Luontaistuotteista/lisäravinteista apua?

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

Luontaistuotteista/lisäravinteista apua?

ViestiKirjoittaja rautaniska » 10 Touko 2010, 22:36

En hoksannut että täällä olisi luontaistuotteista viestiketjua...

Mitäs mömmöjä olette syöneet helpottamaan esim. tension neck oireita? Itse olen asiaa miettinyt tästäkin näkökulmasta ja on tullut popsittua ainakin näitä alla listattuja pillereitä. Olen funtsinut että tension neckiäkin voi varmaan osaltaan aiheuttaa kuona-aineiden kerääntyminen lihaksiin; tähän vaivaan voinee luontaistuotteilla jotenkin vaikuttaa. Tähän sain lisävahvistusta, kun kävin "kuvauttamassa vereni"...eli siellähän näkyi kaikenlaista moskaa mutta myös....yllätys yllätys...puna- ja valkosoluja 8) Suositus oli että vettä, kasviksia ja "öljyjä" pitäisi juoda/syödä enemmän...ja liikkua.

Mutta tässäpä lista pilleireistä mitkä maksani joutuu suodattamaan:

* E-epa eli kalaöljyä
* B- ja D-vitamiinia
* Magnesiumia
* Maitohappobakteereja
* Karnosiinia
* Ubikinonia
* Valkosipulipillereitä

Tosin eihän nuo varmaankaan suoraan niskajuttuihin vaikuta, mutta toimivat ainakin (periaatteessa) yleiskuntoon kohottavasti tai edes plasebona... :lol: No, magnesium lienee noista paras tuote jonka pitäisi kait auttaa "tiedonkulkuun" lihaksissa ja hermoissa...

Uusin tällä hetkellä testissä on Schindelen mineraalijauhe http://www.keskisaari.com/index.php?id=40, ehkä tuo "käyttö eläimille" houkutteli ko. tuotteen pariin :lol: Sen pitäisi tehota myös selänkolotuksiin, ainakin käyttäjäkokemuksien mukaan http://www.keskisaari.com/index.php?id=43

Onkos teillä minkälaisia käyttökokemuksia tai voitteko suositella jotain tuotetta?
rautaniska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 16 Touko 2010, 19:10

Itse olen popsinut vähän kaikenlaista. Joskus olen huomannut vaikutusta, joskus taas en. Kerran söin kuurin erilaisia Ecowayn kalaöljykapseleita, marjaseosta, spiruliinaa yms n.1kk ajan ja silloin todellakin huomasi, että oli jotain syönyt. Olo parani melkoisesti.

Nyt olen huomannut, että eniten vaikuttaa se syökö vihreätä paljon vai vähän tai hiilareita vähän tai paljon.

Shindelen jauhe itseä kiinnostaa. Oletko ottanut selvää miksi se voisi olla hyvä tuote ja miksi sitä kannattaisi käyttää?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Emmä » 17 Touko 2010, 22:04

Hei, tilasin tuota Schindelen mineraalijauhetta ja sitten säikähdin, kun katsoin tuoteselostetta, että siinä on paljon alumiinia. Kovasti sitä on kehuttu, mutta en ole uskaltanut enää käyttää.

Muuten minulla menee: Q10 150mg, D3 125µg(nyt olen harventanut) magnesium 400-800mg ja omega3-kalaöljyä rkl/ päivä. Talvella sinkkiä. Flunssilta ainakin säästyin.
Samaten olen noita hiilareita vähentänyt ja tuntuu ettei sen jälkeen ole niin paljon nukuttanut vaikka fysiikka pettää pienestä.
Emmä
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja rautaniska » 01 Kesä 2010, 23:56

Emmä, hoksasin saman eli alumiiniahan siinä Schindlen jauheessa on, mutta taidan olla joko tyhmä tai en välitä/luotan käyttäjäkokemuksiin (linkki niihin tuossa eka viestissäni) että on tullut sitä nyt kuukausi/pari käytettyä joka aamu semmonen kukkurallinen teelusikka veden sekaan ja alas kurkusta vaan...ei tässä ainakaan vielä ole hullummaks tullut :) Erikoista tuossa schindlessä on se, että purkissa ei ole pahemmin tuoteselostetta. Mutta kai siinä jotain hyvää on kun on saanut Itävallassa oikein palkintojakin.

