Relaksantit

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

Relaksantit

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 09 Marras 2012, 14:46

Kaipaisin kokemuksia relaksanteista niskavaivojen hoidossa. Mulla ollut käytössä Sirdalud (tajuton väsy mutta nukkumisesta ei tuu mitään, en voi käyttää) Dolan (yöksi ihan ok) ja nyt Norflex määräyksellä 1-3 tablettia päivässä. Oon ottanut sitäkin toistaiseksi vain illalla.

Mietin, että onko relaksanteista hyötyä, jos ottaa pelkästään yöksi? Kun tuppaavat väsyttämään, niin siksi en oo päiväaikaan uskaltanut kokeilla. Meneekö väsymys ohi, kun käyttää pidempään?

Jotenki mun logiikka sanoo, että kannattas ottaa kuurina - kai sitä ehtii hyvinkin jumahtamaan päivän aikana uudestaan.
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Donnuska » 10 Marras 2012, 00:15

Mulla on ollut pidempään käytössä Sirdalud niskavammojen hoidossa. Söin sitä ennen kuurina, mutta nyt reilun kuukauden olen syönyt säännöllisesti päivittäin. Mitään kovin isoa hyötyä en ole siitä huomannut olleen. Toki se, että se väsyttää ja sen avulla saa nukuttua vaikka oliskin sitten kipua jonkun verran. Sirdaludia olen syönyt jo ainakin puolisen vuotta kaikkineen. Väsymystä se edelleen aiheuttaa, kuten alussakin.
Norflex oli käytössä ennen sitä ja siitä ei kyllä mulla ollut mitään hyötyä.
Donnuska
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 23 Marras 2012, 19:55

Hmm, taidan unohtaa tuon Norflexinkin ainaki päiväkäytössä... Oon sitä nyt pari viikkoa ottanut aamuin illoin ja huimaus on sinä aikana pahentunut. Eikä siitä ole edes hyötyä tähän mun isoimpaan vaivaan ole, krampit on kylläkin helpottaneet.

En tiedä voisko Sirdaludia sit ottaa vaikka puolikkaan tabun eli 1 mg, jos ei olis niin lamauttava vaikutus... :?:
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 28 Maalis 2013, 18:21

Tietääkö kukaan, kuinka pitkään relaksantteja voi syödä yhtäjaksoisesti? Tai siis onko siitä jotain haittaa, jos niitä vetelee päivittäin? Mä joudun tällä hetkellä ottamaan 1-2 Dolania päivässä. Plus Triptylit illalla. Joskus tulee taukoa, mutta kovin montaa päivä niska ei ilman päivälääkitystä kestä.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja maz » 28 Maalis 2013, 23:41

viimeiset 3-4 vuotta syöty norflexiä 1-2 päivittäin+ panacod tai paratabs. vuodesta 2008 lyricaa. tiistaina taas Ortoniin rf-puudutuksille
maz
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus