kokemuksia kiropraktiosta?

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

kokemuksia kiropraktiosta?

ViestiKirjoittaja maria86 » 29 Maalis 2012, 22:11

onko kellään kokemuksia kiropraktiosta? Hyviä tai huonoja.. näyttää olevan niin kiistelty aihe lääkäreiden ja "muunlaisen hoidon tarjoavien kanssa." Itsellä huimaus se pahin vaiva (ollut lapsesta saakka) on magneettikuvattu pää (viimeisin -10) eeg, kaulasuonten uä, korvapuolen lääkäri tutkinut ja jonkinasteista asentohuimausta. Teen tunnollisesti as.huimaus harjoituksia, vaan huimaus ei ole parantunut. Autokolarin jälkeen mielestäni pahentui. Niskassani ei pitäisi olla pahempaa, siitä röntgenkuvat kolarin jälkeen, alaselässä pullistumaa, rappeumaa.. ja tuo paljon puhuttu retkahdusvamma niskassa. Mietityttää vaan edelleen, voiko se aiheuttaa huimausta? tänään viimeksi kävin ortopedin luona kun ajattelin että hän jos joku tietää selkä-asioista, mutta sanoi ettei huimaus ja selkä liity mitenkään toisiinsa, eikä suosittele kenellekkään minkäänlaisia niksautuksia.

olen käynyt kuitenkin naprapaatilla ja osteopaatilla kun vuosien jatkunut fysioterapia ei ole auttanut. Tuntui että pieni helpotus olisi ollut huimaukseen näistä, mutta kirolle haluaisin vielä mennä. Kävin yhden kerran ja hän ei suostunut niksauttamaan niskaani koska ei tiennyt onko siellä vikaa vai ei (lääkärini mielestä siellä ei pitäisi olla ligamenttivammaa tms) ja sanoi, että monilla on huimaus helpottanut kun lukot aukaistu. Mutta itse nyt pelkään että onko se sitten turvallista vai ei? Kun lukee heidän sivujaan, niin saa tunteen että osaisivat asiansa, mutta sitten kun kuullut että on ollut kuolemantapauksia ja halvaus, niin apua.. haluaisin kokeilla josko siitä olisi apua, mutta ois kiva jos tietäis jonkun jo käyneen ja mitä mieltä? sori, teksti pääsi näin iltatuimaan pitkäksi ja sivusi aihettakin ehkä :shock: :D

kertokaa te niskavaivaiset jos tiedätte muita hyviä hoitokonsteja jos joillakin on huimausta, otan ilomielin kaiken vastaan! :wink:
maria86
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 30 Maalis 2012, 07:36

(lääkärini mielestä siellä ei pitäisi olla ligamenttivammaa

Kannattaisiko kuitenkin olla varovainen, parempi katsoa kuin katua.
Huimaus voi hyvinkin tulla (ylä)niskasta. Siellä on satoja resiptoreita, jotka mm. antavat signaaleja aivoille. ( yläniska 1g lihasmassaa saattaa sisiältää jopa 200 resistoria, vrt. trapsi (isolihas) jossa koko lihaksessa(per puoli) n. 3 kpl.

Varovainen ole.

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 30 Maalis 2012, 10:09

Moi, maria!

No, mulla on kokemusta kiropraktikoista. Takana on noin 250 kiropraktikon käyntiä viimeisen runsaan kymmenen vuoden ajalta.

Komppaan tässä torveloa, kannattanee sinun tapauksessasi olla varovainen. Lisäksi kiropraktikko ei käytännössä osaa tehdä mitään sellaista, mitä osaava osteopaatti ja naprapaatti eivät osaisi. Tietysti on joitain tapauksia, joissa henkilö on saanut avun yhdeltä osaavalta kiropraktikolta, mutta ei yhdeltäkään muulta kiropraktikolta. En kuitenkaan oikein usko kiropraktikon ratkaisevan ongelmaasi, joten ensisijaisesti etsisin vastausta muualta.

maria86 kirjoitti:tänään viimeksi kävin ortopedin luona kun ajattelin että hän jos joku tietää selkä-asioista, mutta sanoi ettei huimaus ja selkä liity mitenkään toisiinsa, eikä suosittele kenellekkään minkäänlaisia niksautuksia.

