Vaihtelevat oireet ja paikkaa vaihtavat kivut

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Vaihtelevat oireet ja paikkaa vaihtavat kivut

ViestiKirjoittaja Eippi » 21 Helmi 2013, 11:39

Onkos teillä muilla sellaista, että oireilu vaihtelee? Olen nyt ilmeisesti OMT:n, triptylin ja lihasrelaksanttien avulla saanut niskakivun hallintaan. Sen sijaan kaulan lihakset ovat entistä enemmän juntturassa, leukaa koskee aamusta alkaen ja korvat kipuilee ja tuntuu välillä, että niistä valuu jotain ulos vaikka ei valu. Päänsärky muuttaa muotoaan ja on enemmän kivun sijaan sellaista tunnetta, että päässä on jotain ylimääräistä. Minulla ei välillä ollut myöskään minkäänlaisia kihelmöintejä, mutta nyt ne on taas lisääntyneet eli yleensä niitä on ollut jalkaterissä, mutta nyt lisäksi kasvoissa ja lihakset nykivät siellä täällä ympäri kehoa. Hulluks tässä kohta tulee...
Eippi
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 21 Helmi 2013, 12:31

Tuttua oireistoa.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja torvelo » 21 Helmi 2013, 19:19

nyt on pakko kommentoida vaikka en jaksais. komppaan kojoottia. liiankin tutun kuuloista. päivittäistä.

-torvelo-
torvelo

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 21 Helmi 2013, 22:55

Kyllä vaan. Jos joku paikka tuntuu paremmalta, niin joku toinen kosahtaa. Onneksi nämä on ainaki toistaiseksi tulleet hyvinkin vuorotellen, eli vain yksi paikka vaivaa kerrallaan.
Rautanaula

ViestiKirjoittaja Eippi » 22 Helmi 2013, 10:51

Minä olen eniten jumissa aamuisin kun herään. En ymmärrä mitä yön aikana tapahtuu. Nukun kyllä suht levottomasti. Minulla esim. reipas kävely auttaa jumiin. Ja mikä ihme noita lihaksia sitten jumittaa kun jos fyssarin käsittelyn jälkeen on parempi olo niin sitten kohta ollaankin taas jumissa vaikka mitään ei oltais tehty.
Eippi

ViestiKirjoittaja Eippi » 25 Maalis 2013, 18:06

Tähän aiheeseen liittyen tuli sellainen kysymys mieleen, että onko teillä, joilla on selkeästi oireet alkaneet jonkun onnettomuuden seurauksena ollut välillä pitempiä hyviä aikoja eli oireettomia? Kun meillä, joilla ei ole selkeää syytä vaivoille on näitä parempia jaksoja ainakin ollut. Itselläni oli sellainen jakso viime keväästä syksyyn. Välillä saattoi olla jotain oiretta, mutta muutoin melko normi olo. Tää talvi olikii sit aikamoista takapakkia.
Eippi

ViestiKirjoittaja kojootti » 26 Maalis 2013, 11:50

Täysin oireetonta päivää ei ole kahdeksan vuoden aikana ollut.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja anzqu » 27 Maalis 2013, 11:11

Parempia päiviä kyllä on, mutta oireetonta päivää en ole nähnyt kahteen vuoteen.

Oletko Eippi aivan varma, ettei sinulla ole mitään vammaa taustalla? Vammahan saattaa alkaa oireilla jopa vuosien takaa ja sen ei tarvitse välttämättä olla kaatumista kummempi.
anzqu

ViestiKirjoittaja Eippi » 27 Maalis 2013, 12:06

Kerran olen kaatunut pyörällä 90-luvulla, mutta silloinkaan ei tullut mitään oireita. Ei ollut mikään paha kaatuminen. Luulis, että edes silloin olisi sitten ollut jotenkin kipeä tmv? Ja tosiaan kun lääkitys aloitettiin viime talvena niin olot rauhoittui pikkuhiljaa ja keväästä syksyyn elin ihan normaalisti vaikka päänsärkyä välillä oli. Treenasin jopa puolikasta maratonia varten.

