Otsoniterapia?

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

Otsoniterapia?

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 12 Helmi 2009, 14:26

Tiukkasin tänään kiropraktikoltani, että koska mielestäni kuntoutettavat syvät lihakseni ovat jotenkin epänormaalin herkkiä ja helposti ärtyviä, voisko jokin asia vielä estää kehitystä? Sanoi, että vaikea sanoa, mutta että kudosmuutoksia siellä joka tapauksessa on tapahtunut, eikä ole oikein kunnon tutkimusmenetelmiä, millä näitä voitaisiin tutkia.

Mainitsi sitten, että yksi paikkakunnan lääkäriasema on aloittanut otsoniterapiahoidot ja se voisi olla yksi kokeilemisen arvoinen juttu. Sanoi, että sen hoidon aiheuttaman oksidaation pitäisi nopeuttaa kudosten uusiutumista ja on ainakin fibromyalgia-potilailla ollut toimiva hoitomuoto. Totesi heti samassa lauseessa, että ei ole itse vielä sen paremmin ehtinyt siihen hoitomuotoon tutustua.

Eli kysynkin, onko jollakulla kokemusta tai tietoa näistä hoidoista? Ja voisiko siitä olla jotain apua esim. yliherkkien syvien lihasten rauhoittamiseen?

(Tässä sen lääkäriaseman lyhyt esite otsoniterapiasta: http://www.medina.fi/anudewit.html )
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Helmi 2009, 14:56

Kantsisko kysyä sinun tilanteesta mielipidettä joltakin toiseltakin auktoriteetilta kuin kirolta? Että mistä johtuu tuo lihasherkkyys ja ennen kaikkea MISTÄ SE ON ALUNPERIN JOHTUNUT. Onko tilanne ollut vastaavanlainen alusta asti vai onko myöhemmin vasta ilmentynyt? Eikö sulla alussa jo tullut koko kehon reaktiota tai koko selän? En lukenut toisessa ketjussa olevaa arviota, muuta kuin ohimennen. Näin, että joku fysiatri oli ollut sitä mieltä, että neuraalikudosreaktio. Onko kukaan ottanut kantaa miten niin laaja? Että mistä vois johtua vai onko se keine ahnung.

Kirolla on tietty tietämys, mutta kaikilla se on rajallista. Tiukkaa vaan jatkossakin, niin että pääset selville siitä, mitä hän tietää.

Otsoniterapiasta, kylläkin eri sairauden hoitoon, löytyy kokemuksia CFS-foorumin ketjussa.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 12 Helmi 2009, 15:20

fedja kirjoitti:Kantsisko kysyä sinun tilanteesta mielipidettä joltakin toiseltakin auktoriteetilta kuin kirolta?

Joo. Kyllä mä taidan hakeutua joidenkin kehuttujen fysiatrien juttusille näin alkuun. Hiukan vain innostuin tästä otsoniterapia-ideastakin, sitäkin vois kokeilla. Tässä kun ei paljon menetettävää enää ole...
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Helmi 2009, 15:29

Tuo aikaisempi tuli mieleen siitä, kun on nyt 11 vuoden jälkeen tajunnut, että olen ollut hoidoissa vuosikausia. Kukaan ei ole oikein tiennyt mitä hoidetaan ja miksi. Nyt on eka kerta, että itse tietää mikä vaivaa. Fysioterapeutti ei täysin, mutta hoitomuoto on tällä hetkellä ainoa, joka voi tässä tilanteessa auttaa.

Oulun parhaimpaan kaartiin kuuluvalla OMT-terapeutillakin kuljin useamman vuoden. Siellä tehtiin jossain määrin samat operaatiot. Välillä kokeiltiin jotain uutta auttaisiko se, mutta kun ei, niin kuljin siellä "helpotuksessa", kun oli pakko. Nyt jälkeenpäin olen ihmetellyt, että miten OMT ei koskaan ihmetellyt sitä, miksi hoito ei tehoa. Siellä kävin jutustelemassa hänen kanssaan kerran viikossa, että pärjäsin seuraavan viikon kireyksien löysätessä vähän inhmillisemmälle tasolle.

Sitten on kyllä ollut pari fysioterapeuttia, jotka muutaman hoitokerran (10-15krt) jälkeen ovat sanoneet, että kyllä sun nyt on mentävä jatkotutkimuksiin: ei ihan perustukirankajutusta ole kyse. Hoidot eivät auta kuin vähän ja provosoivat hermosto-oireita. Noista kiitän onneani. Paras oli ihan perusfyssari, joka oli lisäkoulutuksen takia jonkin verran tietoinen Whiplash-vamman oireistosta ja sen hoidosta Ortonissa. Hän potki mua Ortoniin niin kauan, että tosiaan lähdin sinne yksityisesti. Ei voi sanoa muuta kuin, että se oli mun pelastus. Jos tätä mun nykytilaa voi sanoa pelastukseksi :) . Siis siihen verrattuna, missä olis, jos ei olisi lähtenyt Ortonin reissulle.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Otsoniterapia

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Helmi 2009, 15:38

DirtyDeeds kirjoitti:Hiukan vain innostuin tästä otsoniterapia-ideastakin, sitäkin vois kokeilla. Tässä kun ei paljon menetettävää enää ole...

