Oikean käden puutuminen kun nostan leukaa ja taivutan niskaa

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Oikean käden puutuminen kun nostan leukaa ja taivutan niskaa

ViestiKirjoittaja sirpa Rytkönen » 14 Touko 2013, 11:53

Minulla on ollut muutaman viikon sellaiset oireet, että oikea käsi ja sen sormet "tikkuilevat" ilkeästi aina vähänväliä... No, eilen tajusin, että oire tulee siitä, kun nostan leukaa ja taivutan niskaa taaksepäin. Oire tulee lähes heti ja mitä enemmän taivutan, sitä voimakkaampana puutumisen oireet tulevat.

Vuosia olen kärsinyt niska-hartia krampeista ja fasettilukoista, milloin kummaltakin puolen. Tyyny ja patjaongelmat ovat myös vuosia vaivanneet.. Siis tuntuu että ihan romuna koko kroppa taas kerran.

Sairastan myös kovia päänsärkyjä ja niihin liittyy tämä niskajäykkyys.

Onko kellään samanlaisia oireita, että käsi puutuu? Aika inhottava vaiva, kun ei voi istua kunnolla ja kaikki "kyykkiminen" asentoineen on hankalaa.. :cry:
sirpa Rytkönen
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 16 Touko 2013, 22:12

Moi, Sirpa!

Et ole näköjään vielä saanut vastauksia, siirrän tämän ketjun niska-puolelle, niin se varmaan huomataan paremmin! :P
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 17 Touko 2013, 09:57

Hei Sirpa!

Käsien puutumisoireet ovat todellakin kunnon riesa niskaongelmaiselle, minullä puutuminen iskee välittömästi jos nostan käden hartialinjan tasolle. Ei siis tarvita kuin lepuuttaa kättä sohvan selkänojalla, niin lepuutus muuttuukin täydelliseksi puutumiseksi. Lisäksi verhojes ripustamiset sun muut käsien kannattelua ja ylöspäin katsomista vaativat tehtävät ovat täysin pois laskuista.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 17 Touko 2013, 12:01

Tervehdys Sirpa!

Minulla on niskaongelmaa ja kamalia päänsärkyjä. Sen lisäksi todettu koko yläaukeaman toimintahäiriö. Minulla käsien puutuminen on hieman helpottanut ilmeisesti rintarangan liikkuvuutta lisäävien harjoituksien avulla. Nyt pahin käsioire on oikean käden kyynärvarren pakotus. Kädet myös vaihtavat väriä eli menevät sinisiksi. Aiemmin milloin tahansa, mutta nyt lähinnä kohoasennoissa.
Eippi

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)