Kipulääkkeistä

Fysioterapia - Manipulaatiohoidot - Muu kuntoutus - Kirurgia - Lääkkeet - Luontaishoidot - Elmotinin fysioterapiavinkit

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 02 Maalis 2013, 16:34

Juu anzqu, on toki yksilöllisiä nuo vaikutukset. Ei mullakaan Triptyl yksinään kovasti väsytä, mutta jos ottaa myös Dolanin, niin näiden yhteisvaikutus sammuttaa lamput hyvinkin pian :lol:

Tuosta Dolanista vinkkasin Eipille, kun hänelle ei Lyrica vissiin oikein sopinut (?).
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 02 Maalis 2013, 16:48

Lyrica on ollut mullakin tosi hankala lääke ottaa käyttöön. Sehän aloitettiin jo heinäkuussa 2011 ihan 0+25mg/vrk annoksesta hilaten 25mg kerrallaan ylöspäin muutaman päivän välein. Kun pääsin annostukseen 75+75mg/vrk, sain aivan järkyttäviä sivuoireita mm. raivokohtausten ja voimakkaan ahdistuksen muodossa ja jouduin pudottamaan annostusta alaspäin 50+50mg/vrk tasolle, joka ei taas riittänyt silloisiin kipuihin, joten rinnalle alettiin ajaa Triptyliä. Kesäkuussa 2012 Lyricaa alettiin uudestaan nostaa 25mg kerrallaan ja ensimmäinen nosto oli 2kk:n ajan annoksella 50+75mg/vrk. Elokuusta 2012 nostettiin taas 75+75mg/vrk tasolle ja joulukuussa 75+100mg/vrk ja nyt tammikuussa 75+125mg/vrk, jolla menen edelleen. Triptyl on myös noussut rinnalla jo 40mg/vrk tasolle.

Tosiaankin minun kohdallani on nuo nostot tehty jopa 2kk aikavälillä, että elimistö ehtii tasoittua ennen seuraavaa korotusta. Sivuoireet oli silloin ekalla sisäänajolla niin järkyttävät, että meni tosiaan tuo yli puoli vuotta ennenkuin uskalsin taas lähteä kokeilemaan annostuksen nostoa.

Ja samaa on sanoneet apteekissakin, että ne joille lääke on sopinut ovat saaneet siitä suuren hyödyn, mutta suurempi taitaa olla ihmisryhmä joille lääke ei ole sopinut. Edelleenkin saan itse tuosta Lyricasta verensokerien romahdusta, mutta se on pieni riesa siihen verrattuna, etteivät kokoajan tunnu että käsiä keitetään kiehuvassa rasvassa.
anzqu

ViestiKirjoittaja Eippi » 03 Maalis 2013, 20:23

Söin Lyricaa sen kolmisen viikkoa ja pystyin tosi nopeasti eli parin päivän välein nostamaan annostusta siihen 2x75mg, mutta olo oli jotenkin omituinen eli en ollut oma itseni ja muisti meni. Sillä kyllä nukkui hyvin, mutta kipuihin ei kaivattua vaikutusta. Sopii varmaan just parhaiten hermokipuun kuten Anzqun kädessä on.

Oon välillä popsinu Dolania useamman napin päivässä ja kyllä se lihaksia tilapäisesti relaksoi kun ottaa kaks kerralla. Mut kun minulla alkaa olemaan sitä, et välillä lihakset rennot ja sit taas ihan jökissä, eikä millään mitä tekee ole mitään vaikutusta jumeihin ja kipuihin.

Oon nyt ottanu rivatriliä pienimmällä mahdolliselle annoksella päänsärkyyn kun se tuntuu olevan ainut mikä siihen auttaa etes jotenkin, mut en uskalla käyttää sitä jatkuvasti, ettei mee teho. En usko koukkuun jääväni kun en jäänyt klotriptyl mitenkään.
Eippi

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 02 Huhti 2013, 20:01

Ei ole varsinainen lääke, mutta ostin apteekista niskaan tarkoitettuja ThermaCare-"lämpötyynyjä". Niska vinksahti sopivasti päivällä lasta nostellessa ja mulla on nyt ollu klo 11 saakka lätkä selässä. Ihanasti lämmittää edelleen, vaikka vaikutus piti olla kahdeksan tuntia. Nyt siis kymmenes tunti alkamassa :)

Venähdyskipuun ei kyllä ole vaikutusta, mutta esim. niskakramppeja ei ole ollut tänään ollenkaan. Vähän kuin olis kauratyyny niskassa, paitsi että tää menee kivasti vaatteiden alle :)
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 15 Kesä 2013, 11:29

Olkaas varovaisia kipulääkkeiden kanssa, etenkin ibuprofeenin...