Tähän nyt tartun kyllä ensimmäisenä. Ortopedit eivät todellisuudessa selkä- tai niskaongelmista paljoakaan ymmärrä, vaikka saattavat kovin asiantuntevilta kuulostaa, kun osaavat syvistä lihaksista yms. puhua. Ortopedit ovat kirurgeja ja ymmärtävät selkäleikkauksen päälle, mutta niskan tai selän kuntoutuksen (ja diagnosoinnin) suhteen ovat hyvin osaamattomia. Ortopedi voi osaamattomuudellaan päinvastoin aiheuttaa vahinkoa, kun et saa oikeanlaista hoitoa ajoissa. Näin kävi mulle. Huippuortopedi teki mulle aikanaan noin kymmenen väärää diagnoosia puolen vuoden sisällä ja lopputuloksena makasin sairaalan sängyssä pari viikkoa ja työkyky meni.

Fysiatrian erikoislääkäri on erikoistunut kuntoutukseen ja diagnosointiin, fysiatri ymmärtää sekä niskan että selän päälle. Eli oikea osoite on osaava fysiatri, joka toivottavasti osaa sulle nimetä myös osaavan fysioterapeutin kuntoutuksen ohjaajaksi. Näissä niska- ja selkävaivoissa on se ikävä piirre, että oikeaa ja osaavaa lääkäriä ja fysioterapeuttia saa metsästää monesti kissojen ja koirien kanssa. Fysioterapeuttejakin joutuu monesti kokeilemaan, ennen kuin osaava löytyy.

Eli älä luovuta, vaikka toistaiseksi fysioterapeutit eivät ole sua osanneet auttaa. Ensin fysiatrin pitäisi osata tarkemmin diagnosoida sinun ongelmasi ja diagnoosin ja hoitosuunnitelman jälkeen pitää sitten löytää asiansa osaava fysioterapeutti. Ja täytyy samalla todeta, että siinä vaaditaan fysioterapeutilta paljon. Nämä niska- ja selkäkuntoutukset nimittäin vaativat paljon osaamista, eikä perusfysioterapeutin osaaminen siihen riitä. Tsemppiä! :P
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja maria86 » 30 Maalis 2012, 23:38

kiitos teille vastauksista!

no, tänään kävin naprapaatin luona (käynyt n.3kk aika säännöllisesti) ja hän ihmetteli suuresti miten mulle AINA tulee lukko tuohon lapaluiden väliin ja sitä pitää sitten aukoa, nyt käsitteli niskaa ensimmäistä kertaa, mutta hyvin varovasti. Nämä on tuntuneet auttavan huimaukseen välillä ja jään nyt seuraamaan tilannetta, jos huimaus hellittää, sen täytyy silloi tulla yläselästä. Mutta tämä mies meni sanattomaksi ja sano, että hän ei tiedä mikä minua vaivaa, kun pää kääntyy kuin pöllöllä ja olen rangasta hyvin taipuisa muutenkin.
Tuota fysiatsia olen miettinyt seuraavaksi keneen kääntyisi ja tosiaankin, tämä hoidon hakeminen ja etsiminen on välillä ihan liikaa. Tuntuu ettei lääkärit ota tosissaan ja ainainen lähete fysikaaliseen/hierontaan joka ei auta millään lailla. Itse koitan taas epätoivoisesti tietoa etsiä ja muistin tämän paikan mistä tulla kyselemään teiltä :)

ja kun minulla ei tietääkseni ole edes niin pahana selkä mitä muilla, no, ammatti piti jättää ja mitään vähäkään raskasta selkä ei kestä, mutta kun puhutaan pullistumasta ja rappeuma, sekä pieni skolioosi niskassa (jos nyt oikein muistan) ja nyt lääkäri sanoi, että jos olisi ligamenttivammaa niin se ois kokoajan todella kipeä, joten en edes tiedä mistä kivut johtuu saati miten ne voi aiheuttaa huimausta, siis niska.. äääh, haluaisin että joku asiantuntija kerralla selvittäs mun ongelmat ja tuon huimauksen syyt :D itse en enää ymmärrä!

