Triptyl

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 07 Maalis 2013, 19:39

Mun ruokahalu on kadonnut. Toisaalta muisti on palannut :lol:
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 08 Maalis 2013, 21:04

Hoitaakos tuo Triptyl mitenkään sitä varsinaista vaivaa vaan viekö vain kivun pois? Eli jos syön vaikka vuoden Triptyliä ja lopetan, niin kipu palaa?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Eippi » 08 Maalis 2013, 21:36

Näin se on, nostaa kipukynnystä eli kipua ei tunne enää niin pahana. Ainakin omalla kohdallani eli peitti oireet ja kun lopetin niin oireet palas. Jos on jännitysniska niin siinä se saattaa auttaakin, että kun lääkkeen lopettaa niin sinä aikana syy lihasjännityksiin yms. kadonnut.
Eippi

ViestiKirjoittaja Eippi » 15 Maalis 2013, 09:09

Minulla on ollut nyt lähes joka aamu heikko olo heti heräämisen jälkeen, joka on kuitenkin helpottanut pian kun olen istuskellut ja syönyt aamupalan. Ajattelin ensin, että johtuisi alhaisesta verenpaineesta, mutta verenpaine oli ihan normi kun aamulla mittasin. Pulssi sen sijaan yli 120!? Tätä heikotusta oli välillä kesälläkin, mutta nyt triptyl annosta nostaessa ne ovat lisääntyneet, joten liitän siihen. Onko kenelläkään muulla vastaavaa? Minulla ei siis muuten liity näihin niskavaivoihin minkäänlaista huonoa oloa tai huimaamista.
Eippi

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 15 Maalis 2013, 09:58

Eippi, joillakin tulee ainaki sydämentykytystä Triptylistä. Mäkin herään usein siihen, että sydän jyskyttää korvissa. Vaikka en olis nähnyt painajaisiakaan :) Eli korkea pulssi voi johtua siitä.

Mä hajoan tän mun nenän kuivuusongelman kanssa. Ostin ilmankostuttimen, saa nähdä onko siitä hyötyä. Mitkään nenäsuihkeet tai suolatipat ei auta yhtään. Ainoastaan suihkussa on helppo hengittää. Pitää vissiin muuttaa saunaan :?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Eippi » 15 Maalis 2013, 10:43

Minullakin on nenä alkanut nyt pahemmin oireilee. Tulee jo vertakin kun on limakalvot niin kuivat. Eli alkaa kyllä olla minulla triptyl annos nyt tapissaan näiden sivuvaikutusten takia. Muutenkin aina paras olo minulla saunassa ja suihkussa. Siellä ei tunnu kivut eikä jumit. Ehkä siks välillä on tullu saunottua ihan päivittäin.
Eippi

ViestiKirjoittaja kojootti » 15 Maalis 2013, 11:36

Eippi: Silloin ku mulla nämä oireilut alkoivat (tapaturman jälkeen) pelkkä pystyasennon pitäminen oli aivan äärimmäisen vaikeaa ja pulssi hakkasi aina sen 120. Ajan saatossa tilanne paranee. Luulen ,että syynä oli Huhmaren mainitsema gravitaatiovaste eli lihasten ja aivojen yhteistyön katkos maan vetovoimaa vastaan ( näin meikäläisittäin suomennettuna :lol: ).
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja Eippi » 15 Maalis 2013, 11:55

En usko, että itselläni tällä on mitään tekemistä niskani kanssa vaan lääkitysten. Minulla on lisäksi lisätty tyroksiiniä, joka sekin voi nostaa pulssia. Minulla ei siis koskaan pulssi tunnu eli en saa mitään tykytyksiä, tärinöitä tai hikoilukohtauksia. Huomaan korkean pulssin vaan mittaamalla joko verenpainemittarilla tai sitten kun minulla on sykemittari kuntoillessa. Ja tosiaan tasapainon kanssa ei ole mitään ongelmia.
Eippi

ViestiKirjoittaja Eippi » 25 Maalis 2013, 18:52

Hetken ehdin jo riemuita, että saan kokeilla aamuisinkin triptyliä, mutta sitten välähti, että mites sen käyttö tyroksiinin kanssa? Kukaan lääkäri eikä apteekkihenkilökunta ole osannu minulle vielä asiaa selittää kun olen kysynyt miksi triptylin tuoteselosteessa lukee, että voi olla yhteisvaikutusta mm. tyroksiinin kanssa, millaisia? Osaako kukaan sanoa? Nostaakohan ne yhessä minun muutenkin hurjan aamusykkeen ihan pilviin. Ei kai heikennä tyroksiinin vaikutusta kun minun arvot vihdoin kohillaan?
Eippi

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 25 Maalis 2013, 18:58

Yhdessä otettuina lisäävät rytmihäiriöriskiä ja nostavat verenpainetta. Entäs jos otat kilpparilääkkeen siinä välissä, eli iltapäivällä?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Orkidea » 25 Maalis 2013, 21:49

Tyroksiini pitää ottaa aina heti aamusta, tyhjään vatsaan. Itse olen ottanut Triptyliä vain iltaisin, mutta jos on jostain syystä pakko ottaa aamullakin, niin ottaisin sen vähintään pari tuntia tyroksiinin jälkeen.
Orkidea

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 25 Maalis 2013, 22:55

Mä oon ottanut tyroksiinin myöhemminkin päivällä. Tyhjään vatsaan toki. Mulla kun on aamulääkkeenä happosalpaaja mahatulehduksen vuoksi, ja niitäkään ei voi ottaa yhtä aikaa :roll:
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Eippi » 26 Maalis 2013, 09:39

Minut myös ohjeistettu, että tyroksiini tyhjään vatsaan ja vatsani on tyhjä vain aamuisin, koska syön kuitenkin jotakin aina parin tunnin välein. Minulla on siis hakusessa jokin helpotus näihin jatkuviin päänsärkyihin. Enkä pääse kipupolille ennen kuin diagnoosi on varmistettu.
Eippi

ViestiKirjoittaja kojootti » 26 Maalis 2013, 11:53

Apteekissa osaavat parhaiten neuvoa.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja Eippi » 26 Maalis 2013, 12:45

Tähän triptyl/tyroksiini asiaan ei ole apteekistakaan osattu vastata. Heidän tiedon mukaan ei yhteisvaikutuksia, mutta triptylin pakkausselosteessa se on kuitenkin mainittu. Ehkä täytyy vain kokeilla, ottaa triptyl vaikka vähän myöhemmin.
Eippi

EdellinenSeuraava

Paluu Hoidot ja kuntoutus