Kotikikkoja niskan venytykseen ?

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

Kotikikkoja niskan venytykseen ?

ViestiKirjoittaja runeh76 » 02 Joulu 2010, 22:45

Onko kellään kotikikkoja, miten saisi niskaa venytettyä ? Nimenomaan tuollaista vetoon perustuvaa. ....(Menee ostamaan jo narua) :o

(Kroonisessa kaularangan kulumassa (spondyloosissa) etenkin niska- ja takaraivokivut taas lievittyvät vedolla. Kaularangan autotraktiossa päätä venytetään silmukan avulla kohtuullisen pienillä painoilla esimerkiksi oven kamanaan kiinnitetyn vedon avulla).

Voisko joku ystävällisesti selittää miten tuo hirttäytyminen tapahtuu? :shock:
runeh76
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja CH » 02 Joulu 2010, 23:21

Moi!

Mä en muista kuulleeni keneltäkään "hirttäytymisohjeita", mutta mielenkiintoiselta hommalta kuulostaa! :) Toivottavasti joku osaa neuvoa! Olisi kiva itsekin tietää, miten moinen onnistuu. Mä olen joskus tuskissani pyytänyt ystävääni vetämään päätäni ollessani selinmakuulla, mutta siinä venytyksessä ei käynyt kovin hyvin ;) Varmaan joku fysioterapeutti ainakin osaa neuvoa turvallisen tavan hirttäytymiseen... Kuva
CH
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja runeh76 » 21 Helmi 2011, 18:40

Tekasin ite puusta "Kipukoukun".
Hyvää tekee kun pääsee itse koplaamaan noita jumissa olevia lihaksia.
Suosittelen ;)

(Kuvasta otin mallia)

Kuva
runeh76
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja runeh76 » 24 Maalis 2011, 12:14

Eli tässä kuva valmistuneesta:

Kuva
runeh76
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Beamer » 11 Elo 2011, 08:45

Mä venyttelen ihan itse tuota niskaa sillälailla että kun makaan sängyssä selälläni, niin otan itseäni hiuksista kiinni, ihan juuresta ja vedän päätä ylöspäin.

Tai sitten menen esim. olohuoneen pöydälle makaamaan niin että roikun hartioitten jälkeen pöydän yli, ota itteäni takaraivosta tai taas hiuksista kiinni, vedän rangan ensin suoraksi, ja siitä sitten pikku hiljaa vedän leuan "sisään" ja lasken rankaa vähän alemmas, ja välillä päästän pään alas ja rötkötän siinä. Nämä olen saanut fysioterapeutilta.

Mutta myös pyydän miestäni vetämään niskaa suoraks, mieluusti kun makaan. Pitkä venytys ilman äkillisiä liikkeitä auttaa.
Beamer
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus