Arvet

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Arvet

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 29 Tammi 2013, 11:42

OMT-fyssari kertoi, että vanhat arvet voivat aiheuttaa lihasvaivoja. Arven kiinnikkeet voivat painaa jotenkin hermoja. Asialle ei juuri mitään voi tehdä kuulemma (fyssarin mukaan) paitsi yrittää saada joustoa arpeen manuaaliterapian kautta.

Mulla itsellä on yli 20 vuotta vanha luomen leikkausarpi yläselässä, just siinä kohtaa missä lihas kramppaa. Onko muilla ollut arpiongelmia?
Rautanaula
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 30 Tammi 2013, 23:51

Mun arpi on vasemman lapaluun päällä, ulottuu siitä suunnilleen lavan keskikohdasta pikkusen alaviistoon lavan sisäsivulle päin. Arpi on ehkä n. seitsemän senttiä pitkä. Siis yli viisi mutta alle kymmenen :)

Ai siihen voisi vaikuttaa jollain lääkkeelläkin? Ja tosiaan, laser ei tullut heti mieleen mutta oon tosiaan joskus kuullut että sillä arpia parannellaan. Mutta ulottuuko se laser sitten kuinka pitkälle ihon alle - kiinnikkeethän voivat kai olla aika syvälläkin siellä.
Rautanaula

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)