Sydänoireet, puristus/pistely kämmenissä - heräily nukkuessa

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Sydänoireet, puristus/pistely kämmenissä - heräily nukkuessa

ViestiKirjoittaja nocebo » 14 Huhti 2011, 18:32

Olen tuota pikaa 29v mies, hyvässä kunnossa. En tupakoi, ei huumeita, alkoholia kohtuudella.

Kaksi vuotta sitten kävin lääkärillä ensimmäisen kerran sydänoireiluiden takia. Työterveydenhuolto oli Mehiläisellä ja yleislääkäri passittikin minut samantien kardiologille. Kardiologilla verikokeista selvisi nopeasti hyperkolesterolimia, vaikka tämä ei oireisiin mitenkään liittynytkään.

Kardiologi ajatteli ensin, että minulla olisi sydänlihastulehdus päällä ja määräsi kortisoneja lääkkeeksi. Muut lekurit ihmettelivät tilannetta, sillä minulla ei ollut kuumetta eikä mitään muita oireita, mitkä sydänlihastulehdukseen olisivat viitanneet. Kysyin häneltä, miksi vasemman olkapään solisluiden välisessä "aukossa" oleva "jänne" on kosketusarka. Hän ilomoitti kyseessä olevan imusuonen, joka olisi sydänlihastulehduksen myötä olleen arka.

Kun oireet eivät kortisonienkaan jälkeen sydänoireilut eivät parantuneet, tutkittiin kilpirauhasarvoja, joista ratkaisua ei saatu. Tämän jälkeen kardiologi epäili sinus-solmukkeen ottaneen siipeensä. Hän totesi, että paranemisessa voi mennä jopa vuosi. Minulle tehtiin myös rasitus-EKG sekä holterointi, mutta näistä ei selvinnyt mitään. Tulipa käytyä muutaman kerran päivystyksessäkin, missä pika-EKGissä ei koskaan selvinnyt mitään. Hajotti. Tutkittiin ja hutkittiin, eikä mitään selvinnyt.

Päivitys 25.4. 0950: Itseasiassa Rasitus-EKGstä selvisi sen verran, että kuntoni sijoittui aivan "normaalikunnon alarajoille" ja että rasituksessa happisaturaatio tippui 92%:iin. Olin valittanut alunperinkin nimenomaan kunnon yllättävää huonontumista. Ilmeisesti happisaturaation takia, rasitus-EKGn tehnyt lääkäri heitteli kardiologille muutamia jatkotoimenpiteitä, mutta tilanne jäi täysin auki (ja on sitä edelleen 1.5-2v myöhemmin).

Kuukausia oli kulunut ja olin tässä vaiheessa huomannut, että sydänoireilut ilmenevät makuulla. Erityisesti silloin kuin minulla on pää koholla. Mainitsin tästä kardiologille, joka tunnusteli niskaani ja totesi, että niskarankahan tässä on ongelmana. Sain lähetteen röntgeniin josta selvisi, että niskassani on skolioosia + että c2/c3 -nikamat ovat blokissa (eli "kasvaneet yhteen"), kunnes myöhemmässä vaiheessa huomattiinkin että niiden välissä kyllä on välilevy. Kävin kertaalleen omt-fysioterapeutilla sekä osteopaatilla, mutta apua ongelmaan ei löytynyt. Sain lähetteen julkisen terveydenhuollon puolelle ortopedille (sillä työt ja sitä myötä työterveydenhuolto loppui), joka totesi verenkiertoni aivoissa häiriintyvän kun päätäni käännetään makuuasennossa sivuille. Hän totesi, että todennäköisesti tälle ei voida tehdä mitään. Tässä vaiheessa hyväksyin asian ja olin hyvin huojentunut, sillä sain vihdoin vastauksen niin paljon tutkittuihin ongelmiini.