ps. kirolle en taida uskaltaa mennä.
maria86
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 31 Maalis 2012, 11:20

Ihan näin maallikkona sanon vaan, että jos sinulla kerta on retkahdusvamma ja vielä pieni skolioosi niskassa, niin älä todellakaan aikanaan vähättele tilaasi :shock:

Ihan pelkkä retkahdusvamman mekanismi riittää tekemään huimauksen. Minulla diagnosoitiin myös asentohuimaus ja yhteen tietynlaiseen huimaustyyppiin asentohoidot auttoivat, mutta kun minulla on montaa erilaista huimausta: kiertohuimausta, heitehuimaus, asentohuimausta sekä "leijuvaa" oloa, jolloin alusta tuntuu muuttuvan pehmeäksi ja tuntuu kuin kävelisi ilmassa. Ja asentohoito auttoi juuri tuohon liikkeen vaihdoksista johtuvaan asentohuimaukseen ja jonkin verran kiertohuimaukseen. Muut on ja pysyy.

Ja itse olen käynyt vuosia osteopaatilla, nyt tosin kolareiden jälkeen en enää, koska en tiedä suostuuko hän enää minua käsittelemään välilevynpullistumalöydösten jälkeen. Eka kolarin jälkeen oli vielä ok, kun ainoa löydös oli välilevyn esiintyöntymä, mutta kun sekin muuttui tokan kolarin jälkeen pullistumaksi. Mikä tietty on taas parempi hoidon kannalta, sillä tila on nyt vakiintunut.

Yläselän ja rintakehän lihakset ovat voimakkaasti liitoksissa niskaan. Esim. minulla kahden alimman niskanikaman välilevy antaa oiretta juuri lapaluiden väliin ja epäkäslihashan käsittää alueen yläniskasta puoleenselkään ja minulla jopa lihaksen kiinnityskohta puolessa selässä on välillä todella kipeä. Joten en yhtään ihmettele noita nikamalukkojasi. Täysin samaan kohtaa tulee minullakin lukko, mutta saan sitä itse hieman auottua nojaamalla keittiön tuolin selkänojan päätyä vasten. Keskiselälle en taas mahda mitään, ainoastaan piikkimatto tuo hetken helpotuksen ja lihas pitää aina aukoa fysioterapiassa.

Oikeasti itseäni järkyttää tämä tiedonhankkimisen määrä, mitä joutuu tekemään, että ymmärtää tätä niskavamman luonnetta. Tämä on todellakin hyvin moniulotteinen asia, eikä pelkkä lihaksen venähdysvamma.
anzqu

ViestiKirjoittaja maria86 » 31 Maalis 2012, 20:03

anzqu, sinä pelastit päiväni!! :) ei kivaa sinulle, mutta nuo huimaukset, voi herrajestas kuinka tutun kuuloista! Huimauksia minullakin tosiaan ollut lapsesta lähtien; voi istualtaan kaadattaa esim. vasemmalle (kestää aivan muutaman sekunnin) kävellessä maa tuntuu oudolta jalkojen alla, kun kävelen ja katson horisonttiin, niin tuntuu että sekin liikkuu, voi pään sisällä pyörryttää, mutta muutoin huone ei pyöri, heiluttaa, keinuttaa, epävarma olo itsellä ja pahimpana sitten se, että makaan vain ja huone pyörii eikä voi edes silmiä kääntää kun huimaa. Istumaan ei voi muutoin kuin kannattelemalla itseä! äärimmäisen pelottavaa.