Minäkin jossakin vaiheessa innostuin asiasta. On sen verran kallis ja kaukana, lähin Jyväskylässä, joten en sitten enempää innostunut. Lähinnä silloin ajattelin sitä siihen, kun oli noita tulehdustiloja jatkuvasti päällä, enkä tiennyt yhtään mistä saan niihin apua.

Miksei siitä kudoksille voiskin jotain apua olla. Käy lukeen tuolta ketjusta. Sieltä saa ihan käytännön kuvan hoidosta ja siitä miten hoidossa kulkija sai avun immuunijärjestelmän ongelmiin. Linkkejäkin asiaan näytti olevan. Ja sinullehan se käy linkki-guru :) .

Se on vaan rasittavaa, että kaikki pitäisi kokeilla itse, että toimiiko vai ei, vaikka muille olisi toiminut. Näin lääkärien ja hoitojen kohdalla. Ei oikein edes tiedä viitsiikö kenellekään mitään suositella. Voi ihan hyvin olla, että ei tyyppi saakaan siitä apua. Minä olen kokeillut varmasti lähemmäs 100-200 eri suosittelijan suositusta. Niiden joukosta on vähitellen löytynyt keskitie ja käsitys siitä mikä sopii huom. ITSELLE, ainoastaan. Vähän kornia. Aika kallis tie, suorastaan huomattavan kallis. No, olen kyllä erittäin KALLISARVOINEN, joten ei siinä mitään :D. Onpa todistettu ihan rahallisesti asia itselleen.

Tsurkia, täällä kiristää aika lailla, kun olen tänään vähän innostunut skriivailemaan.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Re: Otsoniterapia

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 12 Helmi 2009, 15:58

fedja kirjoitti:Minäkin jossakin vaiheessa innostuin asiasta. On sen verran kallis ja kaukana, lähin Jyväskylässä, joten en sitten enempää innostunut

No, se oli silloin ja nyt on nyt! Näyttää olevan nykyään hoitopaikka niin Oulussa kuin Tampereellakin:

http://www.otsoniterapia.fi/hoitolaitokset.htm
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Helmi 2009, 19:07

Jassoo, niinpäs näyttää olevan. Oulussa ei ilmeisesti ole Laaja autohemoterapia - otsonihoitoa, joka ilmeisesti on tehokkaimpia noista otsonihoidoista.

Tuhlaa sää rahas ensin :>. Ja kerro sitten kokemuksia tällä palstalla. Sikäli mikäli myönteisiä selkeitä vaikutuksia, niin täällä katsotaan, josko innostuis asiasta uudestaan.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Temssi » 14 Helmi 2009, 04:06

Hei hei hei, järki käteen!

Tutustuin mielenkiinnolla noihin linkkeihin, koska toisen ammattini puitteissa olen käyttänyt otsonia kasvohoidoissa höyrytyksen (Vapozon) yhteydessä. Kasvoja siis höyrytettiin pelkällä vesihöyryllä (O2) tai vesi+otsoni (O3)-yhdistelmällä tai pelkällä otsonihöyryllä.

Otsonia käytetään linkeissäkin mainitun antiseptisen vaikutuksensa vuoksi esim. aknepotilailla tukihoitona, antamaan "pontta" höyrytykseen, mutta ei mitenkään hoitamaan aknea, joka on bakteerin auteuttama ihosairaus!

Kyseinen herra puhui itsensä pussiin, kun kertoi otsonin vaikutuksista ja siitä uskomattomasta listasta, mihin se auttaa....
Tässä suora lainaus: "Otsonilla ja otsonoiduilla ÖLJYILLÄ on antiseptisiä vaikutuksia. Ne tappavat bakteerit, sienet, virukset jne. nopeasti.
VERESSÄ otsoni hajoaa lähes välittömästi, joten tämä vaikutus on merkityksetön."

Kuitenkin tautilistassa oli esim. hepatiitit ja HIV, jotka molemmat ovat juuri veritartunnallisia viruksia ja virusmäärä mitataan juuri verestä.... :shock:

DD: Innostupa nyt kiltisti menemään uusiin kuviin ja sitten rankalääkärille!
Temssi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Paluu Hoidot ja kuntoutus