Niskan/Takaraivon toispuoleiset puutuiluoireet

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Niskan/Takaraivon toispuoleiset puutuiluoireet

ViestiKirjoittaja dirzy » 14 Maalis 2013, 21:18

On ollut jo yli vuoden päivät oikealla puolella olkapäätä, hartiaa, kaulaa, niskaa sekä takaraivoa puutumisen tunnetta ja silloin kun toi alue ei tunnu puutuneelta niin se tuntuu kireältä. Oikeastaan noi tuntemukset ovat myös kasvojen puolella ja selvästi vain oikealla puolella, välillä tuntuu silmä ja poski ns. puutuvan.

Oireet ovat pahentuneet vuoden sisään vain aavistuksen.

Mitään särkyjä ei alueella ole koskaan ollut, ei pienintäkään.

Lisäksi oireina ovat satunnainen huimaus (keinuva olo), katseen kohdistamisen vaikeus, keskittymisvaikeudet, välillä puutuu yöllä kädet/jalat kokonaisuudessaan (satunnaista ja samalla outoa).

TOS-diagnoosi tehty. Käsien puutuminen kohoasennossa ja muutenkin yleensä ottaen vähäistä.
Olen koittanut hoitaa asiaa käymällä hierojalla pidempään ja säännöllisesti (2x viikko), akupunktiota, OMT ja lisäksi kokeillut osteopaattia. Mikään näistä ei tunnu sen kummemmin auttavan kuin hetkellisesti (puhutaan tunneista). Kaularangan magneetti aikalailla tasan vuosi sitten oli normaali.

Aika lailla hukassa asian kanssa, löytyykö keneltäkään mitään vinkkejä mikä voisi auttaa?
dirzy
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 14 Maalis 2013, 21:47

Moi dirzy, tervetuloa :) Oireesi kuulostavat tosi tutuilta, monella täällä on noita puutumisoireita niskavaivoihin liittyen. Oletko satuttanut niskaasi jotenkin viime vuosina, vai alkoiko oireilu ilman mitään syytä?

Jos luet hiukan alempaa mun juttuja pään puutuilusta, niin sieltä voi löytyä aika tuttuja tarinoita :)

Mun omat oireet on aika lailla samanlaisia kuin sulla, mutta vasemmalla puolella. Pää oli puuduksissa monta kuukautta, alkoi viime kesänä ja edelleen ajoittain. Kivut tuli kehiin loppuvuodesta. Hoidettu on hierojalla, naprapaatilla, OMT-fysioterapiassa, kraniosakraaliterapiassa. Myös akupunktiota olen kokeillu. Mistään ei ole tullut apua ns. salamaniskusta, paitsi muutamiksi päiviksi kun niskaa on manipuloitu. Manipulointia en kuitenkaan suosittele, se kun on vain väliaikainen apu ja riskejäkin on. Onko sun niskaa niksauteltu?

Isoin apu mulle on ollut OMT-fysioterapia ja kraniosakraaliterapia yhdistettynä. Noilla keinoilla on hoidettu marraskuusta saakka. Ja tuohon päälle lääkitys + omatoiminen, päivittäinen niskajumppa. Aika sitkeitä pirulaisia voivat tosiaan nämä vaivat olla

:roll:
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)