kylkivälihermojen puuduttaminen

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

kylkivälihermojen puuduttaminen

ViestiKirjoittaja Goodie » 27 Huhti 2010, 17:15

onko muilla kokemusta ko. toimenpiteestä? millainen toimenpide on ja auttaako se? Mulle on nyt tälläistä suunniteltu, jos oman keskussairaalan anestesiologit eivät tee niin sitten maksusitoumuksella Ortoniin kipupoliklinikalle
Huono oon itteeni kehumaan mutta vertaistani en oo löytäny.
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Kaisa » 28 Huhti 2010, 07:54

Huomenta Goodie!
Minulla ei ole kokemusta aiheesta, mutta arvelen joskus olevani asian edessä. Rintarankani sähköttää kylkiluiden väliin sellaisia mukavia stiletin pistoja joskus aika makeasti sekä sitten sellaista jatkuvampaa kipua ja särkyä kyljessäni on enenevässä määrin.

Minkälaisia Sinun oireesi ovat ja mistä johtuvat?
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Goodie » 28 Huhti 2010, 08:40

mulla on C VI/VII välissä on sentraalista discusprotruusiota joka kaventaa anteriorista epiduraalitilaa ja Th-rangan puolella th V/VI välissä on oikean puoleista juurikanavaa relatiivisesti kaventava lateraalinen prolapsi ja myös Th VII/VIII ja th VIII/IX väleissä on vaseinmmalle suuntautuvaa discusprotruusiota/pienet prolapsit. Noista tulee selän puolelle sellaista kirvelevää "kipua", enemmän sitä on oikealla puolella. Ja lisäksi mulla on kylkiluut sivuilta kosketusarat ja sieltä nousee pistelevä kipu rintakehälle ja rintojen sivulle, se on niinkuin neuloilla pisteltäisiin, tämä oire on pahempi vasemmalla puolella. Välillä oireet tuntuvat myös kutinana.
Huono oon itteeni kehumaan mutta vertaistani en oo löytäny.
Goodie
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 28 Huhti 2010, 21:14

Goodie kirjoitti:mulla on C VI/VII välissä on sentraalista discusprotruusiota joka kaventaa anteriorista epiduraalitilaa ja Th-rangan puolella th V/VI välissä on oikean puoleista juurikanavaa relatiivisesti kaventava lateraalinen prolapsi ja myös Th VII/VIII ja th VIII/IX väleissä on vaseinmmalle suuntautuvaa discusprotruusiota/pienet prolapsit. Noista tulee selän puolelle sellaista kirvelevää "kipua", enemmän sitä on oikealla puolella. Ja lisäksi mulla on kylkiluut sivuilta kosketusarat ja sieltä nousee pistelevä kipu rintakehälle ja rintojen sivulle, se on niinkuin neuloilla pisteltäisiin, tämä oire on pahempi vasemmalla puolella. Välillä oireet tuntuvat myös kutinana.

Multa on puudetettu C2-3-väli kortisoni-puuduteseoksella 3 kertaa. Eikä ollut kummoinen juttu, mutta en tiedä onko samanlainen toimenpide sinulla. Onko kyseessä niveleen annettava injektio vai kalvoon/faskiaan laitettava kortisoni-puudute? Vai tehdäänkö sinne jotain oikein välilevyn sisään puudutuksessa? Jos se on jompi kumpi ekasta, niin ymmärtääkseni se on helppo nakki ja pitäisi hoitua todella nopeasti. Sitten mennään välilevyn sisälle ja syvemmälle rakenteisiin, en osaakaan sanoa mitään. Voin kyllä kaivella tietoa, kun meen fyssarille huomenna. :D
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus