Varoitus Cibro-antibiootista

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

Varoitus Cibro-antibiootista

ViestiKirjoittaja fedja » 01 Loka 2009, 21:46

Laitan nyt tänne pienen varoituksen sanan kinoloni-antibiooteista. Joillekin ihmisille jo yksi antibioottitabu on voinut aiheuttaa invalidisoivat oireet vuosiksi. Oireina on erilaisia keskushermostollisia oireita, jännerepeämiä yms. Tämän ryhmän antibioottien vaikuttava aine päättyy sanaan -floksasiini.

FDA (Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkevirasto, jonka vastuulla on säädöksien laatiminen Yhdysvaltain markkinoille)
http://fi.wikipedia.org/wiki/FDA
FDA on antanut cibron käytöstä varoituksen. Erityisesti jos sen käytön yhteydessä esiintyy jännekipuja, niin antibiootti on hyvä lopettaa.
http://www.youtube.com/watch?v=GBkIgki9 ... re=related

Minä reagoin kyseiseen antibiottiin voimakkaasti jänne/kalvotasolla 2005 ja kunto oli ihan kaamea antibioottikuurin jälkeen. Muistan kuin akillesjänteetkin olivat aivan oudon tuntoiset. Silloin ei ollut kyllä mitään tietoa siitä, että tuollainen oireilu on huolestuttavaa kyseisen lääkkeen yhteydessä. En tiedä onko se osaltaan vaikuttamassa nyt, että suolisto ei ole toipunut ennalleen, eikä paino ole palautunut sen aikaiselle tasolle ja oireisto on näin hankala. Käsittämätöntä kuinka vähän tuosta tiedetään sairaalamaailmassa ja kuinka tiedotetaan.

Aiheesta on oma ketju CFS-foorumilla (Chronic Fatigue Syndrome, Krooninen väsymysoireyhtymä)
"Varo näitä antibiootteja: Ciproxin, Tavanic, Tarivid ym."
http://cfs.gehennom.org/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=326
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä
 
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Kesä 2008, 17:18

Paluu Hoidot ja kuntoutus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa