TODETTU NIKAMAVALTIMOSSA AHTAUTTA, MOBILISAATIOSTAKO?

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

ViestiKirjoittaja campus » 03 Marras 2011, 22:13

Nyt olin hyvin hellässä fysiotrapiassa, ja kotiharjoituksia ei tehdä toistaiseksi. Vain oikea-asentoharjoituksia.

Niska ei ole moksiskaan lapioimisesta, kitkemisestä, haraamisesta kottikärräilemisestä ym. Seuraavana päivänä on iltapäivään asti jumissa.

Fysioterapeutti sanoi tänään, että on hurjan jumissa. Viimeaikoina se on ollut mielestäni tulehtunut. Hullu olen vielä joinakin päivinä tehnyt syvälihasharjoitteluja.
campus
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 04 Marras 2011, 14:12

Oletko kokeillut tulehdusta niskassa hoitaa kylmägeelipakkauksella ja tulehdusta hillitsevillä salvoilla tai geeleillä? Omaa niskatulehdustani olen hoitanut laittamalla kylmägeelin pyyhkeen sisään ja huivilla kaulan ympärille. Lisäksi olen käyttänyt tulehdusta lieventävää Atro(?)geeliä. Helpottaa jonkin verran, mutta jos johtuu kehotulehduksesta, niin tilanne ei mene pois päältä ennen kuin koko kehon tulehdustila häipyy.

Oletko kokeillut jättää kaikki raskaammat työt, kauppakassin kantamiset, haravoinnit, tiskaamiset yms. välillä pois, vaikka viikoksi pariksi. Siinä ainakin näkis, että helpottaako niskajumit ja oireet.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)