Kaularangan manipulaatio

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Kaularangan manipulaatio

ViestiKirjoittaja liianherkkä » 29 Huhti 2011, 20:54

Tänään oli kolmas omt-käynti. Omt-terppa oli sitä mieltä et haluais rusauttaa mun kaularangasta sen toisen nikaman ku se on jumissa. Mä en suostunut! Oisko pitänyt suostua? Kysyin kahden muun fysioterpan mielipidettä ja ne sano et ois pitäny suostuuu ääääsh.

Sit viel toinen kysymys, miks mun puutumisoire kasvoissa siirty tänään vasemmalta oikealle?!!? Se on ennen ollu vasemmalla puolella... Äääh, pelottaa taas. Ja sit kysymys, miks opamox poistaa puutumisen? Onko tää sittenkin henkistä vai mistä helvetistä täs on kyse?? :(
liianherkkä
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 30 Huhti 2011, 11:39

Minun mielestä teit ihan oikean päätöksen kun et antanut manipuloida. Ensin pitää tietää varmasti mikä niskassa on vialla. Opamox toimii samalla lailla lihasrelaksanttina kuin esim Diapam. Luultavasti sen takia puutuneisuus helpottaa. Niskavaivoissa saat tottua siihen , että oireet vaihtelee jatkuv :roll: asti
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja japexs » 30 Huhti 2011, 11:59

Miksi se pitää voimalla rusauttaa? ihmiseltä saa jokaisen nikaman laitettuu ilman voimien koitosta paikalleen, perustuu tieto taitoo ja oltava hyvin herkätsormet. kaularankanikaman saa hyvin varovasti nikamaväliä vedyttämällä ja lopulta se loksahtaa ihan ite paikalleen. Mutta jos lihakset pistää vastaan, niin sillin ei kudokset anna venyä, vaan osattava ensin saada lihakset rennoiksi, oikeasta paikoista painamalla, nämä paikat on monesti imusolmukkeet hartioissa. Niitä osattava painaa tarpeeksi voimalla ja ne tuntuvat tosi kipeiltä, mut se laukasee lihas jännityksen. nää on monimutkaisia juttuja, mutta oikeella tekniikalla ei tehdä yhtään vauriota. Mutta täällä ei osata opettaa hoitajia, eikä mitään osata, lääkäreillä hierojilla oli yli kolkytvuotta sitten vielä koulutusta, mut nyt ei voida puhu koulutuksesta, vaan yhteiskunnan haaskausta.

lääkäreistä jotka tietää jotain rankasta tai aivoista, on käynä koulutuksen aikoinaan ulkomailla. Muut on tiällä vain sopankeittajiä!!
japexs
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja fedja » 30 Huhti 2011, 12:53

Ei tarvitse suostua, koska saman asian voi tehdä ruksauttamattakin. Pidä vaan oma tuntumasi asiaan.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

okeih..

ViestiKirjoittaja liianherkkä » 30 Huhti 2011, 16:23

okeih.. se sanoki et tosiaan on se toinenkin vaihtoehto mobilisaatio.. et tehdään sit sitä.

mä oon vaa nii saakelin loppu et haluun jo hautaan ku en kestä näit oireita enää.
liianherkkä
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)