Kokemukseni whiplashistä

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Kokemukseni whiplashistä

ViestiKirjoittaja tahto » 13 Syys 2008, 20:50

Moi Fedja,

Satuin foorumillesi ja tiedätkö kuule, oireesi kuulostavat niin tutulta. Itselläni on diagnosoitu myöskin niskan neuraalikudosretkahdusvamma kaikki miellyttävine oireineen. Kyseessähän on siis yksinkertaisesti keskushermoston shokkitila, josta kyllä pääsee eroon, jos sitä osataan hoitaa. Itse löysin sattumalta ihmisen, joka osaa auttaa mutta niitä ei ole Suomessa monia.

Mutta iloksesi voin kertoa, että olen saanut loistavan avun craniosacraaliterapiasta. Olen kuudessa kuukaudessa kuntoutunut siihen kuosiin, että pystyn jo olemaan neljä tuntia päivässä töissä ja kaikki jumitukset yms. on häippässeet. Suosittelen lämpimästä hankkimaan ko. hoitoa, sillä se todella tehoaa vaivaan. Venyttelyt ja muut jumpat jne. vaan pahentaa tilannetta, koska kyseessä on hermovamma, eikä mikään nivel- tai lihasongelma. Käy tsekkaamassa lisätietoa, jos kiinnostaa blogistani taistelijat.blogspot.com. Voit myös linkittää sen tähän foorumiin, jos haluat. =) Tsemppiä!
tahto

ViestiKirjoittaja fedja » 15 Syys 2008, 10:19

Moi tahdonvoimaa,

Mahtavaa, että olet saanut craniosakraaliterapiasta apua. Ilmeisesti sinun ongelmasi on ollut sitten sellainen joka häviää tällä hoidolla. Kävin kraniosakraaliterapiassa vuodesta 2004-2007. Sain jonkin verran lievitystä kireyksiin ja jumituksiin. Hirveänä on merkitystä sen antajalla. Hoitajalla pitää olla herkät sormet. Jos sitä antaa liian voimakkaasti, niin minulla paukahtaa ylivireystila päälle hoidon jälkeen ja hermoston ärsytystila.

Monet pahan retkahdusvamman saaneet eivät jostakin syystä kestä kraniosakraali hoitoa ollenkaan. Eivät sen jälkeen pysy pystyssä ja voivat pahoin ja oksentelevat.

Tuon hoitomuodon teho riippuu varmaan siitäkin, onko tullut pysyviä vaurioita.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Craniosakraaliterapiasta

ViestiKirjoittaja Nani » 05 Maalis 2009, 21:48

Hei,

minä sain ekan kerran craniota Ortonissa Katilta ja se oli taivaallista... olo oli niin kevyt sen jälkeen.

Nyt olen käynyt täällä kotipaikkakunnalla sillä ainoalla OMT-terapeutilla, joka antaa craniota ja hänen tapansa on vähän erilainen kuin Katin siellä Ortonissa. Olo ei ole ollut samalla lailla taivaallinen, mutta rento kuitenkin ja koko hoitojakson ajan (kerta viikossa usean kuukauden ajan) on oloni ollut keskivertoa parempi, siis niskan suhteen.

Nyt en ole puoleen vuoteen käynt ja olo on aika paska, mutta ensi viikola aloitan cranion taas ja toivon edes jonkinlaita helpotusta.

Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)