Täältä löydän teiltä kirjoituksia, että niska tosiaan voi aiheuttaa huimausta ja sitten hoitavat tahot tätä vähän kritisoi ja miettii, että kun ei se kummene as.hoidoilla (välillä auttaa) mutta kuten sanoit, jonkinasteinen huimaus jää päälle. Ja kun ei fysikaalinen auta, niin vika olisi jo korvien välissä, näin ainakin tuntuu että nämä jo miettii!

mulla ois tässä pari lausuntoa, jaksaisko kukaan paneutua ja kertoa mitä ne tarkoittaa? lääkäriltä kysyin mitä nämä diagnoosit ovat, vastaus "ei vaarallisia" jos joku vaan kehtaa, niin tässä muutama ote:

autokolarissa 60km/h nopeudessa joutunut väistämään ojaan, toinen auto repi kuljettajan puolen kyljen. Käynnistyneet niskan kipuoireet ja kahden viikon kuluessa lanneselän kivut ja niskakivut jatkuneet. Lanneselän kivut säteilee vas.reiden takapintaa myöten säären yläosaan. Tutkittavalla esiintyy huimausta, arveltu johtuvan asentohuimauksesta. Lannerangan MRI:ssä L4/5-välin degeneraatio, etiologiaa vaikea varmuudella päätellä. Posteriorisesti annulusvaurio ja posteriorisesti ja lateraalisesti discuspullistuma, joka painaa duurapussin anterioriseinää. Ei kuitenkaan aiheuta sentraalista stenoosia L4-juurikanaville, vähäistä kaventumista. C/TH-ylimenoalueella kyfoosi korostuu, niskahartiaseudun lihaksistossa kireyttä. Rintarangassa lapavälissä palpaatioarkuutta, lumbaalirangassa kolme alinta interspinväliä aristavat.
Röngen: Nikamat ovat muotonsa säilyttäneet eikä nikamaluhistumia tule esille, ei varmoja subluksaatioita erotu. C4/5-tasolla on lievää kyfoosia kaularangassa, ligamenttivamma on mahdollinen. Fasettinivelten tilanteesta saisi paremman käsityksen jos olisi vielä viistokuvat.

Roosin kokeessa väsymistä, yläraajojen puutumista sekä palpoiden pleksuksen arkuutta, TOS-löydös. (mikä ihme on tos???)

eli tuossa jotain jos joku älyäis jotakin, minä en, vaikka yritin googlettaa. Ja tutkimukset mitä tehty, niin kolarin jälkeen oli tuo röntgen ja reilu vuosi eteenpäin niin lannerangan magneettikuvat.
Iso kiitos sille joka jaksaa tuon lukea ja selittää minullekkin mitä mun selässä, tai niskassa on, jos siellä jotaki on pielessä :D
maria86
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 01 Huhti 2012, 10:41

Suomennan sen minkä ymmärrän:

No en kyllä yhtään ihmettele jos kinttuun tulee säteilykipua. Sinulla on lannerangassa L4/5 nikamavälissä välilevynkuoren vaurio ja välilevynpullistuma, joka pääsee painamaan durapussia (durapussin osaa esim. fedja selittää). Hermojuurikanava on vähän kaventunut. Ja kaula/rintarangan ylimenoalueella selkäranka tekee taaksepäin mutkan.

Röntgenissä havaittu kaularangan C4/5 nikamien kohdalla lievää kaularangan taaksepäin kaareutumista ja epäillään ligamenttivammaa (sidekudos).

