Lisämunuaisen uupuminen

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

ViestiKirjoittaja torvelo » 25 Maalis 2012, 09:10

Oireet lisamunuaisten toimintahäiriöstä näyttää samanlaisilta kuin av:n.kumpiku on kumpaa ?
en tiedä valveunista, muta mun päivä unet on kuin koiranunta, kuulen mitä ympärillä tapahtuu, mutta näen kunnon unia, hulua.

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 25 Maalis 2012, 11:55

Jansku kirjoitti:Kun käpyrauhanen erittää melatoniinia, sitä joka säätää valveillaolorytmiä, joka mulla oli pahasti sekaisin ja unettomuutta, niin kun se sijaitsee väliaivojen yläosassa, niin tärskyissähän voi käpyrauhasenkin toiminta vioittua, vai voiko?

Oot muuten tehnyt ihan samanlaiset päätelmät kuin minäkin! Minulla sitä paitsi löytyi 9mm nestekysta käpyrauhasesta, joten mahtaiskohan tuolla olla jotain tekemistä melatoniinin tuotannon kanssa...

Ja melatoniiniahan muodostuu serotoniinista ja serotoniinipitoisuus on kääntäen verrannollinen ihmisen kiputuntemuksiin ja ja ja.
anzqu

ViestiKirjoittaja anzqu » 25 Maalis 2012, 12:31

B-vitamiinin olen kyllä tyystin unohtanut, minä syön vaan Deetä reippaita annoksia läpi vuoden. Ja tunnottomuutta on juu, niskassa, kallonpohjassa ja toisessa ohimossa :P
anzqu

ViestiKirjoittaja campus » 25 Maalis 2012, 12:47

Eiköhän valveunet ole aika tavallisia, ei tarvitse olla niskaa nyrjäyttänyt. Minä katselen niitä siinä missä aamu-TV:täkin. Voisihan se olla kehittävämpää katsella aamuTV:tä, mutta kun toinen filmi menee joskus yhtäaikaa. Ne ovat ihan tavallisia filminpätkiä, ikään kuin oikeasta elämästä, aika mielenkiintoisia sinänsä. Ei koskaan ole ollut mitään pelottavaa. Joskus niitä on illalla, esim. ihan lyhyt tapahtuma. Mulla kylläkin on sisätautipuolen ongelmia, ne voisivat johtua ehkä veren koostumuksen epätasapainosta. Nyt ei taas ole ollut valveunia pitkään aikaan. Voihan se olla, että jos yöuni jää vajavaiseksi, niin niitä unia näkee sitten valveen ja unen rajatilassa.
campus
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 25 Maalis 2012, 13:20

Jansku kirjoitti:Bodareiden keskustelupalsta on hyvä, niillä on paljon rankavammoja ja etsivät samoja tietoja kuin retkutkin :)

http://www.pakkotoisto.com/ravinto/9893 ... ietokanta/

Ootkos vilkaissut Manninen Nutraceuticalsin sinut? Mies tilasi tuolta minulle D3-vitamiinit ja itselleen ties mitä pulveria. Isäntä kuuluu tuohon bodarikuntaan, niin on aikaslailla perehtynyt myös lisäravinteisiin :)
anzqu

ViestiKirjoittaja anzqu » 25 Maalis 2012, 13:32

Näistä lisäravinteista pitäisi olla sellainen rautalankamalli, mitä kannattaa ottaa ja mihin :D Sen verran tämä vamma vielä vaivaa aivoissa, ettei millään jaksa kahlata isoja tietomääriä läpi, vaan kaiken tiedon pitää olla helposti saatavilla :oops:

Tyyliin tämä sivusto: http://cfs.gehennom.org/?itsehoito
anzqu

ViestiKirjoittaja anzqu » 25 Maalis 2012, 13:38

Ohhoh, jopas oli kaikkea! Suurin osa oli sellaisi ainesosia, joista en ole edes kuullut :lol:

Pellavansiemenöljyä olen muksuille syöttänyt ihoon ja D3-vitamiinin saantiin, äitini syö glukosamiinia nivelrikkoon ja inkiväärihän on myös nivelkipuihin käytetty.
anzqu

ViestiKirjoittaja kojootti » 25 Maalis 2012, 19:07

Oma suhtautumiseni "lisäravinteisiin" on melko varauksellinen. Työssä ollessani näin liian usein vain niiden haittavaikutukset sisäelimiin jotka olivat olivat todella vakavia. Olkaa varovaisia. :?
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja anzqu » 25 Maalis 2012, 19:15

Kojootti, kerrotko lisää?

