Pitkään jatkunut niskaoireet

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Pitkään jatkunut niskaoireet

ViestiKirjoittaja diazz » 11 Loka 2012, 22:16

Hei,

olen kärsinyt jo useamman vuoden aika seuraavista oireista. Oikea puoli niskasta, ohimosta, kasvoista puutuilee ja on ikään kuin tunnoton välillä. Myös kaulan alue tuntuu tunnottomalta ja sitä kiristää. Molemmat kädet ja jalat puutuilevat aina nukkuessani ja herään siihen jatkuvasti, yleensä useamman kerran yössä. Joskus kädet tuntuvat tunnottomilta hereillä ollessa. Tämän lisäksi kärsin myös huimauksesta ja olotila on välillä "epätodellinen" ja keinuva. Kärsin myös voimakkaasta käsien vapinasta, joka on jatkunut lähes 10 vuotta.

Olen 25-vuotias urheilullinen normaalivartaloinen mies ja hoidan kroppaani säännöllisesti käymällä hieronnassa ja venyttelen sekä liikun paljon sekä elintavat ovat viimeisen päälle kunnossa. Olen myös käynyt lukuisilla eri lääkäreillä ja fysioterapiassa ja vaivaan ei tunnu löytyvän selvyyttä. Hieronnasta ja fysioterapiasta olen saanut hetkellistä apua vain osaan vaivoista, mutta en mitään pysyvää. Lääkärit ja fysioterapeutti pitävät kaikki tätä melkomoisena mysteerinä. Kaularangan magneetista ei löytynyt mitään poikkeavaa.

Kysynkin nyt, että onko kellään ideaa mistä voisi johtua? Oireet ovat pahentuneet pikku hiljaa vuosien saatossa ja alkavat vaivaaman jo psyykettä.
diazz
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 12 Loka 2012, 06:55

kuulosta niska vaivalta, itsellänikin samoja. ettet vain olisi loukannut niskaasi joskus? retkauttanut sitä millään muotoa?

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 12 Loka 2012, 13:33

Muuta en osaa sanoa mutta näin kerran televisio-ohjelman nuoresta miehestä joka kärsi erittäin vaikeasta käsien vapinasta (essentiaali vapina muistaakseni). Häiritsi miehen työntekoa kovin ja jopa syömistä ym. Hänelle asennettiin aivoihin elektrodit jotka hän aina aamulla asensi päälle ja kas kummaa , vapina katosi lähes kokonaan! pääsi töihin autoasentajaksi. Yöksi laite pantiin pois päältä. Neurokirurgit hoitavat näitä asioita.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Loka 2012, 17:54

Onko sinulla otettu pään magneetti? Ovatko epäilleet mitään neurologista sairautta? En taida kyllä olla sinua viisaampi oireittesi kanssa. Oletko kokeillut koskaan cst tai kraniaalista osteopatiaa (pehmeää osteopatiaa). Ne rauhoittavat hermostoa ja laukaisevat hermokudosjännityksiä syvemmältä. Joillekin tuo hoitomuoto taas ei juurikaan vaikuta.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja diazz » 14 Loka 2012, 15:26

On otettu joskus nelisen vuotta sitten ja oli ainakin silloin ihan normaali. Neurologilla kävin vielä vuosi sitten ja sano, että ei oo varmaan mitään järkeä kuvata uudestaan. Vapinaa ei olla tutkittu, vaikka oon siitä maininnut useammalle lääkärille.
diazz
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja diazz » 14 Loka 2012, 17:19

Niskaperäiseltä tää kuitenkin vahvasti vaikuttaa, mutta se on erikoista ettei mikään auta. Kun hieron itseäni takaraivosta tai hartiasta tunnen sen välillä kasvoissa asti ja olo ikään kuin helpottaa juuri sillä hetkellä kun painan hartiaa/takaraivoa, mutta heti kun lopetan niin jatkuu. Myöskin ihotunto tuntuu vähän heikolta takaraivon ja kaulan alueella välillä.
diazz
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Rautanaula » 23 Loka 2012, 19:39

Hupsis, oireesi kuulostavat aika paljon samalta kuin omani. Paitsi, että mulla puutuilu/kihelmöinti on vasemmalla puolella. Ja minuakin kovasti huolestuttaa, että mikä on. Hoidot auttavat hetkeksi aina johonkin vaivaan, mutta yleensä sitten joku muu paikka alkaa oireilla.

Myös täällä elämäntavat kunnossa ja liikun paljon. Ärsyttävää!
Rautanaula

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)