Vuosi eteenpäin tuosta, kärsin satunnaisesti sydänongelmista, jotka ilmenivät nimenomaan nukkumaan mennessä tai nukkuessa (herättivät unesta). Uusina oireina kärsin muutaman kerran myös epämääräisistä kohtauksista, jotka pysäyttivät täysin. Tuli yhtäkkiä huono olo, pyörrytti, silmissä sumeni, leukaa ja kasvoja pisteli ja sydän alkoi hakkaamaan. Tuntui epätodelliselta. "Nyt ei kaikki ole kunnossa", ajattelin. "Henkikö tässä lähtee?" Kävin näistä johtuen päivystyksessä, mutta kun tilanne oli jo ohi - se oli jo ohi. PikaEKGissä ei näkynyt mitään (eikä koskaan enää tuntunutkaan epänormaalilta). Keskustelin lääkärin kanssa mahdollisesta paniikkihäiriöstä, mutta siitä ei ollut kyse.

Sitten alkoi kärsimään uni säännöllisesti. Ensin unesta herättäviä tuntemuksia oli kerran muutaman kuukauden välein, sen jälkeen kerran pari kuukaudessa, sitten viikoittain. Nyt tilanne on mennyt niin pahaksi, että viimeisen kuuden yön aikana olen pystynyt nukkumaan n. 2-4 tunnin erissä, jonka jälkeen herään sydänoireiluihin (karkeasti takykardia jos herään 2-3h päästä nukahtamisesta, flutteri/flimmeri jos en herää ärsytykseen). Sydänoireiluihin herätessä, tunnen voimakkaan tykytyksen niskassa/kaulalla (sivuilla). Kaulan lihakset ovat erityisesti vasemmalta puolelta kipeät, jopa kosketusarat. Siinä missä aikaisemmin kosketusarka oli vain "imusuoni" (eli ihon lihaksistoa) on nyt paljon muutakin kipeää.

Olen käynyt viimeisen kuukauden aikana pari kertaa niska/hartijahieronnassa, jonka jälkeen tilanne on pahentunut entisestään. Onko kyse sattumasta vai ei - en osaa sanoa. Olen yrittänyt hieroa kaulaa/niskaa päivittäin + pyöritellyt niskoja (rohisee, raksuu, paukkuu).

Olen harrastanu pitkään kamppailulajeja, mutta viimeisen vuoden ajan minulla on ollut breikkiä treeneistä. Lihasrappeumaa liikunnan vähennyttyä vai sattumaa? Tiedä häntä.

Googlettelin hakusanoilla: "c2 c3 joint disc heart tachycardia" ja löysin seuraavan tekstin:

Upper cervical subluxation complex ... - Google-kirjat

Tässä vaiheessa olen aivan satavarma, että ongelmani aiheutuvat niskasta/vagushermosta. Sydänoireet ilmenevät VAIN nukkuessa tai maatessa. Pystyasennossa tai istuessa minulla ei ole minkäänlaisia ongelmia, pl. nuo muutamat "kohtaukset", mitkä em. tekstissä mainitaan "drop out" -attackeina. Olen myös kärsinyt silloin tällöin nielemisvaikeuksista. Nielaiseminen tuntuu yksinkertaisesti vaikealta, mitään järkevämpää kuvasta en osaa asialle antaa.

Olen menossa lääkäriin muutaman tunnin päästä ja yritän selittää tilanteeni kuten tässä. Kävin vajaa viikko sitten hänen luonaan, jolloin hän hoiti minua unihäiriöisenä. Tällöin kyllä ilmoitinkin, että en saa nukuttua, sydänoireiluiden takia. Sain betasalpaajaa + väsyttävää antihistamiinia, mutta en ole syönyt näitä.

Nyt siis uusi käynti tiedossa. Katsotaan kuinka monella lääkärillä pitää käydä, ennenkuin pääsen edes röntgeniin / jatkotutkimuksiin, sillä en saa enää nukuttua kunnolla. Elämänlaatu kärsii TODELLA pahasti.

PÄIVITYS #1: Ensimmäinen käynti takana, röntgeni tehty

Lähetteen tehnyt lääkäri totesi kuvien perusteella, että juurikanavat näyttävät olevan kunnossa, mutta "selkeä, langansuora oikoryhti havaittavissa". Totesi, että tätä on alettava hoitamaan, mutta vasta kun jatkotutkimukset on tehty. HUSin virallinen radiologin lausunto kuvista on vielä saamatta.

http://pride.loukku.org/rtg1.jpg
http://pride.loukku.org/rtg2.jpg

...jos vaikka joku osaisi noista jotain sanoa :)

Päivitys #2: Ensimmäiset labratulokset + thorax

Ensimmäiset labrat (kilpirauhanen yms) olivat puhtaat. Myös thorax (keuhkokuva) puhdas. PikaEKGssa näkyi sinusarrytmia, eli syke seilaa voimakkaasti hengityksen mukaan. Lääkäri totesi, että tästä tuskin tarvitsee huolestua.