Roosin koe (= kädet sivuille, kyynärpäät 90 asteen kulmaan ja käsiä laitetaan nyrkkiin) kädet väsyneet ja puutumista tullut eli TOS-löydös.
anzqu

ViestiKirjoittaja maria86 » 01 Huhti 2012, 13:42

kiitos suomennoksesta! eihän tuo kyllä kuulosta mitenkään kovin vakavalta(?) sen tiedän, että kivut on helvetilliset jos teen vähäkään jotain raskasta. Tuossa yks päivä puhdistin terraariota, eli olin kyykyssä ja seisaaltaan niin, että kallistuin eteenpäin, tämä tuotti ihan hirveän kivun ja vähäväliä piti käydä sohvalla istumassa, alkoi huimaamaan (en ymmärrä miksi) ja loppuillan kärsin selästä. Samaa on imurointi, ratsastus jos sitä välillä yrittää...

mutta entä tuo niska sitten, voiko tuollaiset pikkuvammat aiheuttaa siis huimausta teidän mielestänne? Kävin tosiaan perjantaina naprapaatilla ja ehkä se pahin huimaus lievittyi (ei esim. kärsinyt katsoa alaspäin kun heti huiputti) nyt sama näyttää tulevan takaisin. Miten teillä muilla, auttaako liikunta huimaukseen?
maria86
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 01 Huhti 2012, 13:52

Eihän tuo vakavalta kuulosta, mutta riittää aiheuttamaan h*lvetilliset kipuoireet. Etenkin pelkkä annulusrepeämä tuottaa kovaa kipua. Sitten vielä jos välilevyn pullistuma pääsee painamaan jonnekin, niin huh huh!

Sinulle ei ilmeisesti ole tehty niskan MRI-tutkimusta? Ties mitä siellä niskassa vielä voi olla tekemässä oiretta.

Vertailun vuoksi omat tutkimusnäyttöni: C4/5 juuriahtauma, C5/6 ja C6/7 välilevynpullistumat ja C6/7 annulusrepeämä. Lisäksi käsituntumalla todettu C2-problematiikka ja arvio sentraalisesta vestibulaarijärjestelmän vauriosta (aivorungon hermokeskusvamma). Ei kuulosta paljolle, mutta riittää sotkemaan elämän siinä määrin, että en pysty tekemään enää juuri mitään ilman runsasta lepoa. Ja liikunta pahentaa minulla huimauksen, sillä se aktivoi näköhäiriöt. Ja odottelen tässä juuri sairaanhoitopiiriltä maksusitoumusta Ortonin Osku-kuntoutukseen.

Se vaan tahtoo olla tuo niska sellainen, että jos sinne tulee jotain niin se riittää sotkemaan koko kropan. Runsaasti hermoitettua aluetta nimittäin.
anzqu

ViestiKirjoittaja maria86 » 01 Huhti 2012, 13:57

..jatkan vielä. Iso kiitos palstan ylläpitäjille ja teille jotka jaatte tietoanne! hemmetti, olen saanut muutaman päivän aikana enemmän tietoa kuin yhdeltäkään lääkäriltä! :shock: :)

Ja kun siis kolarista oli kulunut reilu vuosi ja pääsin vihdoin fysiatrille, niin hän käski lopettamaan ratsastuksen (tulevan ammattini) nyrkkeilyn ja sain vain sievästi kävellä. Koulun sain onneksi suoritettua, mutta hevostyöt piti lopettaa. Olin siis aikuisopiskelija ja kohta 26-vuotta ja tuntuu ettei vieläkään oteta tosissaan! Muutamalle lääkärille olen maininnut hevosten selästä alastulot, näitä tapahtui onnettomuuden jälkeen. Käsi on mennyt rikki, lentänyt "normaalisti" alas, eli maha edellä, hevonen hypännyt kärryjen kanssa pystyyn ja tästä tipuin selälleni, kengittäessä hevonen nostanut toisen jalan maasta ja jäin tavallaan alle.. eli on sitä niidenkin kanssa kolarin jälkeenkin tapahtunut, mutta ilman lääkärireissuja selvitty. Olen jäänyt miettiään paljon tuota niskaani, sehän on aina enemmän tai vähemmän kipeä ja kireä. Tuntuu että joku saisi olla jatkuvasti hieromassa ja sekään ei auta. Nämä pari tk:n lääkäriä ja ortopedi sitten sanovat, ettei minulla ole "kunnon" vaivaa joka selittäisi oireeni. Eli mistä ne siis tulevat?? Ranka kiertyy hyvin ja pää liikkuu. 3krt olen käynyt ERI osteopaateilla ja jokainen sanoi, että ranka on kuin rautakanki ja lihakset niin jumissa kuin vain olla voi.. eli suomeksi, mitä helvettiä?? Mikään kuppikunta ei puhu samaa kieltä ja jokaisella on eri mielipide, enkä oikein tiedä mistä vielä haen apua huimaukseen ja selkäkipuihin :?:
maria86
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja maria86 » 01 Huhti 2012, 14:03

