpymään!
japexs
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 23 Huhti 2009, 20:59

japexs kirjoitti:Minä kirjotan jossakin vaiheessa semmosta tietoa,mitä ei löydy muuvalta, mut nyt en jaksa ja pysty. Kuhan saan itseni parempaan kondikseen,sitten koitan kirjotella tänne..... nyt lähden elpymään!

Myö jäähhään oottelemaan tietoa. Kirjoita kuhan käyt ensin hakkeen sitä energijjaa.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Linkki blogiin kalvojuttuihin

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 09 Joulu 2009, 19:50

fedja kirjoitti:Tää on niin totta!!! Olen puhunu kalvoista ainakin 2004 vuodesta alkaen usealle eli lekurille. Lisäksi Ortonin fysiatrille ja Käpylän fysiatrille. Välillä aika epätoivoisesti, että mulla kiristää kalvot ympäri kroppaa. Viimeiset kaksi eivät ymmärtäneet. Muiden mielestä pääosin mun kuvaamat oireet olivat psykoottisia kuvitelmia. Melkein jo luovuin ajatuksesta, mutta nyt olen ihan varma, että olen ollut kaikki nämä vuodet oikeassa. Kun on sellaisia fysiatreja ja fyssareja, jotka näistä tajuaa. Itse asiassa mun fyssari 2004 ei tyrmännyt, kun sanoin, että pään sisällä kiristää kalvot. Se piti hengissä, että joku uskoi.

Olisko tässä palstan kalvoteoreetikoille mielenkiintoista luettavaa?

http://www.amazon.com/Fasciae-Anatomy-D ... 008&sr=8-1
Kuva

Näyttäis olevan aika kattava teos kalvoista. Ylläolevan Amazonin linkin kautta pääsee taas kurkkaamaan kirjan sisälle, ja aika mielenkiintoiselta vaikuttaa... Olisko vaikka TV:llä energiaa ja aikaa tutkia tätä teosta ja sivistää meitä muita asiasta?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Linkki blogiin kalvojuttuihin

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 09 Joulu 2009, 20:49

DirtyDeeds kirjoitti:
fedja kirjoitti:Tää on niin totta!!! Olen puhunu kalvoista ainakin 2004 vuodesta alkaen usealle eli lekurille. Lisäksi Ortonin fysiatrille ja Käpylän fysiatrille. Välillä aika epätoivoisesti, että mulla kiristää kalvot ympäri kroppaa. Viimeiset kaksi eivät ymmärtäneet. Muiden mielestä pääosin mun kuvaamat oireet olivat psykoottisia kuvitelmia. Melkein jo luovuin ajatuksesta, mutta nyt olen ihan varma, että olen ollut kaikki nämä vuodet oikeassa. Kun on sellaisia fysiatreja ja fyssareja, jotka näistä tajuaa. Itse asiassa mun fyssari 2004 ei tyrmännyt, kun sanoin, että pään sisällä kiristää kalvot. Se piti hengissä, että joku uskoi.

Olisko tässä palstan kalvoteoreetikoille mielenkiintoista luettavaa?

http://www.amazon.com/Fasciae-Anatomy-D ... 008&sr=8-1
Kuva

Näyttäis olevan aika kattava teos kalvoista. Ylläolevan Amazonin linkin kautta pääsee taas kurkkaamaan kirjan sisälle, ja aika mielenkiintoiselta vaikuttaa... Olisko vaikka TV:llä energiaa ja aikaa tutkia tätä teosta ja sivistää meitä muita asiasta?

Jumanskeka, mikä löytö. Mäpäs kysyn fyssarilta, oisko hänellä tuo kirja ja voisinko lainata. Energiaa on vaikka muille jakaa, kuntoa ei ois, mutta tutkin silti. Mutta ihan pikkuisen vaan ja ilman aikataulupainetta... ;) Mahtava löytö!
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja gindan » 29 Marras 2010, 23:01

Vanha keskustelu, mutta ei kai se mitään...

Kun kävin edellisen kerran OMT-fysioterapeutilla, tuumaili hän päänsärystäni että olisiko mahdollisesti dura-päänsärkyä. Selitti sitten myös tällaisen kalvon olemassaolon ja rakenteen.

Selitin sitten saman työterveyslääkärille, mutta ilmeestä näki että ei ostanut teoriaa.

Jos nyt ajatellaan hetki että päänsärky yms. oireet voisivat johtua dura-kalvosta, niin CST-hoito olisi ilmeisesti oikea osoite? Taidan yrittää saada yhteyden tähän ym. fysioterapeuttiin ja kysyä tekisikö myös myös CST-hoitoja, kun kerran asiasta jotain tiesi ja varsin innostuneesti asian esitteli. Ei vaan siinä kohtaa tullut itselle mieleen tarkempi utelu, kun oletin että tällainen dura-päänsärky olisi lääkärille kuin lääkärille triviaalia...

Sinänsä mielenkiintoista että yleensä internetissä on tietoa vaikka mistä, mutta tästä kalvoasiasta loppujen lopuksi varsin vähän. Lisäksi taidan olla hieman laiska etsimään :)
gindan
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 02 Joulu 2010, 12:52

gindan kirjoitti:Kun kävin edellisen kerran OMT-fysioterapeutilla, tuumaili hän päänsärystäni että olisiko mahdollisesti dura-päänsärkyä. Selitti sitten myös tällaisen kalvon olemassaolon ja rakenteen.

Selitin sitten saman työterveyslääkärille, mutta ilmeestä näki että ei ostanut teoriaa.

Ei ne taida teoria ostaa nuo lekurit, vaan voivat olla ihan pihalla, jos tuollaista selittää. Yksi fysiatri sen minun työtämyksen mukaan kokonaisuudessaan tajuaa ja muutama fysiatri ja neurologi ovat osittain perillä siitä, milloin oireisto voi tulla dura-tasolta. Hyvä kuitenkin, että OMT:llä jokin kosketus asiaan! OMT:t taitavat olla asiasta enemmän perillä kuin fysiatrit.

gindan kirjoitti:Jos nyt ajatellaan hetki että päänsärky yms. oireet voisivat johtua dura-kalvosta, niin CST-hoito olisi ilmeisesti oikea osoite? Taidan yrittää saada yhteyden tähän ym. fysioterapeuttiin ja kysyä tekisikö myös myös CST-hoitoja, kun kerran asiasta jotain tiesi ja varsin innostuneesti asian esitteli. Ei vaan siinä kohtaa tullut itselle mieleen tarkempi utelu, kun oletin että tällainen dura-päänsärky olisi lääkärille kuin lääkärille triviaalia...

Sinänsä mielenkiintoista että yleensä internetissä on tietoa vaikka mistä, mutta tästä kalvoasiasta loppujen lopuksi varsin vähän. Lisäksi taidan olla hieman laiska etsimään :)

CST tai kraniaalinen osteopatia. Noissakin kuitenkin hoitajan taidot määrittelevät sen, onko hyvää hoitoa. Ja myös se, että mikä hoito passaa kenellekin. Itselle nuo ovat ainoat hoitomuodot, jotka sopivat, mutta joku toinen ei noista hyödy.

Ja tuo on totta, että tietoa asiasta ei ole, koska kalvo-oireilua ei suurimman osan mielestä ole lääketieteellisesti olemassa. Ja jos on, niin eivät tiedä kunnolla miten sitä hoitaa.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)