Uusi jäsen, vanha vamma

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Re: Kiitsa!

ViestiKirjoittaja Nani » 07 Maalis 2009, 21:44

tahdonvoimaa kirjoitti:Näyttää tuokin jeesiltä. Hitto, kun ois tajunnut käyttää tommosta muutenkin, kun ajeltua motskarilla. Ois ollut ihan bueno. :)

Kun mä tilasin tuota kauluria, ni ihanku ei tota poolokauluksellista olis silloin oll saatavilla. Siks tilasin ton 'matalemman'.

Se on muuten paksuhkoa materiaalia, sellaista fleecen tyyppistä eli kesähelteillä en kyllä pitäis.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Oukei..

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 07 Maalis 2009, 21:46

Se voi olla, että tuli myöhemmin poolokaulusversio. Täytynee jossain vaiheessa hankkia. Just hyvä vetoisissa olosuhteissa, kun on muutenkin niin herkkä...
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Nani » 07 Maalis 2009, 21:46

lumiukko kirjoitti:En ole kokeillut. Täytyy tilata ja kokeilla.

On ainakin tyylikkäämpi kuin nykyinen niskatuki (sants). Joudun käyttämään niskatukea mm. autossa tärinän takia. Muulloin pyrin olemaan ilman.

Mulla on kansa Santsin kaulus, tai kaksikin. Toinen on sellainen harmaa ruma ja nyt sitten sieltä Ortonin pihapiirin Respectan kaupasta ostin sellaisen tummansinisen, jossa on 'leukakolo'. Vähän paremman näköinen, mutta kovempi kuin se harmaa.

Mä pidän vaan pidempää matkaa autolla ajaessa tai sit ku niska on oikein huonona.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Re: Oukei..

ViestiKirjoittaja Nani » 07 Maalis 2009, 21:49

tahdonvoimaa kirjoitti:Se voi olla, että tuli myöhemmin poolokaulusversio. Täytynee jossain vaiheessa hankkia. Just hyvä vetoisissa olosuhteissa, kun on muutenkin niin herkkä...

Joo mä oon kans todella 'vetoherkkä´, heti menee niska jäykäks ja mun 'pakkoliikkeet' (kuten itse niitä kutsun) tulee esiin: kiskon ja venytän kaulaani yläviistoon oikealle ja vasemmalle, kun tuntuu ett joku vetäis päätä kohti hartioita koko ajan.
:?
Viimeksi muokannut Nani päivämäärä 07 Maalis 2009, 21:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Niin..

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 07 Maalis 2009, 21:50

Elävästi muistan motskarireissut, kun piti pakata kypärähuppu, kaulaliina x 4, kauluri jne. Ja silti aina jostain veti. Ja ihan sama kuin lämmin oli, niin niska sai aina sitten viimaa jostain. No, ehkä ens kesänä motskarit on hieman pannassa... ;) Sitten seuraavana taas. Fyssari sanoikin, senkun ajat, mutta kaatua tai liian nopeesti kiihdyttää/jarruttaa ei sitten saa... ;) Niinpä niin... Sit voi itse valita, ottaako riskin...
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja Nani » 07 Maalis 2009, 21:52

Tää on kyl rasittavaa, kun nää vammat rajottaa kaikkea... välillä ottaa niin pattiin, kun 'mitään ei voi tehdä' kun aina tulee kipeeks.

Olet ilmeisen innokas motskaroimaan, joten varmasti ketuttaa, jos et kesällä pääse huristelemaan.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Kauluri

ViestiKirjoittaja fedja » 07 Maalis 2009, 22:42

Kuulostaa hyvälle tuo Back on Track kauluri. Vetoa ei kestä täälläkään. Tosin pitäisi vielä ylemmäs ulottua. Korvalliselle. Talvella käytän kyllä puuvilla kaulurin lisäksi jatkuvasti irtokorvaläppiä. Ne on muuten hyvät. Lämmittää mukavasti. Laitoin kaulurin tuonne Vammaisetuudet,.., ergonomia osioon, että löytyy sitten myöhemminkin, jos joku etsii. Jos muita vastaavia kaulureita, niin lisäilkääpä sinne vaikka samaan ketjuun.

Tervetuloa palstalle Nani!

