Bussi äkkijarrutti ja kaaduin selälleni, löin pääni..

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Bussi äkkijarrutti ja kaaduin selälleni, löin pääni..

ViestiKirjoittaja 1ritva » 08 Touko 2013, 21:55

Bussissa sattui onnettomuus, kun kuski joutui äkkijarruttamaan ja menetin otteeni tangosta.
Lensin selälleni ja satutin pääni, selkäni ja koko vartalon iskun voimasta.

Paikalle ambulanssi, joka vei minut Marian sairaalaan. Selkäni kuvattiin + myöhemmin pääni, vammoja ei havaittu.

Säryt ovat siedettävät lääkkeen ansiosta, ilman niitä säryt palaavat.

Onnettomuudesta kuusi päivää ja olen levossa. Yskiminen sattuu oikean reiden ulko-osassa, jännä ilmiö...

Miten edetä, kustannuksia tulee hieman, joten jos lukijoilla neuvoja minulle, otan ne mielelläni vastaan.
1ritva
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Iso kiitos sinulle

ViestiKirjoittaja 1ritva » 09 Touko 2013, 10:44

joka näin nopeasti vastasit kyselyyni.

Sen verran olen selvillä, että yhtiö on Nobina. Onnettomuus sattui bussissa no 94, suoralla tiellä, olin selin kuskiin ja pidin tangosta kiinni.

Tyttäreni kertoi, että meidän edessä oli toinen bussi ja pikku-auto sujahtanut bussin eteen, jolloin ensimmäin bussi löi jarrut pohjaan, sitten meidän bussi.

Syy, miksi en istunut olin jäämässä seuraavalla pysäkillä, joten olin vain yhden pysäkin verran kyydissä.

Kolarista kuusi päivää ja ilman Panacodia kivut mellastaa, eilen aivastin ja sattui ihan kamalasti oikean reiden sivuun ja on nyt erittäin arka.

Olen onnellinen, että kuvauksissa ei näkynyt mitään vakavaa, sillä niskani oli tuettuna viisi tuntia, koska rangan lisäksi vielä kuvasivat pään. TT kuvaus, kaiketi tarkka.
1ritva
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 09 Touko 2013, 11:21

Siis onko myös lonkat ja reidet kuvattu kun sulla siellä tuntuu kipu??Kannattaa kuvauttaa .Lonkka voi murtua mitä ihmeellisimmissä asennoissa. Jansku antoi hyviä neuvoja vakuutusten varalle.

On nää tapaturmat sellaisia :shock: , niinku vanha sananlasku sanoo: vahinko ei tule kello kaulassa. Tsemppiä :D
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Touko 2013, 15:43

Suosittelisin kyllä hakeutumaan nopsaan taitavalle fysiatrille. Tällaisissa vammoissa on tärkeää, ettei sitkuttele liian kauaa oireiden kanssa, vaan tehdään tarpeelliset tutkimukset mahdollisimman pian. Senkin takia, että aina kun vakuutusyhtiö on mukana, niin alkuvaiheen epikriisit ja lääkärissäkäynnit ovat merkityksellisimmät. Jos menee vasta myöhemmin uudestaan lääkäriin, niin vakuutusyhtiön mielestä oireisto ei alkujaan ole ollut niin paha, että olisi tarvinnut mennä lääkäriin tai voi väittää oireiden johtuvan jostakin muusta asiasta. Jos sinne reiteen sattuu, niin kyllä se pitää tutkia miksi sinne sattuu.

Onko huimausta, pökerryttävää tai sekavaa oloa, hikoilua/palelua, sykettä korkealla, sujuuko puhuminen samaan tapaan kuin ennen, onko ääni- tai valoherkkyyttä?
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)