Uusi täällä, ehkä jännitysniskaa?

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

ViestiKirjoittaja Byller » 08 Heinä 2012, 20:27

mä olisin kyllä tyytyväine pelkkii röntgeniinki, en mä toho magneettii uskaltais ees mennä :S
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Byller » 08 Heinä 2012, 22:56

Tai emmä tiää mitä tosta röntgenistä selvis..

Oon kyl saanu nii eri mielipiteitä kaikkialta et oon iha pihal.. osa on sitä mieltä, et tää johtuu vaan paniikkihäiriöstä.. mut si ei se selitä niska ja hartia särkyjä.. ja kun paniikki paheni kun huimaus alkoi.. kai ne jotenki liittyy, esim jännittää enemmä jne, mut kyl mä silti haluan uskoa että johtuu niskoista ja voidaan parantaa..

harjoituksii tehny ny päivittäi ja tosiaa iltasin otan sirdalundin, aamusin napromexin..
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Byller » 09 Heinä 2012, 12:18

eli siis fyssari antoi noita helppoja ohjeita jotka pitäs vahvistaa nitä sisäisiä lihaksia.. mut emmä tiiä mitä täs pitäs tehä.. kyllä noi terveyskeskus lääkärit on mun mielest iha hyvi tutkinu, ainoo vaa ettei niit röntgenii oo saanu.. mut ehkä mä sen viel saan..
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 09 Heinä 2012, 16:14

Jos yhtään lohduttaa, niin minäkin pidin tk- ja keskussairaalalääkäreitä hyvinä, kunnes kävin Ortonissa... Ja jos kerran asut Lohjalla, niin hakeudu vaikka omakustanteisesti Ortoniin, siellä on Suomen parhaat fysiatrit.

Itse olen tällä hetkellä matkalla kotiin Turusta, jossa kävin traktografiassa (aivojen hermoratakuvaus) ja illalla olen kotona puoli kympin jälkeen... ja miksikö, koska lähempää ei löydy osaamista. Perjantaina kävin Helsingissä neurologilla.

Niskavammaiset ovat lääketieteen väärinymmärretyin potilasryhmä! Tämä on raaka fakta.
anzqu
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Byller » 11 Heinä 2012, 17:03

Tänään kävin taas fysiossa, nyt käsiteltiin niskaa ilman suurempia kipuja. Sovimme, että otan yhteyttä lohjalla toimivaan OMT terapeuttiin, niitä on yksi. Fyssari oli myös sitä mieltä että tuo voisi toimia.

Eilen sain sitten migreeni kohtauksen :o silmät ei oo helpottanu vieläkää sen jäljiltä. näyttöä on paha katsoa :(
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Byller » 12 Heinä 2012, 12:26

Terveyskeskus lääkäri soitti, hänen mielestä ei tartte röntgen kuvia koska oireet viittaavat selvästi lihasperäiseen.. Eikä ole mitään syytä että siellä olisi mitään.. en sitten tiiä.

Ja neurologille turha koittaa.. pari kolme viikkoo venaa jos ei helpota ni uusiks tk lääkärille..
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Byller » 13 Heinä 2012, 22:43

Nyt on käyty sit eka kerta Omt vastaanotol. Oli kyl aika rajua vääntelyä ja kääntelyä :) mut sano, että ei ihme jos huimaa, on nii jumis ja muutama lukko.. mulla on yliliikkuvuutta, niinku aiemminki joku todennu. ja ja.. anto harjotuksen jota tehdä. toivottavast tää ees auttaa, pari pv ollu taas iha tuskaa huippauksen kans :( ennenku menin tonne, alko huimaa iha sikana, koska se paikka oli sillee inhottava et ku oli toises kerrokses ja sielt ku katoin kaiteelta alas alko huimaa ja tuli ns korkeenpaikan pelko. iha kamala tunne.
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 14 Heinä 2012, 15:08

Hoidon ei tarvi olla rajua vääntelyä ja kääntelyä, mutta hyvä, jos sait apua. Hoidon jälkeen tilanne ei saisi pahentua, tai jos oireilu pahenee, sen pitäisi palautua paremmalle tasolle kuin ennen hoitoa vuorokauden parin sisälle.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Byller » 09 Elo 2012, 18:42

Heippa taas.. nyt käynyt kolme kertaa tuolla omt fysio terapeutilla.. kaks ekaa oli suht rajua, kolmannella sanoin ja sain hellän käsittelyn.. ihan ok tuntunen. huimaus on vähentynyt ( saattoi auttaa myös lihasrelax ja napromex kuuri ).. Mutta en nyt vielä innostu. Silmä oireet tosin ovat vain pahentuneet. Silmissä näkyy pilkkuja ja tähtiä. myös silmät sulkiessa. Mietin, olisiko siellä sitten silmä lihakset rasittuneet. todella ahdistava tunne. lääkärihän noita aiemmin tutki, ei löytäny mitää..