minä en ymmärrä noita C/4 ym... :) aivan hepreaa! jäi kiinnostamaan tämä sinun vestibulaarijärjestelmän vaurio, oletko saanut tämän siis jossain kolarissa ja onko sama kuin asentohuimaus joka itsellänikin on?
Joo, niskan MRI:tä ei ole tehty, tätä kysyin nyt torstaina lääkäriltä ja sanoi, ettei ole järkeä lähteä sitä kuvaamaan, koska luultavasti sieltä ei mitään löydy.. hmm.. röntgenkatse hänellä vissiin.

apua, mistä minä löydän selitykset näille juurikanaville ja hermoille mistä te puhutte, miten se vaikuttaa huimaukseen.. kamala tiedonhalu päällä :D haluan tosissaan jo työelämään ja jotenkin helpottaa tätä oloa!
maria86
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 01 Huhti 2012, 14:29

Elikkäs C tarkoittaa kaularantaa ja 4/5 on kaularangan 4. ja 5. nikaman väli. Tohtorilatinaa :lol: Sinun tapauksessasi L on lumbaali eli lanneranka.

Tässä hyvä sivusto, joka selittää selkärangan rakennetta aina hermotasolle saakka:

http://osha.europa.eu/fi/topics/msds/slic/mmc/chapter4/chapter4_1.htm

Ja asentohuimaus ja sentraalinen vestibulaarijärjestelmän vaurio ovat kaksi eri asiaa. Asentohuimaus johtuu yleensä sisäkorvan kaarikäytäviin kertyneestä sakasta, joka estää korvaa rekisteröimästä asennon muutokset. Toisilla ihmisillä on ihan taipumus tähän sakan kertymiseen, mutta se voi liittyä myös pää/niskavammaan. Sentraalisen vestibulaarijärjestelmän vaurioon tarvitaan yleensä raju retkahdusvamma, sillä aivorunkohan on selkäytimen jatke ja mikäli niska retkahtaa rajusti, niin vaurioita voi tulla aina aivoihin saakka.

Asentohuimauksesta lisää vaikka täällä:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00224

Ja sentraalisen vestibulaariojärjestämän vauriosta täällä:

http://vsavy.fi/Tapahtunutta/images/Aivo_ja_niskavammat_VSAVY_2011_by_Tarja_Ketola.pdf

Ja yleisestikin fysiatri on paras ammattilainen, mitä rankaperäisiin oireiluihin tulee, mutta fysiatreissakin on eroja. Ortonissa ovat Suomen huiput. Mutta jotenkin on jäänyt itselleenkin sellainen tunne, että itse joutuu etsimään valtavasti tietoa oireistaan, sillä jokainen lääkäri tuntee vain oman alansa, eikä puutu toisen alaan. Ja tk-lääkärit tietävät hyvin vähän mistään, joten heiltä voi enintään käydä tappelemassa lähetteitä erikoislääkäreille.

