Alkoholi

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

Alkoholi

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 16 Tammi 2013, 15:43

Ootteko uskaltaneet ottaa alkoholia lääkityksen aikana? Mitenkäs kannattaisi toimia? En siis hae mitään sekakäyttövinkkejä 8) vaan mulla olisi reissu tulossa parin viikon päästä ja siellä olisi mukava ottaa muutama. Mulla siis Triptyl käytössä. Ajattelin pienentää Triptylin annostusta edellisenä iltana ja sitten juhlailtana jättää ottamatta. Pitäiskö titrata jo aikasemmin alaspäin? Ja pamahtaako oireet saman tien päälle?
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 19 Tammi 2013, 13:43

Itse en ole alkoholia käyttänyt tapaturman jälkeen , muutenkin huimaa , tekee pahaa ja niin edelleen.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja anzqu » 23 Tammi 2013, 12:07

Rehellisesti sanottuna edelliset kännit olen vetäissyt 1,5v sitten muutama viikko toisen kolarin jälkeen. Tuolloin käytössä oli vain särkylääkkeenä Arcoxia, jonka vain jätin ottamatta sinä päivänä jolloin juhlittiin sukulaisten häitä. Ja se seuraava aamu... Ei enää ikinä!! En ole eläissäni ollut niin kipeä, oksensin koko seuraavan päivän ja kivut tietty pahentuivat kun en voinut ottaa edes särkylääkettä.

Sittemmin tuli Lyrica ja Triptyl kuvioihin ja maksimi alkoholiannostus on ollut 2 lasia viiniä, niissäkin reilun tunnin väli. Ja lääkkeiden otto vasta pari tuntia viimeisen viinilasin jälkeen. Pakko olla varovainen, koska Lyrica tehostaa alkoholin vaikutusta ja Triptyl taasen voi lamata hengityksen. Nykyään kun iltalääkitystä on jo aikalailla, otan enintään pullon olutta tai lasin viiniä. Hyvin harvoin ja tällöinkin katson että lääkkeidenottoon on aikaa vielä 2-3 tuntia. Eikä oikeastaan ole edes tehnyt mieli mitään väkevämpää.
anzqu

ViestiKirjoittaja Eippi » 26 Tammi 2013, 12:37

Minä käytin alkoholia triptyl ja klotriptyl miten käytön aikana. Jos otin enemmän niin jätin siltä illalta lääkkeet ottamatta. Tuntee itsensä ihan alkoholistiksi jos erehtyy lääkäreiltä kysymään saanko ottaa lääkityksen aikana alkoholia vaikka todellisuudessa käytän sitä harvoin. Olen huomannut, että minulla alkoholi on ainoa keino millä lihaksia saa rentouttettua edes tilapäisesti kun ei siihen lihasrelaksantit auta.
Eippi

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 03 Maalis 2013, 13:39

Eippi, kuinka isolla annostuksella sulla meni nuo lääkkeet? Jätin sen reissun väliin, josta aikasemmin mainitsin, mutta kyllähän sitä joskus voisi muutaman ottaa... Eli mahtaako edellisiltana otettu lääke vielä vaikuttaa, jos seuraavana iltana ottaa alkoholia? Ja miten? Ei olis kauheen kiva sammua ekan tölkin jälkeen, jos sen kerran vuodessa vähän olutta maistelee :lol:
Rautanaula

ViestiKirjoittaja torvelo » 04 Maalis 2013, 09:50

mulla oli triptyl parhainmillaan 250 mg ja käytin alkoholia.
tosin 1-2 lasia viiniä.
oman rajan löytää vain kokeilemalla, mutta rentoutuksena, relaksanttina toimii paremmin kuin mitkään lääkkeet.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja Eippi » 04 Maalis 2013, 19:11

Minulla oli klotriptyl miten annostus se 25mg ja saatoin ottaa napit yötä vasten vaikka olin alkoholia juonut. Sitten kun otin enemmän niin jätin ne väliin. En huomannut omalla kohdallani mitään haittaa. Ja nyt olen saattanut ottaa useamman lasin viiniä ja vaikka pari siideriä ja silti olen yöksi ottanut triptylit. Nyt kun olen ottanut relaksantteja välillä kuuriluontoisesti niin silläkin olen onnistunut itseni rentouttamaan.
Eippi

Paluu Hoidot ja kuntoutus