tension neck ja korvasärky

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

tension neck ja korvasärky

ViestiKirjoittaja Sinileena » 20 Kesä 2011, 20:05

Olen kärsinyt korvakivuista kohta vuoden verran. Vasta 3. korvalääkäri totesi vaivan johtuvan niskan ylimpien lihasten jännittyneisyydestä, mikä taasen aiheutuu elämäntavasta. Pahin ongelma noin lokakuusta lähtien on ollut se, että kipu herättää yöllä kolmen aikaan. Usein loppuyö menee sitten vain torkahdellen, mutta Triptyl on auttanut asiaa. Kuitenkin olen varsinkin työaikoina kestoväsynyt.

Nyt etsin kohtalotovereita. Onko kenelläkään muulla tällaista niska-korvakytkentää? Lääkäri sanoi sen olevan yleistä, mutta tuttavapiirissäni asia on ihan outo. Olisi kiva tietää, miten olet hoitanut vaivaa tai peräti päässyt siitä eroon.
Sinileena
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 21 Kesä 2011, 11:26

Mulla ainakin on ollut koko ajan tässä mukana myös melko rajutkin korvaoireet. Eli on vihlontaa, äänten kaikumista, sihinää, "lumpsutusta", lukkiutumista. Myös korvat pahentavat mulla huimausta. Kun niska on paremmassa kunnossa myös korvat voivat selvästi paremmin.

Eritysen herkiksi korvat ovat tulleet tuulelle ja ilmanpaineen vaihteluille. Pidän aina jotain suojaa korvilla ulkona ollessani, esim huivia näin kesälläkin.
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

korvat kylmässä

ViestiKirjoittaja Sinileena » 05 Heinä 2011, 23:44

Tuo korvien kylmän arkuus on tuttua minullekin. Korvaläpät korvilla talvisin, kesäisin tuulella huivi. Aluksi luulinkin oireiden johtuvan vain kylmästä ja märästä, varsinkin kun korvalääkäri rupesi puhumaan uimarin korvasta. Uiminen on mieluisimpia harrastuksiani ja syksyn uinkin tulppa oikeassa korvassa. Onneksi vaiva on antanut sen verran periksi että voin käydä uimassa poikani kanssa. Uiminen ja poreissa istuminen ovat hyvin rentouttavia.

Minun korvani tinnittävät, mutta muita suhinoita ei onneksi kuulu.
Yöheräil jatkuu, mutta ei haittaa, kun saa aamulla nukkua pitkään.
Sinileena
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja campus » 28 Loka 2011, 18:38

Minulla on ajoittaisia tinnituksia ja huminoita. Johtuisivatkohan ne niskasta vai poskiontelotulehduksesta? korvissa on myös ajoittain johtumishäiriöitä: ääniaraudan ääni kuuluu paremmin luun kautta kuin ilman kautta. Otoskleroosi?
campus
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)