http://yle.fi/uutiset/kivut_lisaantyvat ... ta/6690419
Rautanaula

ViestiKirjoittaja miimiimi » 16 Heinä 2013, 00:01

:D no ibuprofeiinia vaarallisempi aine on paracetamol, mitä taas suositellaan esim odottaville äideille. Ja tuolla alussa oli näistä "Oxy" alkuisista lääkkeistä, molemmat olivat täysin samaa tavaraa eli oksikodonia, jotka molemmat siis aiheuttavat riippuvuutta. (oxynorm & Oxycontin)
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 16 Heinä 2013, 12:17

Parasetamoli voi vaurioittaa maksaa, jos sitä käyttää liikaa. Maksimiannos per vrk on aika pieni, 3000 mg. Ibuprofeeni on siinä mielessä petollinen, että maha voi mennä lopullisesti pilalle huomaamatta, vaikkei käyttäisi edes maksimiannosta. Äkkiä onkin vatsa- tai suolistohaava, mikä on jo vakava juttu.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja anzqu » 16 Heinä 2013, 12:41

Ibuprofeiini tulisi aina ottaa vatsansuojalääkkeen kanssa.
anzqu

ViestiKirjoittaja miimiimi » 16 Heinä 2013, 13:33

käyttöturvallisuustieotteessa sanotaankin että saattaa ärsyttää vatsanlimakalvoja, sen vuoksi esim cronin tautia sairastavat eivät saisi tätä syödä lainkaan.
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 16 Heinä 2013, 15:08

miimiimi kirjoitti:käyttöturvallisuustieotteessa sanotaankin että saattaa ärsyttää vatsanlimakalvoja, sen vuoksi esim cronin tautia sairastavat eivät saisi tätä syödä lainkaan.

Asetyylisalisyylihappohan on myös melkoinen vatsamyrkky ja ihmettelen suuresti, kun aikoinaan veljeni vaimolle sitä määrättiin ensimmäiseksi lääkkeeksi Cronhin tautiin :shock:
anzqu

ViestiKirjoittaja Eippi » 17 Elo 2013, 19:47

Onkos muilla ollut apua tulehduskipulääkkeistä? Päätin nyt oma-alotteisesti alkaa syömään tulehduskipulääkkeitä kuurina ja viikon kuurin jälkeen alko jo pikkasen vaikuttaa kipuihin ja jumeihin eli 2xMiranax 550mg. Jos otan kipuun vastaavan lääkkeen niin ei vaikutusta, mut tällei kuurina toimii...
Eippi

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 17 Elo 2013, 20:29

Mulle tulehduskipulääkkeistä ei ole ollut juuri muuta kuin harmia vatsavaivojen muodossa, pahimpiin rintapistoksiin ehkä auttoivat vähän viime talvena. Kun ne tuntuu sulle Eippi auttavan, niin voisko päätellä että jonkinlaisesta tulehduksesta olis sun kohdalla kuitenkin kyse? Ja vielä jos noin viikon jälkeen alkaa vaikuttaa. Käsittääkseni tulehduksen laantuminen vaatii juuri n. viikon mittaisen kuurin. Mä itse holaan Voltaren Fortea tuonne yläniskaan aina kun alkaa oireilla, ja se kyllä auttaa parissa päivässä. Mutta heti kun lopetan säännöllisen käytön, oireet tulevan takaisin muutamassa päivässä. Harmi, kun noita tulehduskipulääkkeitä ei voi syödä jatkuvasti :?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Eippi » 17 Elo 2013, 21:00

Eiköhä se minullakin seuraavaks ala sit vatsa taas oireilee, mut nyt oon valmis mihin vaan, et voisin jotenkii yrittää selvitä normi elämästä. Pitäis varmaa käydä juttelee jonkuu lääkärin kans, et mitäs nyt tai seuraavaks. Tääkin kokeilu lähti vaan siitä, et marssin työterveyteen ja sanoin, et määrää vaik jotai tulehduskipulääkkeitä ku en enää jaksa.
Eippi

Re: Kipulääkkeistä

ViestiKirjoittaja Katja27 » 09 Loka 2014, 14:38

suora selkä ja hartioiden asettus ja myös vaikka tämä että en käyttä painava laukkua tai vaatteitakiin. Minulle tule heti päänsärky muuten.
Katja27
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Re: Kipulääkkeistä

ViestiKirjoittaja maz » 06 Marras 2015, 16:41

tällä "lääkkeellä" saanu taltutettua päänsärkyä
http://labtex.fi/labtex-verkkokauppa/akupiikkinauha-phn
maz
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Edellinen

Paluu Hoidot ja kuntoutus