OMT sanoi eilen, että ei selitä se minun löydös näitä oireita. Osasinkin odottaa tuota mielipidettä häneltä. Omituisinta tässä edelleen on se, että oireilu iski yhtäkkiä. Ainut mikä sitä edelsi oli juuri aloitettu hormoonihoito. Mitkään käsittelyt ei pahentaneet paitsi se yksi osteopaatin, mutta silloinkin aloitettiin juuri hormoonihoidot. Mielenkiinnolla jään odottamaan Ortonin mielipidettä.
Eippi

ViestiKirjoittaja anzqu » 27 Maalis 2013, 12:22

Mulla itselläni petti lanneranka hormonikierukan jäljiltä, kun hormonit löysensivät nivelsiteitä. Fysikaalisiin meni satasia ja pari vuotta myöhemmin röntgenissä todettiin lannerangassa "6-kymppisen kulumat".

Ortonissa tuli vastaan eräs vanhempi nainen, joka kertoi että parikymppinen lapsensa sairastaa jotain sidekudossairautta jonka nimeä en nyt kuollaksenikaan saa päähän ja hormonaalisen ehkäisyn aloitus romahdutti tilan.

*** Google löysi puuttuvan nimen: EhlersDanlosin syndrooma (EDS), kuulema ihan yleinen sairaus vaikkakin vähän diagnosoitu. Sekoitetaan usein diagnooseissa mm. fibromyalgiaan.
anzqu

ViestiKirjoittaja Eippi » 27 Maalis 2013, 13:00

fmrissa fyssari tosiaan kyseli tuntemuksista hormoonihoitojen aikaan ja on niistä kysellyt muutkin fyssarit. Ne lääkärit, jotka ne hormoonit on määränny ei ole missään vaiheessa nähnyt yhteyttä. Kaverin suvussa on tuo sairaus ja aiheuttaa tosi pahoja kipuja. Pitää varmaan laittaa postia yhdelle fysiatrille, joka tietää tuosta sairaudesta. Oon itse pitkään myös epäillyt jotain reuma- tai sidekudossairautta yhtenä vaihtoehtona.
Eippi

ViestiKirjoittaja SannaS » 19 Huhti 2013, 22:25

mun kaverilla ontuo syndrooma, mullakin saman tyyppistä oireilua yliliikkuvuuteni kanssa, mutta ei noin pahana. Yliliikkuvuus, ihon ja sidekudoksen venyminen, kivut ja säryt, silmä- hammas ja sydänongelmia esiintyy taudissa jossa on paljo erilaisia muotoja. Suomessa noin 1000 sairastavaa tällä hetkellä. voiolla diagnosoimattomia enempikin.

Mulla on mitä oudoimpia oireita ollut kohta 2,5v autonominen hermosto on ilmeisesti aivan sekaisin. RYtmihäröt, tinnitus, vanne päässä, vähän väliä torticollis (vai mikä se kierokaulaisuus on) huimausta, päänsärkyä, unettomuutta, ja sitten vielä lihastärinää ja nykäyksiä koko ajan sekö yleistä uupumusta ja pahoinvointia. Great.

muistikin pätkii, tosin lääkityksen takia varmaan, joten en ees muista miksi vastasin tähän ketjuun :roll:
SannaS
Kiivas niskoittelija
Kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja lissukkee90 » 22 Huhti 2013, 18:08

Jep jep.. kyllä kuulostaa tutulta. Joskus särkee päähän, sitten leukaa ja sitten taas kihelmöi jaloissa! Selkä on kylläkin aina juntturassa :/ Kyllä ne oireet aina vähän muuttaa muotoaan ja särytkin vaihtavat joskus paikkaa. Ei oo kyllä kovin hauskaa tämä tällainen..

Yleensä vähän riippuu myös mitä tekee tai on tehnyt. Esimerkiksi joskus kun on joutunut kantamaan raskasta kassia tai laukkua --> sen jälkeen on ihan kuolema olo :/ Huoh! Sitten on esimerkiksi niska tai käsi kauheen kipee..

Tuntuu, että tässä ei niku pysty enää mitään tekemään niin kuin normaalit ihmiset :/ Ikää 22 vuotta.. että kiva :'(

Voimia siulle! :)
lissukkee90
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)