Terveisiä kuntoutuksesta

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

Terveisiä kuntoutuksesta

ViestiKirjoittaja Kaisa » 20 Huhti 2010, 12:29

Terveiset kuntoutuksesta. Olin marraskuussa kaksi viikkoa ja nyt viime viikon kuntoutus-Apilassa. Oli neljäs kertani laitoskuntoutuksessa. Tämä oli ryhmä eli ei mikään yksilöllinen kuntoutus. Liikuntaa, venytystä, vanutusta, rentoutusta, keskustelua, ryhmiä, luentoja ja hyvää ruokaa ilman kotitöiden rasitusta.

Kaularankani osalta olen nyt tullut siihen tulokseen, että minkäännäköistä sitä lisää rasittavaa liikuntaa en enää tee. Käytän paljon niskatukea ja nyt sain jumppaohjeeksi silmänliikejumppaa. Ihanaa, köllähdän makuulle ja jumppaan silmiäni ja kieltä kitalakeen jne. Muutoin aion kyllä vielä muita liikkuvia osiani yrittää vaivata liikkeeseen. Allasvoimistelu on se paras juttuni ja kävely niskatuki rangan tukena, ettei liikaa rettuuta.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 21 Huhti 2010, 08:01

Kiitos terveisistä ü.

Oliko tuo Kelan kuntoutus? Itsekin tässä olen hieman pohtinut, josko hakisi johonkin kuntoutukseen, kun Insuresta tuli bumerangi, mutta aika hankala varmaan osallistua minun osallistua porukkakuntoutukseen.

Jännä, että sinullekin noita kielenimemis- ja silmäliikkeitä ohjattu. Niitä on mukava tehdä, kun voi tehdä makuulta.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaisa » 21 Huhti 2010, 14:12

Kelan kuntoutus se oli. Kannattaa hakea ja varmaan Sinun siihen yksilölliseen. Tuossa ryhmässä on vaan se etu, että on sitten se sama porukka. Jos sattuu oleen mukava, niin aika kuluu rattoisasti. Mutta kuluu se muutenkin, koska kuntoutusohjelma on aika rankka.

Minustakin on ihanaa, että lopultakin helppo jumppa. Olen hirveän kauan taistellut ja yrittänyt pitää jotain liikettä kaularangassa yllä, mutta nyt aion siis antaa olla sen rauhassa ja jäykistyköön nyt vain nopeasti lopullisesti.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 22 Huhti 2010, 15:33

Oliko Kaisa helppo päästä tuollaiselle Kela-jaksolle?

Missä päin tuo kuntoutus-Apila on?

Jos minä saisin nyt aikaiseksi selvittää nyt ensin tuon edellisen hylyn ja kuinka hakisin uudelleen Insureen, kun se olisi sellainen kurssi minkälaiselle haluan.

Tai varmaan ensimmäisenä pitäisi nukkua, kun on jäänyt nukkumiset vähiin, niin meinaa hyytyä.

Haetaanko tuota yksilökuntoutusta samalla kaavakkeella kuin ryhmäkuntoutuksia. Tiedätkö Kaisa onko niille vaikeampi päästä kuin ryhmäkuntoutuksiin?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaisa » 23 Huhti 2010, 11:43

Olen päässyt neljä kertaa viidentoista vuoden aikana kuntoutukseen. En muista, onko Kela maksanut kaikki vai oliko joku eläkevak.yhtiön maksama.

Olen siis päässyt aina, kun olen hakenut. Minulla on siinä aina ollut tähtäin työkyvyn ylläpitämiseen ja nyt olen ollut 10 vuotta osa-aikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä, niin nytkin painotin, että haluaisin yrittää vielä pysyä osa-aikatyössä, jos vain pystyn. Sitten tietysti lääkärin täytyy olla sitä mieltä, että kuntoutuksesta saattaisi olla jotain hyötyä.

Jos Kela on sitä mieltä, että asia kuuluu jollekin vakuutusyhtiölle, niin silloin sitä ei taatusti saa Kelan kautta.
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus