Hammaslääkäri

Niskan retkahdusvammaan ja aivovammaan liittyvät aiheet laidasta laitaan

Hammaslääkäri

ViestiKirjoittaja -Jo- » 16 Heinä 2013, 00:24

En ainakaan löytänyt aiheesta keskustelua joten aloitin nyt uuden.

Elikkäs mulla on niska siin vaihees että pää ei oikee käänny ja nyt on paikkoja lähteny hampaista ja tarttis päästä hammaslääkäriin.
Päivystyksessä iskivät siihen vaivalloisesti väliaikasen paikan, mut se lähti jo samana iltana...
Yksityiseltäkin kävin kysäsemäs ja sanoivat ettei pysty tekee mitään enne ku voi kunnolla kääntää päätä.
Fysiatriltanikin kyselin neuvoa, mutta hän ei osannut auttaa.. :(

Miten teillä on onnistunut hammaslääkäri käynnit?
Olisiko teillä neuvoja sopivan hammaslääkärin löytämiseen tai kikkoja miten hoito onnistuisi?
2012 alussa peräänajokolari, josta whiplash vamma.
kuvauksissa ei havaittu muuta, kuin turvotusta ja nestettä niskassa,
oireet kuitenkin jatkuvat edelleen joskin pientä lieventymistä on havaittavissa.
Viimeisimmän lääkärikäynnillä puhetta kapselivaurion yläniskassa aiheuttaneen nesteen.
Fysiatrian erikoislääkärin lausunnon mukaan 100% työkyvytön, VY ja KELA sanovat työkykyinen
-Jo-
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 17 Heinä 2013, 12:55

Mun hammaslääkärikäynti onnistu kyllä tosi hyvin. Menin kylläkin yksityiselle josta valitsin sellaisen hammaslääkärin joka oli erikoistunut pelko potilaisiin. Selitin tarkasti ennenkuin edes suuta avasin mikä on niskan tilanne, etten voipäätä taivuttaa eikä suuta saa edes niin ammolleen kuin jotkut lääkärit vääntävät. mulla oli mukana oma pieni jumppapallo josta oli ilmat tyhjennetty lähes kokonaan, siitä sain mainion tuen niskalle. Ystävä oli mukana koko ajan. Puudutuspiikistä tuli huono olo, mutta heti nostettiin pää takaisin ylös , sain happea ja niin jatkettin taas. Mulle vaihdettiin paikka ja kaikki sujui hyvin , lääkäri ja hammashoitaja ottivat hyvin huomioon tilanteeni. Kun kaikki oli ohi piti vähän aikaa istua ennenkuin pääsin taas kävelemään. Tämä paikka on Kokkolassa Kokko-dent.
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 20 Heinä 2013, 16:10

Minä kävin kesän alussa hammaslääkärissä ja siellä otettiin tosi hyvin niskavamma huomioon. Aluksi sain rauhassa asettautua tuolille, ennenkuin sitä lähdettiin kallistamaan ja vielä pitkälläänkin sain rauhassa etsiä hyvä asennon niskalleni.

Itse hampaan paikkaus meni hyvin, mutta erikoisin tapaus tuli puudutuspiikistä, joka säräytti laittovaiheessa sähköiskumaisesti kielenpäähän ja puudutti kyllä puoli leukaa turraksi... muttei hampaan juurta :shock: Ilmeisesti niskavamman yhteydessä minulle on tullut jonkilainen pieni vamma myös kasvojen hermoihin ja hermot ovat tehneet "kiertoreittejä" vaurioituneiden reittien ohi. Minullahan on jatkuva tunne kasvoissa, että toista puolta kiristää ja suupieli ja leuka roikkuvat.
anzqu

ViestiKirjoittaja -Jo- » 23 Heinä 2013, 19:38

Kiva että teillä on sujunu suht hyvin ainaki :)
Unohdinkin mainita, että mulla tähän vielä lisäongelman tuo se etten oikeen pysty olemaan selälläni.
Ihan pienen hetken jälkeen jo niskaan sattuu niin, että kyyneleet lentää ja kivun takii rupeen (kai) sit jännittää,
ku koko kroppa rupee sit tärisee :shock:
2012 alussa peräänajokolari, josta whiplash vamma.
kuvauksissa ei havaittu muuta, kuin turvotusta ja nestettä niskassa,
oireet kuitenkin jatkuvat edelleen joskin pientä lieventymistä on havaittavissa.
Viimeisimmän lääkärikäynnillä puhetta kapselivaurion yläniskassa aiheuttaneen nesteen.
Fysiatrian erikoislääkärin lausunnon mukaan 100% työkyvytön, VY ja KELA sanovat työkykyinen
-Jo-
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 23 Heinä 2013, 20:20

Jos oireisto on noin pahana, niin ei sinusta hammaslääkärin tuoliin ole :(
anzqu

Paluu Yleinen keskustelu - (Whiplash ja aivovamma)