Yritin painttaa jotenki miten näen, ei tää ny iha onnistunu mut:

Ekassa ns ilman silmälaseja

Kuva

Tokassa kuvassa lasien kanssa

Kuva

Mun näkö on muutenki tosi huono, jotain -4..

mitähä noi tekis
http://yrttiapteekki.com/tulosta_tuotes ... ?artno=MK3
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Byller » 13 Elo 2012, 20:06

Kiitos jansku! on jumppailtu silmiä, mut ei tunnu auttava.. pidetty taukoa koneel olemisest, niskoja korjailtu jne, silmät senku vaa on ja pysyy.. ehkä pahenee, tai sit vaa kuvittelen :S todella ikävä vaiva. voi ku ei ois mitää vakavaa.
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Byller » 02 Syys 2012, 19:55

Silmälääkäri ei osannu sanoa muutakun että toi on iha normaalia, ne on vaa samentumia yms. en oo kyl ite kuullu et kenenkää lasiasi jutut ois tommosii värikkäit pisteit mut mut..

Tänään esim huomannu et ku niskat enemmä taas vaihteeks jumissa ja kipeet ni päässä on iha semmone tyhmä olo, ei voi keskittyy mihinkää eikä nää kunnolla. Et ehkä sieltä si tulee vaikutus?

Oon jo iha loppu näitte kans, toivoton olo, omt fysioterapial jo 6 käyntii takana, oon saanu jumppa ohjeita ja sit on availtu jumeja, ei auta. liikuntaa lisänny mut se tuntuu vaa pahentava. Mitä ihmettä täs tekis. nyt taas nii kova särky ja jumi että. en viitteis taas lihasrelaxantteikaa vedellä..

huimaus oli hetke helpompi, paheni kun pesin vessan ja taas on päällä..
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 07 Syys 2012, 19:18

Itselläni jännitysniska alkoi oireilla ihan yhtäkkiä viime marraskuussa ja helmikuussa mukaan tuli jo näköhäiriötkin mustia pilkkuja ja haituvia lentelee näkökentässä etenkin kirkkaassa valaistuksessa ja ulkona. Sitä ennen oli alkanut todella kova päänsärky. Päänsärkyä, näköhäiriöitä, niskan jumitusta ja kipua jatkunut siitä asti ihan päivittäin jatkuvasti. Kaikennäköisiä hoitomuotoja on tullut kokeiltua liikuntaa ja kotijumppaa unohtamatta, mutta mistään ei ole ollut lopullista apua. Puolen vuoden klotriptyl mite kuuria juuri lopettelemassa. Onko täällä foorumilla ketään joka olisi jostakin saanut apua näinkin kauan kestäneisiin oireisiin? Saisi edes taukoamaan tämän oireilun välillä.
Eippi

ViestiKirjoittaja Eippi » 09 Syys 2012, 20:22

En ole likinäköinen eikä näössäni ole muutenkaan mitään vikaa. Kävin tammikuussa silmälääkärissä kun luulin, että näköni on huonontunut kun esim. tietokoneen näytöllä kaikki näytti sumeammalta. Silmälääkäri totesi ainoastaan todella kuivat silmät, joihin auttanut silmätipat. Nämä muut näköoireet alkoivat vasta tämän jälkeen jännitysniskan pahentuessa.
Eippi

ViestiKirjoittaja Byller » 10 Syys 2012, 13:11

Täällä taas huimaus pahentunu.

Mä oon nii kyllästyny, teen jumppaa ja venyttelyä päivittäin, kerra viikos omt fyssari, mut eih.

Silmissä vilisee pilkkuja mut ne on värikkäitä.. Kukaan ei tiedä miks.
Byller
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Eippi » 11 Syys 2012, 16:25

Itselläni nuo näköhäiriöt alkoivat aivan yhtäkkiä yksi työpäivä ja niitä tuli aina silloin tällöin, mutta nyt ne ovat selkeästi lisääntyneet ja niitä on ihan jatkuvasti. Eniten ne häiritsee kirkkaissa valaistuksissa ja ulkona. En tiedä onko järkeä käydä silmälääkäsissäkään kun oireet alkoivat kuukausi sen jälkeen kun olin siellä käynyt. Osteopaatti on ainut kuka niihin on ottanu kantaa ja sanonut, että kallonpohjan jumit voivat niitä aiheuttaa. Ja jumissa olen enemmän tai vähemmän koko ajan vaikkakaan en niin pahasti kuin talvella. Minulla ei onneksi sitä huimausta ole ollut, mitä olen huomannut monella olevan.
Eippi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)