Kokemuksia tästä harjoituksesta:

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

Kokemuksia tästä harjoituksesta:

ViestiKirjoittaja Byller » 01 Heinä 2012, 18:52

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/P%C3 ... 5249626687

Tuollainen löytyi, onko ketään kokeillut? Millaisista harjoituksista olette hyötyneet niska hartia vaivojen kanssa?

Kaikki keinot on nyt sallitty, haluan helpotusta kipuun :( ei kai se ihan tervettä ole joka päivä ottaa särkylääkettä :S
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 02 Heinä 2012, 16:18

Pelkästään kahden ensimmäisen liikkeen katsominen teki kipeää :shock:

Minulla on kaksi kolaria taustalla, pienet välilevypullistumat ja herkästi aktivoituva hermokudos ja ainoa niskaa aktivoiva liike on istualtaan katse suoraan eteenpäin selkä ja pää seinää vasten tehty silmien liikuttaminen alaspäin. Normaalistihan tuossa liikkeessä takaraivoa liu'utetaan seinää vasten ylöspäin, mutta minulla tuo liu'utusliike on liian raju.

On minulla kolmen liikkeen kuminauhajumppakin ja siinäkin liikkeet kohdistuvat selkään ja käsivarsiin, niska saa osansa jo sillä että liikkeiden aikana pitää ylläpitää ryhtiä.

Kuten Jansku sanoi, ei missään nimessä noin rankkaa niskatreeniä, ellei niskaa ole tutkittu. Etenkin jos taustalla on kolareita tai muuta vastaavaa niskaan kohdistunutta ulkoista energiaa.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus