KYFOOTTINEN virheasento

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

KYFOOTTINEN virheasento

ViestiKirjoittaja miimiimi » 16 Kesä 2013, 10:16

Otsikossa se jo tulikin, onko teillä tästä tietoa? Mulla on kaularangan mri kuvassa 99, näkyvissä tämä kyfoottinen virheasento, eli keskeltä takaa kuvatussa kuvassa näkyy ranka muistuttaen C kirjainta :? Nyt tässä tuoreessa mri kuvassa ei ole kuvaa sieltä suoraan takaa, olisi ollut mielenkiintosta nähdä miten mutkalla se nyt on. Kysyn fysiatrilta tästä niin sanoi että peräänajokolari on voinut aiheuttaa sen, eli lihakset vetäny kaularangan jumiin. Tämä taas puolestaan selittäisi hyvin sen miksi välilevyt hajoo nyt niskasta..
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 16 Kesä 2013, 10:39

Ainakin CH:lla on sama ongelma. Luepa CH:n tarinaa tuolta Käyttäjäesittelyt-osiosta, siellä on muistaakseni paljon juttua asiasta...
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja CH » 16 Kesä 2013, 14:19

Moi Miimiimi!

Näin mullekin kerrottiin niskassani käyneen. Itse epäilen, että kaularanka on ehkä aiemmin ollut jo valmiiksi oiennut ja vetänyt sitten mutkan väärään suuntaan, kun täräys on tullut. Olen käynyt nyt läpi kaikki mahdolliset vastaanotot, ja kaikista käteen on jäänyt kehotus vahvistaa syvälihaksia. Olen tehnyt vaikka minkälaisia liikkeitä, mutta en koe niskani erityisesti vahvistuneen enkä pysty karistamaan sitä tunnetta, että toivoisin jonkun työntävän kallonpohjaan kepin hetkeksi tukemaan ;) Kerran mun syvälihasten kunto mitattiin, ja tulos oli surkea. Sen jälkeen sain harjoitteluohjelman, jota suoritin tunnollisesti puoli vuotta. Sitten mitattiin uudelleen, ja tulos oli edellistäkin surkeampi, eikä kukaan osannut selittää, miksi. En usko, että tilanne tästä enää muuttuu, ja kestän sen kyllä, mutta se kyllä pelottaa, että mitä vuosikausien virheasento tekee kaularangalle... Olet näemmä kirjoitellut tilanteestasi muihin osioihin. Täytyypä käydä lukemassa! Tsemppiä! :)
CH
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 16 Kesä 2013, 17:00

No jos asiaa miettii maalaisjärjellä, että jos kaularanka on sivusuunnassa vinossa, kyllähän se kuormittaa niveliä. Ja juurikin toi sama että mitäs sitten vaikka 10v päästä... O ouu.
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 19 Kesä 2013, 10:02

Jansku, onko sulla ollu käsiin minkälaisia oireita?
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja miimiimi » 20 Kesä 2013, 00:15

Mulla on oikeessa kädessä vanha hermovaurio, ja nyt kun tää välilevy meni, on oikea käsi jatkuvasti puutunut kyynärpäähän asti. Vasen käsi alkoi eilen myös oireilla, tärinää ja sitten hiuksia harjatessa kordinaatio ei toiminu vaan käsi meni minne sattui. Onneksi tänään vasuri on ollut normaali.
miimiimi
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)