Niska(ko) ja jalat!

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Niska(ko) ja jalat!

ViestiKirjoittaja Mimosa » 10 Loka 2012, 21:07

Moro kaikille vaan pitkästä aikaa. Viimeksi kirjoittelin tänne 2010 http://niskavamma.munfoorumi.com/viewtopic.php?p=4053&highlight=#4053 , mutta kurkkimassa olen käynyt tässä välissä. Paljon olisi tässä oireita valiteltavana mutta nyt vuodatan vaan päällimmäisen huolen.

Eli mulla on todella krooninen yläselän/hartijoiden jännitystila koko ajan päällä jota on myös tuossa rinnalla. Oikeammin siis jännitän koko yläkroppaa josta varmasti monet oireeni johtuvatkin. Mutta nyt on jalatkin olleet jotenkin vetelät ja "räsynukkemaiset". Eli ikuisuuskysymys onkin, voiko tämä yläkropan/jännitysniskan staattinen jännitys aiheuttaa noita veteliä jalkoja. Kukaan ei ole kävelyäni kuitenkaan kommentoinut joten ilmeisesti se ei vielä ulospäin näy tai sitten kukaan ei vaan kehtaa huomauttaa... Tuntuma noilla löysillä jaloilla kävellessä on aika hutera ja jos se yhtään pahenee niin varmasti alkaa sivullisetkin huomautella.
Jalat ovat myös "voimattoman" tuntuiset, mutta ilmeisesti jotain poweria niissä vielä jäljellä, kun ainakin kaksi kerrosta portaita niillä voi kävellä ja kyykkyjäkin tossa paniikissa punnersin muutaman (kauhukuvia mielen sopukoissa noista lihasrappeumataudeista...kyl te tiiätte, kaikki voima niiden kanssa taisteleville vaan)

Mutta tosiaan tuossa aikaisemmassa keskustelussa fedja kommentoi:
Onpa sinulla samankaltaista oireistoa kuin minulla. Jotenkin kuulostaa kalvoärsytykseltä (dura), kun noin laajalle oireet leviävät. Minullakihan oireisto leviävät jalkoihin asti niskasta.

Minkälaisia jalkaoireita fedja on mahdollisesti tarkoittanut, jos luet tämän niin kerro! Ja muut myös.

Ja tuo sydän...kun se on niin hankala ja tuntuu että sen temppuilun takia jännitän tuota KOKO yläkroppaa, jolloin mietin johtuuko sydänongelmat tuosta jännittämisestä vaiko saako ne sydänongelmat mut jännittämään yläkroppaa...taitaa olla ikuinen oravanpyörö tuo...ennen kun se pumppu sitten lopullisesti leikkaa kiinni. Mutta siitä enemmän ehkä toisella kertaa.

Tänään tuli uusi sänky, mielenkiinnolla odotan ensi yötä tai ennemminkin aamua kuinka kipeenä sitä on alkuun patjan vaihdosta.
Mimosa
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Mimosa » 12 Loka 2012, 14:52

Taitaa mennä monologiksi, mutta tunnustaako kukaan kurkun pistelyn liittyvän tähän kuuluisaan jännitysniskaan?
Se alkoi jotenkin salakavalasti ehkä hieman syvemmältä ruokatorvesta ja on nyt noussut asettunut tuohon ylänieluun kurkunpäähän.
Ei mitenkään kovin voimakasta tunnetta mutta epämiellyttävää ja onneksi ei sentään vielä puutumisen tunnetta.
Tätä on nyt jatkunut semmoisen 2-3vko hieman voimistuen...
Mimosa
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 12 Loka 2012, 17:51

Kyllä tuo kurkun pistely voi kuulua kuvioon. Minulla nuo jalkaoireet on semmoiset, että jalat ovat herkästi väsyvät, niitä repii ja ovat hapoilla. Aiemmin oli sitä, että menivät veteliksi, mutta sitä ei juurikaan enää ole. Tärinää saattaa väliin tulla käsiin ja jalkoihin.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eveliina » 20 Maalis 2013, 15:52

Mulla tuntuu jalat väsyneiltä, voimattomilta, samoin kuin kädet ja niska.
eveliina
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)