Minä käytän tällä hetkellä lisäravinteista vain d3-vitamiinia (reumatologin suositus) ja maitohappobakteereja ja mittautan seerumin d25-arvon n. puolen vuoden välein labrassa, ettei mene pitoisuudet liian suureksi.
anzqu

ViestiKirjoittaja kojootti » 25 Maalis 2012, 19:34

En halua lietsoa mitään pelkoa joten ei asiasta sen enempää. Ongelma on siinä, ettei "lisäravinteista" aina ole tieteellistä turvallista tutkimustietoa olemassa. On vaikea selvittää mikä niistä vaikuttaa sisäelimiin, etenkin maksaan.

Vitamiinit on asia erikseen, niistä jokainen saa tarpeellisen tiedon ja ne on tutkittu, "lisäravinteet" on eri asia.
kojootti
kojootti

ViestiKirjoittaja fedja » 25 Maalis 2012, 20:03

Täällä yks just näkee valveunia :D . En tiedä miksi just nyt. Yleensä liitän valveunet huonoon yöuniin.

Av:n voimakas parantumisvaihe on ilmeisesti 3 vuotta. Jos sinulla Jansku keho on lähtenyt parantamaan vauriota. Tuli myös mieleen sellainen ajatus, että jos sinulla on siellä dura-tasolla ollut shokkia tai vauriota, niin se vaikuttaa kaikenlaiseen hermotoimintaan ja aivo- ja selkäydinnestekiertoon. Tuota myöten myös paljon aivojen toimintaan. Jos dura-häiriötä on saatu rauhoitettua cst:llä, niin luultavasti koko hermosto voi paremmin. Liittyikö unettomuusjakson loppuminen muiden hermosto-oireiden paranemisen kanssa samaan aikaan?

Kun dura-tason oireet ovat pahat, unet ovat huonot, vireystilat mitä sattuu. Kun dura-oireisto vähäisempää, niin nukkuu paremmin yms...
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 25 Maalis 2012, 20:04

Kyllä tässä tosiaan saa tarkkana olla ihan jo olemassa olevan kipulääkityksenkin vuoksi. Kauhulla odotan tulevaa allergiakautta, kun en ole vielä löytänyt antihistamiinivalmistetta, jota saisin käyttää lääkkeideni kanssa. Jopa nenäsumutteista osa on kiellettyjen listalla!
anzqu

ViestiKirjoittaja anzqu » 25 Maalis 2012, 20:14

Hermostuminen on kyllä myrkkyä, ihan kauheat oireilut iskee päälle sitä mukaa kun ketutuskäyrä nousee. Ja sitten kun tämä tunteidensäätely on nykyään niin vaikeaa... Itkettää, itkettää, itkettää ja sitten puristaa ja koskee. Ja kun naurattaa, niin puristaa ja koskee. Plus tietty näköhärät ja kaikki muu mikä samalla aktivoituu.

Sellaiseen äärimmäisen ärsyttävän piirteen olen huomannut, että asiat jää pyörimään tosi vahvoina päähän ja sitten saa tapella vastaan, ettei yhtäkkiä möläytäkään ajatuksiaan ääneen.

Mulla muuten käytiin viikko sitten LymphaTouchilla vasen puoli kasvoista läpi, jossa on ollut tosi voimakasta oireilua eka kolarista saakka. Vasemman korvan hermokipu poistui 3 päiväksi ja suupielen ja silmäkulman nykiminen asettui melkein viikoksi! Ja cst:sta puhuen, nyt ottaa päähän kun en älynnyt pyytää fysioterapiassa aikoja cst-osaajalle kun oma fyssari on lomalla... Voi peeveli!
anzqu

ViestiKirjoittaja fedja » 26 Maalis 2012, 17:00

Juu. Tuo on varmasti merkittävä tekijä aivotoimintojenkin tasapainottumisessa, että autonominen hermosto rauhoittui. Jos autonominen hermosto on ylikierroksilla, niin aistijärjestelmistä tulee dataa ihan mielettömästi ja pää tietokoneena varmasti tilttailee. Yksi retkututtavani, jolla oli todella voimakkaat autonomisen hermoston oireet, alkoi parantua todella nopeasti sen jälkeen, kun Propralilla saatiin autonominen hermosto rauhoitettua.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)