Jatkotoimenpiteinä lisää labroja tiedossa, mm. adrenaliini. Holterointiin tuli kutsu 30.5.

Lekuri määräsi verenpainelääkityksen hulppeiden (160+/120+) -paineiden takia, vaikka mittaustilanteet lääkärillä eivät tuntuneet millään tavalla ahdistavilta. Olin sattumalta mitannut vanhemmillani 135/95 paineet muutamaa päivää aikaisemmin.

Olen saanut nukuttua Oxamin 15mg:llä.

Ensimmäisiä oireita on alkanut puskemaan myös pystyasennossa. Muutamia kertoja, kesto sekunneista muutamaan minuuttiin. Sisäkorvassa/nielussa kuuluu/tuntuu "läpätys", vaikka pulssi ranteesta tuntuu aivan normaalilta. Niskan lihakset tuntuvat tällöin nykivän?

En tiedä johtuuko verenpainelääkkeestä, statiineista mihin palasin 40mg entisen 20mg sijaan parin kuukauden tauon jälkeen, vai jostain aivan muusta, mutta rintakehässä on alkanut tuntumaan satunnaisesti kylmiä/kuumia tuntemuksia sekä "pehmeää, lievää kipua".

Lekuri soittaa jatkolabratuloksista + niskakuvista 26.4. Magneetti tiedossa toukokuussa.

Päivitys #3: Jatkolabrat puhtaat + lausunto niskaröntgenistä HUSilta

Toisin kuin Mehiläisellä 1.5-2v aikaisemmin, HUSin lausunnossa ei todeta mitään c2-c3-nikamista, eikä skolioosista. Ainoastaan oikoryhti todetaan.

Kommentit ovat äärimmäisen toivottuja. (seuraavalla sivulla lisää päivityksiä tilanteesta)
Viimeksi muokannut nocebo päivämäärä 25 Huhti 2011, 13:48, muokattu yhteensä 6 kertaa
nocebo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 15 Huhti 2011, 11:55

Moi, nocebo!

Kyllähän tuo oireilu varmaan sopii niskavaivoihin. Arvatenkin sun niskalihakset on kireät ja jotakuinkin jatkuvassa krampissa?

Harmi, ettei se OMT osannut sua auttaa. Hyvän OMTn kyllä luulisi sua voivan auttaa. Mistä päin muuten olet?

Rtgstä en osaa paljoa sanoa, mutta ryhti on tosiaan turhan suora. Lisäksi takaa otetuissa kuvissa joidenkin nikamien vasen ja oikea reuna näyttivät olevan vähän eri korkeuksilla, ellei se sitten oo optinen harha... Hyvä, että MRI-kuvaukset on tulossa.
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja nocebo » 16 Huhti 2011, 03:49

Tsau!

Helsingistähän minä.

Sehän tässä kummaa onkin, kun niskat ei varsinaisesti särje/oireile - noita yöllisiä/satunnaisia lihasnykimisiä tms lukuunottamatta. Rutisee, rohisee ja kolisee liikutellessa, mutta ei sinänsä aiheuta ongelmia kipujen muodossa.
nocebo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 16 Huhti 2011, 11:57

nocebo kirjoitti:Sehän tässä kummaa onkin, kun niskat ei varsinaisesti särje/oireile - noita yöllisiä/satunnaisia lihasnykimisiä tms lukuunottamatta. Rutisee, rohisee ja kolisee liikutellessa, mutta ei sinänsä aiheuta ongelmia kipujen muodossa.

Mutta onko sulla niskalihakset ns. "tukossa"? Eli lihakset kireällä?