Ja tosiaa nuo käyttökokemukset mut sai tuota purkin tilaamaan.

Seuraavaksi ajattelin vaihtaa E-Epat Udo's Oiliin...ameriikasta tilattuna maksaa aika paljon vähemmän kuin Suomessa: http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Choice ... 15792?at=0

Kuulemma tää vähähiilihydraattiprofessori Heikkilä on tehnyt noilla kapseloiduilla kalaöljyillä semmosen testin että jättänyt pillerit muoviastiaan yöksi ja aamulla kuppi oli kuulemma kulunut läpi...en tiedä onko totta vai legendaa mut ilmeisesti liittyy johonkin härskiintymisenestoaineisiin ko. pillereissä...ja siksi siis ajattelin siirtyä ihan nestemäisiin omega-öljyihin.

Voin tosin puhua ihan palturiakin joten ei kannata ottaa ihan tosissaan :shock:
rautaniska
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja millakiss » 21 Heinä 2010, 20:54

Neuropaattisista kivuista kärsiville; kipukramppehin auttaa reseptillä saatava b-vitamiini valmiste Triobe.
millakiss
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja millakiss » 02 Tammi 2011, 17:49

Kuulutan vielä Triobea. Reseptilääke. Sisältää muistaakseni B6 ja B12 vitamiinejä ja foolihappoa. Kramppeja ei enää ole. Jes...edes jossain paremmin.
millakiss
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja SannaS » 03 Tammi 2011, 07:01

rautaniska kirjoitti:
Kuulemma tää vähähiilihydraattiprofessori Heikkilä on tehnyt noilla kapseloiduilla kalaöljyillä semmosen testin että jättänyt pillerit muoviastiaan yöksi ja aamulla kuppi oli kuulemma kulunut läpi...en tiedä onko totta vai legendaa mut ilmeisesti liittyy johonkin härskiintymisenestoaineisiin ko. pillereissä...ja siksi siis ajattelin siirtyä ihan nestemäisiin omega-öljyihin.

Voin tosin puhua ihan palturiakin joten ei kannata ottaa ihan tosissaan :shock:

mä käsitin että kyseessä oli ihan normaali kemiallinen reaktio, jossa sama syövyttää samaa. nuo muovimukit kun ovat myös jotain esteröityjä mitälieketjuja, ja kalaöljyt ovat myös esteröityjä, niin siksi tekee tuon reaktion. Eli ihmisen mahaa ei liene kuitenkaan syövytä.

Kokeilin itse samaa, ja E-Epa tosiaan poisti pohjan, mutta mukuloille syöttämäni Disney-kapseli ei hetkauttanut mukia puoleen tai toiseen.
SannaS
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

MSM-jauhe

ViestiKirjoittaja satua » 14 Heinä 2011, 11:06

Onko kellään MSM-jauhe (orgaaninen rikki) auttanut? Entä MiVi Total, jossa on paljon kaikkia vitamiineja ja hivanaineita?
satua
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 14 Heinä 2011, 12:40

D-vitamiini auttaa tutkitusti krooniseen kipuun, itse olen käyttänyt sitä hevosannoksina fibrodiagnoosista lähtien, nyt tosin kesä on ollut poikkeus kun yritän saada annostukset auringosta.

Elikkäs seerumin D-25 -arvon tulisi olla vähintään 100mmol/l jotta vastetta alkaa tulla, omani oli lähtöarvoltaan 31. Kun arvo nousi lähemmäs satasta alkoi jatkuvat kolotukset helpottaa.

Tämä siis pätee lähinnä nivelkipuihin ja lihaskolotuksiin.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus