Päänsärky

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Päänsärky

ViestiKirjoittaja Eippi » 16 Maalis 2013, 10:12

Aloitanpa nyt ihka uuden keskustelun päänsärystä, joka on itselläni se hallitsevin oire. Eli suurimman osan ajasta on niskani kuitenkin ihan kunnossa, satunnaisista jumituksista huolimatta. Niskani ei ole edes kipeä. Päänsärkyjä esiintyy silti päivittäin. Niitä voi olla takaraivolla (kallonpohjaa ylempänä) tai pään päällä ja aina symmetrisesti molemmin puolin tai siis keskellä.

Eilen illalla tuli yhtäkkiä kamala polttava kipu pään päälle ja samalla alkoi koskea leuan kärkeä. Mikään lääke siihen ei auttanut ja olin jo ottanut ennen sitä iltalääkkeeni. Sain kuitenkin unen päästä kiinni ja sitä myötä se hävisi.

Tuntuu, että on mahdotonta päästä näistä päänsäryistä eroon, koska ainakaan lihaskireydellä ei ole mitään tekemistä näiden kanssa. Onko muita, joilla päänsärky olisi jatkuvaa eli päivittäistä ilman niskakipua? Minulla harvemmin tulee mitään päänsärkykohtauksia vaan särky on ihan jatkuvaa, paikka voi vain vaihdella. Lääkityksellä niitä on jonkin verran saatu kuriin.
Eippi
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 18 Maalis 2013, 22:22

Mulla oli joulukuussa kolmen viikon migreeniputki. Nyt viikon sisään on ollut kaksi migreenikohtausta taas. Kohtaus kestää jotakuinkin yhden päivän. Nyt on päällä ja toivon todella, että uni vie kivun. Parasetamoli 1000 mg + 1000 mg ja äsken vielä burana 600 mg, ei mitään apua. Lisäksi laitoin estrogeenivoidetta, kun menkatkin tulossa ja epäilen, että mun migreenit liittyy niihin. No eipä sekään kyllä tunnu nyt auttavan.

Oliko tuo sun särky enemmän semmosta vihlovantyyppistä, kuin jyskyttävää migreenikipua?
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Eippi » 19 Maalis 2013, 10:45

Minun päänsärky ei ole koskaan sykkivää vaan tasaista pistävää, polttavaa, puristavaa, paineen tunnetta, pistelyä jne. Joskus olen onnistunut katkaisemaan kivun isolla määrällä särkylääkkeitä, mutta kun lääkkeen vaikutus loppuu niin kivut palaa, joten yritän pysyä erossa särkylääkkeistä.

Minulla triptyl on päänsäryn estoon, mutta ei näytä enää siihen riittävän. Myöskin rivatrilistä on mennyt teho. Vielä viime vuonna klotriptyl mite pinellä annoksella alkoi kuukaudessa helpottamaan päänsärkyjä ja olin sen ansiosta pitkän aikaan ilman särkyjä ja jopa ilman lääkitystä reilun viikon kunnes kivut palasivat ja enää mikään ei tunnu auttavan.
Eippi

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Maalis 2013, 15:49

Jos on dura-tason ärsytystä niskassa, niin siitä kyllä voi tulla pääkipua. Sitä taas ei hoideta pintalihasten hoidolla, vaan hoitamalla ja rauhoittamalla hermokudosta. Jospa ne osais ohjata sua oikeanlaiseen hoitoon ja syy löytyy.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Eippi » 19 Maalis 2013, 16:44

Millä keinoin sitä hermokudosta saisi rauhoitettua? Olen käynyt vuoden verran kraniosakraalliterapiassa ja alkuun siitä oli apua samoin akupunktiosta. Kevään ja kesän aikana en käynytkään muissa hoidoissa kuin kraniossa, mutta syksyllä oli sitten mentävä jo omt:nkin vastaanotolle, koska alkoi tulla myös niin pahoja lihaskireyksiä.
Eippi

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)