Eroon Lyricasta

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

Eroon Lyricasta

ViestiKirjoittaja maz » 27 Huhti 2013, 16:49

Kellään kokemusta lyricasta eroon pääsemiseksi. Lyricaa syöty v.2008 säännöllisesti ja nyt tuntuu että riittäis ku ainoa ilo elämässä on nukkuminen. Annokset onneksi pienet 100mgx2. Aaattelin tiputtaa 25mg/viikko. Soitan myös Ortoniin lääkärille, josko tarkempia ohjeita antaa + korvaava lääke?
Kokemuksia??
maz
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 29 Huhti 2013, 11:08

Kokemusta ei ole mutta kannattaa varmaan olla yhteydessä lääkäriin. Käsittääkseni sitä ei saa ihan yhtäkkiä lopettaa. Pärjäätköhän ilman lääkettä? no ei kai sitä tiedä jos ei kokeile.
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Ippe » 29 Huhti 2013, 15:14

Olen käyttänyt Lyricaa vuodesta 2008 lähtien ja ajanut sen kerran alas. Vaikka lopetin hyvin hitaasti n. 1,5 kk ajalla, vieroitusoireet olivat melkoiset. Painokin putosi 8 kg. Kaksi viikkoa kärvistelin ilman ja koska kivut olivat niin kovat etten saanut edes kunnolla nukuttua, lääkärit kehoittivat palaamaan samantien entisiin määriin.

Myöhemmin olen vähentänyt annosta kipukynnystasolle, eli nyt menee aamulla 75 mg ja illalla 100 mg. Ainahan sitä voi kokeilla, mikä on sopiva määrä ettei turhaan isoja annoksia mene.
Ippe
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 29 Huhti 2013, 15:21

Tjänare Ippe, pitkästä aikaa :D
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja anzqu » 29 Huhti 2013, 20:44

Mulla on annostus jaettu 75mg aamulla / 125mg illalla, että pää pysyisi päivällä selvempänä ja illalle kohdistuisi nukuttava vaikutus. Itse lääke on ajettu tähän annokseen 1,5v ajanjaksolla, välillä tiputin rajujen sivuoireiden vuoksi alemmas aina 25+25mg tasolle, mutta kivut olivat niin kamalat, että pakko oli nostaa takaisin ylös. Puoli vuotta tasoittelin 50+50mg annostuksella ja sitten nostettiin taas ylemmäs 1-2kk tasoittelujaksoissa.

Lyrica on lääkkeenä herkästi tokkuraa aiheuttava, mutta kun minulla on itselläni taipumus mennä ylikierroksille, on tuo vaikutus ihan tervetullut. Lyricalla (pregabaliini) on olemassa sukulaislääke Neurontin (gabapentiini).
anzqu

ViestiKirjoittaja maz » 09 Syys 2013, 23:16

päivitystä
jätinki triptylin pois niin rupes helpottaan oloa
pari viikkoa sitten äity niska taas ettei pillereillä enää kipu talttunu
piilossa pidetty norspan-resepti käyttöön ja tänään toinen lappu kiinni
taas säryt hallinnassa 95% tehoilla
samalla soitin Ortoniin aikaa rf-puudutukseen. saa nähdä hyväksyykö oma sairaala maksusitoomuspyyntöä. viime kerralla hiukan hankaluuksia
puudutuksia odotellessa

ps.
triptyl huono lääke minulle, vei tunnon "vehkeistä"
maz
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Re: Eroon Lyricasta

ViestiKirjoittaja maz » 07 Kesä 2014, 00:29

näin pääsi helposti lyricasta eroon -> ei oo varaa ostaa. reilu viikossa 100mg x 2->nollille. lievästi levoton olo välillä.
19.5 oli rf-puudutus Ortonissa. gabrion oottamassa jos tarvii ja jos auttaa. samaan aikaan myös norspan pois(2,5kk 10mikroa) :roll:
maz
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus