Triptyl

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 26 Maalis 2013, 13:58

Tosiaan noinpäin se kannattaa ottaa. Kun Triptylin kai voi ottaa vaikka maha ei oliskaan tyhjä. Toki ruuan päälle ottaminen hidastaa vähän imeytymistä, mutta se ei varmaan päivällä haittaa. Noissa mahajutuissa mua on ohjeistettu pitämään vähintään kaksi tuntia väliä eri lääkkeiden välillä, niin edellinen ehtii imeytyä mahalaukusta eteenpäin.
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 26 Maalis 2013, 14:41

Me ollaan tuota tyroksiini/triptyl yhdistelmää ihmetelty fysiatrin kanssa ja tutkittu lääkäreiden tietokantoja, eikä niistä mitään selkeää yhteisvaikutusta löytynyt, vaikka se tosiaan triptylin tuoteselosteessa lukeekin. Fysiatri ohjeisti kuitenkin ottamaan ne reilulla välillä, varmuuden vuoksi. Minullehan tuo ei ole ollut ongelma, kun otan triptylin vain iltaisin ja tyroksiinin ensimmäisenä aamulla.
Orkidea

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 27 Maalis 2013, 11:33

Lueskelin muilta foorumeilta Triptyl-kokemuksia. Tuli vastaan aika monta sellasta tekstiä, joissa lääke on toiminut loistavasti vuoden tai kaksi, ja sitten teho on vaan loppunut. Tietääkö kukaan, mitä sen jälkeen tapahtuu? Vaihdetaan lääke? Vai pitääkö sitten vaan kärsiä?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 06 Huhti 2013, 13:01

Jaahas, 25 mg Triptylistä on lähtenyt Kela-korvaus pois. Ehkä ootte jo huomanneetkin. Helmikuun alusta on tullut tää voimaan kuulemma.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Eippi » 06 Huhti 2013, 13:31

En ole, ei voi olla totta. Ostin omani mielestäni Helmikuussa ja kyllä ne oli reilusti halvempia kuin 10mg:n pillerit eli alta kympin ainakin.
Eippi

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 06 Huhti 2013, 14:46

Joo on ne 25-milliset edelleen halvempia. 10 mg purkki (30 kpl) maksaa sen reilun 8 e. 25 mg:n pillerit (100 kpl) maksaa saman verran. Ei se Kela-korvaus siis kovin paljon ole varmaan ollutkaan, koska onhan tuo edelleen halpa lääke 25 mg:n vahvuudessa. Aattelin vaan mainita :)

En kyl tajua, miks vahvempi lääke ja isompi purkkikoko on halvempi. Mutta en viitsinyt valittaakaan 8)
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Eippi » 06 Huhti 2013, 15:47

Ja se 10mg 100 kpl oli muistaakseni 18 kun silloin viimeeks ostin ja nehän hupeni aika nopeesti tällä annostuksella. Joo, kyl triptyl on aika edullinen lääke.
Eippi

ViestiKirjoittaja lentis » 06 Huhti 2013, 19:08

Ihmettelinkin tuota jälkikäteen, kun noita vakuutusyhtiöön maksuun laitoin... Aiemmin oli tuo 25mg/100kpl jotakin 4 pintaan eli kyllä siitä melkein puolet oli kelakorvausen piirissä...
lentis

ViestiKirjoittaja anzqu » 06 Huhti 2013, 19:50

10mg Triptyl ei ole ollutkaan Kela-korvattava ja suuremmista lähti korvaus pois. Osa tätä lääkekorvausuudistusta... Samalla 10mg (100kpl) hinta nousi hieman, aiemmin oli 16,80e ja nyt pari senttiä yli 17e luokkaa.
anzqu

ViestiKirjoittaja Eippi » 11 Huhti 2013, 08:47

Välillä nukuin paremmin, mut nyt oon alkanu heräilee joka yö aamuyöstä ja sit se on yhtä pyörimistä aamuun asti. En herää kipuun. Oonkohan taas jotenkin niin ahistunu tästä olosta, et se herättelee. Eikä uni meinaa tulla kun meen nukkumaan. Triptylit oon ottanu tunti kaks ennen nukkumaan menoa.
Eippi

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 11 Huhti 2013, 11:14

Mullakin on välillä noita öitä, että herää aamuyöstä ja sit ei enää nuku, vaan pyörii sängyssä aamuun saakka. Oon ite miettiny, et voisko aamujen valoistuminen aiheuttaa tuota... Kesä tulee kyl siinä tapauksessa olemaan tuskaa. Meillä on pimennysverhot, mutta ei se kaikkea valoa poista. Onneks mulla on jossain sellanen silmänaamio, joka pimentää kyl täysin. Pitänee kaivaa esiin.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja anzqu » 11 Huhti 2013, 11:15

Minä otan Triptylit viimeistään klo 19 illalla, että pääsisin aamulla seiskan jälkeen ylös. Joskus otan jopa klo 18 aikaan, niin alkaa sopivasti nukuttaa klo 22-23 välillä. Hirvittävän pitkään menee noissa ennenkuin alkavat vaikuttaa.

Käytätkö Eippi mitään muuta lääkitystä? Esim. Panacod on sellainen kaveri, että herättää keskellä yötä tuijottelemaan kattoa :roll:
anzqu

ViestiKirjoittaja Eippi » 11 Huhti 2013, 11:55

Ei oo käytössä muita lääkkeitä tällä hetkellä. Mitä nyt satunnaisesti nappailen tulehduskipulääkkeitä. Minulla nää uniongelmat alkoi silloin päänsäryn myötä, mut sit kun saatiin lääkityksellä oireita kuriin niin unikin maistui paremmin. Ja tosiaan silloin viime syksynä kun elin sen viikon ilman kaikkia lääkkeitä ja ilman kipuja myös päivät niin normi unetkin sain takaisin. Ehkä tää johtuu sit olotilan tuomasta stressistä.
Eippi

ViestiKirjoittaja lentis » 12 Huhti 2013, 16:05

Minulla ainakin selkeästi parhaillaan haittaa yöunia oma tilanne ja sen epävarmuustekijät. Kun saisi rauhoituttua, niin ehkä myös unet paranee siitä... Haluan uskoa tuohon teoriaan. :)
lentis

ViestiKirjoittaja Eippi » 02 Kesä 2013, 20:08

Minulla alkoi iho oireilemaan pian sen jälkeen kun aloin triptyliä syömään reilu vuosi sitten. Neurologi kuitenkin väitti, että ei johtuisi lääkkeestä vaikka mitään muuta selitystä en keksinyt. Nyt tänä keväänä ihoni on alkanut oireilemaan vielä pahemmin ja kosmetologin suosituksesta menin ihotautilääkärille ja ruusufinnihän se sitten on. Ihoni on herkistynyt auringolle johtuen tuosta lääkityksestä. Naama helahtaa tulipunaiseksi ja tulee täyteen pieniä näppylöitä. Minulla ei koskaa aiemmin ole ollut mitään iho-ongelmia. Alkaa ottaa todella päähän tää saamarin kierre. Lääkäri määräsi 1-3 kuukauden antibioottikuurin, mutta vielä ainakaan en aloita. Yritän saada ihoni rahoittumaan muilla keinoin. Onko muilla tullut mitään vastaavaa?
Eippi

EdellinenSeuraava

Paluu Hoidot ja kuntoutus