Ja työkykyyn sitten vielä sen verran, että jos olet sairaslomalla, niin Kelalla on nykyään olemassa työkykyneuvojat, jotka auttavat asiassa eteenpäin, esim. selvittämällä kuntoutuksia jne. Tai toinen väylä on TE-toimisto, joka myös tarjoaa omat palvelunsa työkyvyn selvittämiseen. Minullahan on soppaan sotkettu kaikki mahdolliset tahot :D
anzqu

ViestiKirjoittaja maria86 » 01 Huhti 2012, 22:09

:D kiitos suomennoksesta! :D

en ole saikulla kun sairaslomapäivät loppuivat kesken, joten työttömänä. On tässä tullutkin joulusta -09 oltua kotona :/ yhdelle kelan järjestämälle kuntoutukselle menin, mutta siellä lähinnä opeteltiin silittämään, ruuanlaittoa, arkipäivän asioita.. joten häivyin kahden päivän päästä! Vakuutusyhtiö on tähänki soppaan sotkettu ja kela ei anna päätöksiä/rahoja koska if:n kuuluisi nämä maksaa, mutta kun eivät ala, niin itse venytän penniä!
Tämä jatkuva epävarmuus alkaa jo ottamaan sen verran kupoliin, että tilaan luultavasti yksityiselle fysiatrille ajan, tk:n lääkäri ei ala lähettämään! Toivoisin vaan todella, että sieltä saisi jonkinlaista apua ja ennenkaikkea jatkoa, minun kohdallani OMT-fysioterapia kun sitä en ole kokeillut (täältä teiltä kopsannu että semmonenkin on) :P

tsemppiä kuntoutusjaksollesi!
maria86
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 02 Huhti 2012, 08:08

Okei, vastaus tulikin tekstissäsi. Eli ota yhteyttä TE-toimistoon ja varaa aika ammatinvalintapsykologille. Avopsykan kanssa pidätte sitten kunnon palaverin tilanteestasi ja kerrot avoimesti, että sinun pitää päästä erikoislääkärille muttei tk-lääkäri anna lähetettä. TE-toimisto voi antaa erilaisia maksusitoumuksia, sitä kautta voisi järjestyä myös fysiatrikäynti.

Vakuutusyhtiöllehän minunkin tapaukseni kuuluisi kun kaikki on liikennevahingosta johtuvaa, mutta kun minut on todettu ihmeparantuneeksi jo viime elokuussa, niin näillä mennään. Ja 90pv valitusaikakin on mennyt umpeen jo ajat sitten, joten aika hankalaa tässä olisi lähteä vakuutusyhtiötä mukaan vetämään, käräjien kautta sitten joskus kun on kunnon lausunnot. Nyt ei ole vasta painavaa sanaa kuin ainoastaan fysiatrilta, neurologin lausunto puutuu.

Minun pitäisi laittaa nyt kuntoutustukihakemus vetämään ja toivottavasti menee läpi kun kyseessä on kuitenkin liikennevahinko. Ja sitä kuntoutusta odotan kuin kuuta nousevaa, JOS sairaanhoitopiiri sen suostuu edes maksamaan...
anzqu

ViestiKirjoittaja maria86 » 02 Huhti 2012, 21:16

nyt on varattu yksityiselle fysiatrille aika huomiseksi, meni hermot ja laitan omasta pussista! Toivon TODELLA että tulisin viisaampana takaisin. Mulla on ollu semmonen palaveri missä oli eri tahoilta ihmisiä, mutta en minä lähetteitä ole saanut mihinkään ja itsekkin tein kunt.raha hakemuksen joka hylättiin :D On tämä mukavata!

joo, ja ei sitä ihan heti uskalla lähteä käräjille juttuja viemään, sattuukin häviämään niin ne on isot kulut maksettavaksi! :x nyt kun enemmän lukee muidenkin tarinoita, niin itsehän tässä vissiin kohta jokainen on omat diagnoosinsa tehneet, pistää miettimään!!
maria86
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)