Rytmihäiriöt, jysärit, korkea syke, palelu/hikoilu

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 21 Huhti 2009, 22:10

Ne on semmoisia hellävaraisia hermotasolle vaikuttavia (vielä vaihtoehtoisia)hoitoja, joita ärtynyt hermosto sietää hyvin, kun kosketus on hellä. Niillä rauhoitetaan ylikierroksilla käyvä autonominen ja kipuhermosto, laitetaan keho parantamaan itsensä. :)

Niillä hoidetaan whippareita + aivovammaisia mm. USA:ssa + Keski-Euroopassa + muissakin P-maissa. Erittäin suosittu menetelmä osaavissa käsissä turvallinen ja tehokas, koska hoito on todella kevyttä, ei mitään hermohierontaa kuitenkaan. Suomesta löytyy vaan muutama niskapotilaisiin erikoistunut fyssari-craniosacraaliterapeutti.

Kuikkaa täältä lisää:
http://niskavamma.munfoorumi.com/viewtopic.php?t=39

Myös blogissa on ihan artikkeli aiheesta:
http://taistelijat.blogspot.com/2009/04/craniosacraaliterapia-aktivoi-kehon.html
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 21 Huhti 2009, 23:49

Haluaisin kyllä testata mutta eipä taidan ihan lähellä olla paikkaa missä kokeilla asiaa.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 22 Huhti 2009, 01:02

lumiukko kirjoitti:Haluaisin kyllä testata mutta eipä taidan ihan lähellä olla paikkaa missä kokeilla asiaa.

Niin se on ongelma monesti. Ja lisäksi pitää löytää vielä ihminen, joka ymmärtää niskoistakin jotain. :( Tiedän, vaikeeta...
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

ViestiKirjoittaja alaria » 29 Huhti 2009, 10:46

sain itse b-salpaajat, kun pulssi käyttäytyi tosi omituisesti ... olin testattavana työterveyslaitoksella asian tiimoilta ... verenpaine ei nouse kuten pitäisi, joten pulssi paran pitää yrittää sopeuttaa keho muutoksiin, joita esim. tasapainoni heittämisestä tulee ...

sitten kun aloin syömään salpaajia pulssi pysyy nätisti aisoissa. ei se kuitenkaan ikävää kylmä hikoilua vienyt kokonaan pois, mutta vähän paransi kokonaisoloa.
alaria
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 07 Touko 2009, 21:08

Meille hankittiin verenpainemittari kun tuolla ukkokullalla on joskus ollut korkeahkot lukemat, perinnöllistä.

Minullapa onkin matala verenpaine. Yläpaine alimmillaan 93 mutta keskimäärin 105 ja alapaine sitten noin 60 tai yli tai ali.
Eilen oli vähän hassu olo ja pyysin poikaa tuomaan mittarin sänkyyn. No paineet oli 110/64 ja pulssi 43. Eli tuoko sitten aiheutti lievää päänsärkyä jos ei veri kierrä riittävällä volyymilla?
Yleensä pulssi on ollut nyt korkeampi jopa yli 70 levossa, kun verenpaine on matalaksi mennyt.

Kun olen käynyt taannoin punttisalilla niin en oikein jaksa pyörällä siellä polkea. Viisi minuuttia kevyellä vastuksella ja olen aivan tutiseva ja heikko.
Puntteja kyllä pystyy nostelemaan.

On tullut mieleen, josko olis hyvä tehdä sydämen rasitustesti. Paljonkohan yksityisellä maksaa?
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tomssu1 » 07 Touko 2009, 21:13

Unohdin tuohon edelliseen viestiini laittaa, että siis..aiemmin viime vuonna ja vielä tämän vuoden alkutalvesta, lääkäri mittaili aina tuollaisia 150/80 ja ylikin, verenpainearvoja. Nyt sitten mennään alempana kuten edellisessä viestissä kirjoitin.

Ainoa mikä ruokailussa muuttunut, vähensin kaiken leivän syömistä, koska ruis aiheutti yllättäviä ripuli/vatsaoireita. Keliakiaa ei ole.
tomssu1
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja lumiukko » 08 Touko 2009, 12:16

Itsekin unohdin mainita aikaisemmin että mulla on lääke tohon rytmihäiriöön joka onneksi helpottaa, muttei aina. Verenpainetta ei ole mutta rytmi on mitä sattuun.
Ota neuvoja kaikilta, mutta päätä itse.
lumiukko
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)