Minun tarinani/sisältää kysymyksen niskoista...

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Minun tarinani/sisältää kysymyksen niskoista...

ViestiKirjoittaja JumiJumi » 16 Huhti 2011, 23:50

Ensinäkin ihanaa löytää palsta, josta saa näin älyttömästi tietoa niskavaivoista!
Jos et halua lukea koko stooria ja kysymykseni kiinnostaa, niin suosittelen loikkaamaan heti tekstin loppupuolelle. :lol:

Olen 26v naisimmeinen ja niskavaivani alkoivat jo teini-iässä.
Muistan nukkuneeni huonossa asennossa sohvalla ja heränneeni niska kipeänä. Sen jälkeen useita vuosia kärsin oireesta, joka tuli ajoittain kääntäessäni päätä. Niska ns. naksahti ja siihen sattui ihan jumalattomasti noin murto-osasekunnin ajan. Asialle ei kuitenkaan tehty mitään.

Olen ammatiltani puutarhuri ja muutamia vuosia sitten olin töissä kunnallisella puolella, jossa jouduin käyttämään trimmeria suhteellisen paljon. (lue joka päivä 8h) Eräs päivä tuli jalkojeni alle maanjäristys! Siltä se ainakin tuntui. Maa keikahti ja sitten kaikki normalistoitui. Jatkoin töitä normaalisti.
Loppupäivästä alkoi tulla yht äkkiä todella huono olo. Oksetti ja alkoi huimata. Loppujen lopuksi en pysynyt tolpillani ja minut oli ajettava autolla kotiin. Istuin vain eteisen lattialla ja ihmettelin, että kuinka nyt näin, kun siskoni toi lastani hoidosta kotiin. Mietin jo nestehukkaa ja ties mitä.
Seuraavana aamuna olo ei ollut parempi, mutta ajoin silti lapsen pyörällä hoitoon (hullu minä), työpaikalle en sitten meinannut edes päästä, koska pyörrytti ihan kamalasti.
Minut vietiin terveyskeskukseen päivystykseen, missä tehtiin ne normaalit testit, jossa suljettiin aivoveritulpan sun muun mahdollisuus pois, sitten ohjattiin sairaslomalle kotiin.
Oireet ei helpottaneet ei sitten millään. En pääsyt edes kaupassa käymään, koska päässä heitti jos kävelin vähänkin pidemmän matkan. Pelkäsin jo paniikkihäiriötä.