Skolioosiongelmainen + niska

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 25 Heinä 2013, 22:00

:) Kiitos tsempistä, kerron täällä sitten mitä sielä selvisi!
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 30 Heinä 2013, 15:55

Jäin miettimään sitä kun DD kerroit niistä triggeripisteistä, että voisivatkohan nämä minun klöntit olla niitä. Ne eivät ole kyllä kosketusarkoja, eivätkä säteile kipua mihinkään. Toivottavasti ne saisi sitten piikittämällä pois, ainakin Tunnisen sivuilla oli jotain sellaisesta.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 30 Heinä 2013, 16:08

Voipi olla. Peruskysymys on kuitenkin, että mistä ne sun lihaskireydet ovat lähtöisin? Ovatko pikkuhiljaa ajan myötä tulleet vai mistä on kyse? Uskon Tunnisen etsivän siihenkin vastausta.
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 30 Heinä 2013, 17:15

Tulipa monta mun samaa viestiä peräkkäin. :D Epäilisin syyksi sitä että olen ollut masentunut ja hyvin ahdistunut helmikuusta lähtien, eli aika ylivirittyneessä ja jännittyneessä tilassa olen ollut kuukausia.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 03 Elo 2013, 17:49

Täällä on ollut nyt aika mukava viikonloppu, niska on nyt ollut paremman tuntuinen :) Aurinkoista tsemppiä muillekin!
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 05 Elo 2013, 12:51

Kävin tänään Tunnisen vastaanotolla. Saan lähetteet kaularangan ultraääneen ja magneettikuviin. Jotain poikkeavaa lihasjännitystä tai ärtyneitä rauhasia (?) minulla saattaa olla.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 05 Elo 2013, 13:03

Ei osannut vielä sanoa muuta?

Mitäköhän sillä ultraäänellä etsitään?
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 05 Elo 2013, 13:51

Ei osannut vielä sanoa muuta, se vähän harmittaakin :/ Ehkä jotain välilevyissä tai sitten ei. Vähän poikkeavaa lihasjännitystä. Ultraäänellä ymmärsin että voidaan selvittää onko sielä niitä ärtyneitä rauhasia. Mutta tarvitseeko sellaista tutkimusta enää, jos käy magneetissa. Tapaamisen loppu meni vähän kiireiseksi, kun jälkeeni tuli heti toinen asiakas. Odottelen yhteenvetoa sähköpostiini, ja sinne tulee myös lähetteistä lisää tietoa.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 06 Elo 2013, 08:24

Mua jännittää kamalasti se magneettikuvaus. Pelkään, että niskasta paljastuu jotain, mitä ei voi parantaa. (Joo, pelkään aina pahinta)
Tämä aika odottaa lisätietoa sähköpostiin tuntuu tuskaiselta. Tunninen puhui, että voin halutessani mennä hänen lähetteellä myös kunnallisen puolen kuvauksiin, mutta sinne on varmaan aika pitkät jonot. Olenko ymmärtänyt oikein että magneettikuvauspaikan saa itse valita, jos menee yksityisen tahon kuvauksiin? En tosiaan ehtinyt paljoa siinä lopussa jäädä kyselemään mitään kun tuli seuraava asiakas.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 06 Elo 2013, 17:50

Näin se on, että yksityiselle voit mennä kuvattavaksi mihin vaan. Kannattaa tietty vähän vertailla hintoja, koska yksityisellä joudut maksamaan kuvauksen itse kela-korvausta lukuun ottamatta.

Jos sua kovasti jännittää, niin pääset tosiaan nopeimmin kuvaukseen yksityisen kautta. Itselleni järjestyi kuvaus samalla viikolla, vaikka meillä päin ei ole hirveesti vaihtoehtoja, missä voi kuvauttaa.

Mä oon kans sellanen, että pelkään aina pahinta. Aina kun kuvataan ni koitan tiristää jotain tuloksia heti kuvauksen jälkeen, vaikka eipä nuo juuri mitään suostu koskaan sanomaan :roll: Sen verran kuitenki, että ei tarvi olla huolissaan (jos siis mitään hälyttävää ei näy). Yksityisellä tuo toimii paremmin, julkisella ei kannata edes yrittää.

Lausunnon saat kuitenkin tosi nopeesti yksityiseltä, koska tosiaan maksat itse niin kyllä ne sulle lausunnotkin antaa eikä tarvi välttämättä käyttää lääkärin kautta, kuten julkisella.
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 06 Elo 2013, 19:27

Kiitos vastauksesta :) Sellainen kysymys myös, että tulkitseeko sielä paikan päällä joku lääkäri ne kuvat, vai tulkitseeko lähetteen tehnyt lääkäri kuvat? Mitä kuvaamisen jälkeen tapahtuu, mulle suunnitellaan joku hoito tai kuntoutus sen perusteella mitä sieltä mahdollisesti löytyy?
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 06 Elo 2013, 21:50

Käytännöt voi vaihdella, mutta mä oon käynyt kolmella eri yksityisellä taholla kuvissa. Joka kerta firman oma lääkäri (radiologi) on katsonut kuvat ja antanut niistä lausunnon. Yleensä lausunnon on saanut parin päivän sisällä, mutta siinä pitää olla itse aktiivinen eli soitella perään.

Toinen vaihtoehto on varata lähetteen tehneelle lääkärille uusi aika, ja hän sitten katsoo kuvat vielä ja kertoo oman mielipiteensä niistä. Voi olla, että sun pitää silti pyytää kuvat itsellesi ja ottaa mukaan lääkäriin. Sekin riippuu niin paikasta, että millaiset yhteistyösopimukset niillä on. Onkos Tunninen tällä hetkellä Mehiläisen lääkäreitä vai onko hänellä pelkästään oma vastaanotto? Jos hän on Mehiläisessä, niin siellä luulis olevan ihan oma MRI-laitekin (en tiedä, mutta oletan). Jos näin on, niin sittenhän homma sujuu jouhevasti kun saat kuvauksen ja jatkot samasta paikasta.

Jatkohoito on käsittääkseni lähetteen tehneen lääkärin hommia. Eli jos käyt jossain muualla kuvissa, niin he vain kuvaavat ja lausuvat.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 07 Elo 2013, 07:58

Joo hän on myös Mehiläisessä. Kävin toissapäivänä hänen vastaanotollaan Katajanokalla, mutta sillä ei kai ole väliä.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 07 Elo 2013, 08:53

Okei. Sun kannattaa kysyä Mehiläisestä, onko niillä oma laite tai sitten varmasti on ainakin yhteistyösopimus jonkun kuvauksia tekevän firman kanssa. Sillä tavalla Tunninen saa sun kuvat suoraan.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Minsqu91 » 07 Elo 2013, 08:58

Vertailin noita magneettikuvausten hintoja, ja Mehiläinen vaikuttaa sen verran kalliilta, että valitsen varmaan jonkun toisen paikan :)
Minsqu the kysymysmerkki on vauhdissa taas, kun mulla olisi vielä sellaista kysyttävää, että kuinka kauan yleensä menee kun yksityislääkäri tekee lähetteen sinne magneettiin? Ymmärsin Tunnisen puheista, että mun täytyy odottaa jotain sähköpostia/ja tai normipostia häneltä, ja ennen sitä en kai voi vaan kuin odottaa.
Minsqu91
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)