Nani ja Lumiukko. Kunhan teilla on jaksua, niin käyttekö laittamassa tähän ketjuun kirjoittamanne tarinat käyttäjäesittelyyn. Pysyy sillai paremmin perässä ja voi käydä tarkistamassa, että minkälainen tarina kullakin oli, jos ei muista. Minulla on iloisesti viimeisen 4-5 käyttäjien tarinat sekaisin. Omanikaan ei ole vielä käyttäjäesittelyssä, mutta kyllä mää sen vielä sinne laitan.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lumiukko » 07 Maalis 2009, 23:39

Kiitos vain myötätunnosta Nani.

Tosta Santsin kauluksesta et mun on valkoinen itella ja tein siihen kankaasta päällisen ettei näytä niin rumalta.

Yleisesti tästä jaksamisesta. Helena Huhmar suositteli elämään hiljaista ja rauhallista elämää, koska elämäni on koko ajan kuin kävelisin heikoilla jäillä. Mutta yritän pitää mieleni virkeänä ulkoilemalla ja liikkumalla voinnin mukaan vaikkakin siitä täytyy maksaa välillä kovaakin hintaa. Pahempaa oli silloin kun elin tiedon puutteessa. Onneksi tieto on auttanut ja osataan toimia tilanteen vaatimalla tavalla.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Re: Kauluri

ViestiKirjoittaja Nani » 08 Maalis 2009, 00:12

fedja kirjoitti:Kuulostaa hyvälle tuo Back on Track kauluri. Vetoa ei kestä täälläkään. Tosin pitäisi vielä ylemmäs ulottua. Korvalliselle.

Nani ja Lumiukko. Kunhan teilla on jaksua, niin käyttekö laittamassa tähän ketjuun kirjoittamanne tarinat käyttäjäesittelyyn. Pysyy sillai paremmin perässä ja voi käydä tarkistamassa, että minkälainen tarina kullakin oli, jos ei muista. Minulla on iloisesti viimeisen 4-5 käyttäjien tarinat sekaisin. Omanikaan ei ole vielä käyttäjäesittelyssä, mutta kyllä mää sen vielä sinne laitan.

Kiitos, Fedja!

Minäkin etsiskelen sellaista korvien alle ulottuvaa 'suojaa', jota voisi käyttää esim. pyöräillessä kesällä.

Lisäsin muuten esittelyni, tai siis täydensin sitä sinne esitelpuolelle just.

Nani
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Min en luovuta

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 08 Maalis 2009, 03:14

Aion vielä motskaroida 2010, ainakin kyytinaisena, se on varmaa. :) Nyt täytyy joo ottaa vähän hissunkissun... Itse oon ottanut sen asenteen, että enemmän mä voin tehdä kuin neliraajahalvaantunut, niin pärjään. Eihän se helppoa ole mutta eipä ole vaihtoehtojakaan.
tahdonvoimaa

Ps.

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 08 Maalis 2009, 03:18

Pistäkää Back on Trackin valmistajalle palaute/kehitysehdotus ko. suojasta, joka nousis korkeammalle? :) Vois ehkä auttaa, jos kerrotaan, että meitä on tämmöinen iso whiplash-tiimi, joka on asiaa puinut julkisesti ja moista kaipailee.
tahdonvoimaa

Re: Min en luovuta

ViestiKirjoittaja Nani » 08 Maalis 2009, 11:51

tahdonvoimaa kirjoitti:Aion vielä motskaroida 2010, ainakin kyytinaisena, se on varmaa. :) Nyt täytyy joo ottaa vähän hissunkissun... Itse oon ottanut sen asenteen, että enemmän mä voin tehdä kuin neliraajahalvaantunut, niin pärjään. Eihän se helppoa ole mutta eipä ole vaihtoehtojakaan.

No asenne se on sullakin kohdallaan :-)
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Bacl on Trackista vielä

ViestiKirjoittaja Nani » 08 Maalis 2009, 12:14

Huomasin, että tänne mun lähelle on tullut kauppa, jossa myydään noita Back on Track tuotteita. Käyn lähiaikoina vilkaisemassa tarjontaa ja otan puheeksi tuon korville asti ulottuvan suojan tarpeen.
Nani
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Loistavaa, Nani!

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 08 Maalis 2009, 18:35

:)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)