Eriskummallinen pää

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Eriskummallinen pää

ViestiKirjoittaja Lumimiehen jäljillä » 13 Helmi 2012, 14:51

Nyt on pakko kirjoittaa tänne, kun mielenterveys alkaa olla vaakalaudalla ainaisten päämurheiden vuoksi. Minulla on ollut nyt jo pitkään oikea puoli päästä sen tuntoinen, kuin se olisi puutunut. Välillä tuntemus on poissa pitkäänkin, mutta sitten se taas muistuttaa itsestään.

N. 10 vuotta sitten ramppasin ensimmäisen kerran lääkärissä jatkuvan pääkivun vuoksi ja pääsin muiden vastaanotolla tehtyjen perustestien lisäksi pään magneettikuvaukseen, jossa kaikki oli onneksi ok. Diagnoosi oli kai loppujen lopuksi tension neck, eli jännitysniska. Kävin hierojalla, ostelin erikoistyynyjä ja lopulta kai totuin pääkipuun niin, että vuodet vierivät ilman kummempia vaivoja eteenpäin. Toki hieronnasta, tyynyistä ym. liikunnasta varmaan oli jonkin verran apua, sitä en kiistä.

Vuosien saatossa minulla on ollut selkäongelmia, joiden vuoksi olen myös käynyt lääkärissä, viimeistään siinä vaiheessa, kun olen maannut lattialla pääsemättä ylös ja itkenyt tuskissani. Hoidoksi olen saanut norsun annoksen Buranaa ja Sirdaludia. Kävin myös terveyskeskuksen selkäkoulussa, josta seurauksena oli joka kerran jälkeen kipeä selkä. Osteopaatti, hieroja ja mikälieniksauttaja ovat saaneet selän kuntoon aina joksikin aikaa. Nyt selkä on onneksi ollut pitkään kunnossa, lukuunottamatta jäykkyyttä ja pientä kipuilua silloin tällöin.

Viime vuoden puolella pää alkoi vaivaamaan taas, heräsin joskus yöllä pistävään kipuun niskalihasten ja kallon liitoskohdassa ja tosiaan tuota puutuneisuuden tunnetta oli oikealla puolella päätä, ohimolla ja poskessa ja välillä oli kuin joku painaisi ohimoon. Olen huomannut, että niska rutisee ja paukkuu ihan hirveästi. Kävin taas terveyskeskuksessa ja pari eri lääkäriä teki näitä yleisiä testejä ja sain kinuttua lähetteen myös magneettikuvaan. Pään magneetissa kävin marraskuun lopulla ja kaikki oli siinä onneksi kunnossa.

Nyt on taas "kausi", jolloin ohimolla ja poskella on puutuneisuuden tunnetta, tunto on kuitenkin normaali, mutta omituinen tuntemus siinä on. Välillä myös tuntuu, että silmäkulma nytkyttäisi, tai olisi jotenkin omituisen tuntuinen.

Minua pelottaa ihan hirveästi, että päässäni on joku pahasti vialla, vaikka se on aika vasta kuvattu, niin hirveimmät kauhuskenaariot kuitenkin vaivaavat mieltäni. Mikä ihme mun nuppia viiraa? Onko kellään samanlaista ja mikä on diagnoosinne ja mistä olette saanut avun tähän vaivaan? Anteeksi sekava kirjoitus, kysykää lisätietoja, jos jokin jäi epäselväksi.

Tuon selkäasian selostin tuohon myös, kun ajattelin että onkohan sillä jotain yhteyttä tähän nuppivaivaan. Tosin selkävaiva on aina ollut alaselässä. Kiitos kaikille jotka jaksavat lukea ja vastata.
Lumimiehen jäljillä
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 13 Helmi 2012, 16:23

Juu, enenpiä kommentointeja, samanlaista päävikaa, mutta juurikin kroonisena. Kaikki ongelmat/syyt ei näy välttämättä normaalissa MRI:ssä. Mutta aika niskaperäisiltä kuulostaa, näin noviisina arvelen.

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 13 Helmi 2012, 17:57

Samaiset vaivat, syynä alaselän lordoosi + nikamakulumat ja 2x niskan retkahdusvamma. Hyvin niskaperäiselle kuulostaa, koska ei minullakaan ennen niskavaivoja naama puutunut saati silmä nykinyt. Ja en ole lääkäri, valelääkäri enintään :lol:
anzqu

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)