Helsingin fysiatreista en kovin hyvin osaa sanoa, kuka on hyvä niskajutuissa, mutta Markku Tunnisesta mulla on hyvät omat kokemukset ja eräs palstan niskavaivainen oli häneltä saanut hyvin apuja. Eli Markkua voisit hyvin kokeilla ja pyytää häntä sitten vaikka suosittelemaan sulle niskan kuntoutuksen suhteen pätevää fysioterapeuttia. Yhteystiedot löytyy täältä: www.fysiatria.net
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja nocebo » 16 Huhti 2011, 13:46

En oikeastaan tiedä tuosta niskan kireydestä. Kyllä kai... :roll:

Kaulan lihaksisto on toisinaan jopa kosketusarka. Välillä levinnyt leukaperiin. Niska tuntuu olevan jumissa, mutta "jostain syvältä".

Kiitoksia suosituksesta. Katsotaan nyt mitä lääkärirumban jälkeen selviää.

Olo on jo nyt niin huojentunut, kun on saanut nukuttua - vaikkakin lääkkeiden avustamana.
nocebo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja kojootti » 16 Huhti 2011, 16:38

Tuo kaulanlihaksiston kireys on mulle tosi tuttua.Kun aikanani sain lumet katolta niskaan niin kaulanlihakset olivat useita viikkoja maitohapoilla. Niskassa ei aluksi tuntunut mitään :!: Kasvoissa mulla oli myös sellainen tunne kuin olisi ollut kuonokoppa naamalla. Infernaaliset kallonpohjakivut alkoivat vasta myöhemmin. Neurologi vain pyöritteli päätään eikä osannut sanoa mitään. Sain vasta tosiaan puolentoista vuoden päästä syyt selville.

Onpa hyvä, että olet saanut nukuttua. Ihminen menee aivan romuksi ilman unta.
kojootti
kojootti
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja nocebo » 17 Huhti 2011, 10:46

Olen nyt pari yötä koittanut nukkua puolikkaalla Oxamiinillä (7.5mg annoksella). Toissa yö meni suht ok, levottomalta uni silti tuntui.

Nyt heräsin n. 4-5h tunnin, hyvin levottoman, unen jälkeen silmät punaisena/turvonneena siihen, että elohiiriä/tahattomia lihasnykimisiä ilmenee ympäri kroppaa. Myös lihakset tuntuvat kireiltä, oikeastaan turvonneilta? Kaikenkaikkiaan levoton ja kiihtynyt olo, jotenkin "epävakaa".

Onhan tässä tullut jo useampi viikko syötyä Oxamiiniä 15mg:nä. Lieneekö jo vierotusoireita? http://fi.wikipedia.org/wiki/Bentsodiatsepiinit

Niskat tuntuvat olevan nyt aivan jumissa, tuolta kallon tyvestä.
nocebo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Kuulostaa hyvin tutulta...

ViestiKirjoittaja gindan » 17 Huhti 2011, 14:52

Tervehdys nocebo,

Kirjoitin oman tarinani tuonne marraskuussa: http://niskavamma.munfoorumi.com/viewt ... &start=150

Nyt oli pakko tarttua tähän tarinaasi, koska se kuulosta niin tutulta. Minullakin sydäntä on tutkittu, eikä mitään elimellistä vikaa ole löytynyt. Lopputuloksena tuo sama sinus-solmukkeen toimintahäiriö, jonka pitäisi mennä ohi 1-2 vuodessa. Erona vain se että itselläni tuo syke ei mene takykardiaksi vaan ajoittain vajoaa alas alle viidenkymmenen.

Oma kaularankaröntgenlausuntoni sanoo että on voimakas lordoosi sekä pääsääntöisesti kaikki juuriaukot ovat madaltuneet. Jotkut pahemmin kuin toiset.

Pääasialliset haittaavat oireet ovat kovasti samoja. Tuo voimakas syke häiritsee nukahtamista. Sain tähän kokeiltavaksi mirtatsapiinia sekä beta-salpaajia. Tuo edellinen aiheutti vain suuremman väsymyksen, mutta ei parantanut nukahtamista tai unen laatua. Jälkimmäistä en ole kokeillut.

Lisäksi nyt parin viime viikon aikana ovat kuvaan tulleet nuo erittäin voimakkaat pyörrytyskohtaukset. Silmissä sumenee, kylmä hiki, voimakas syke. Todellakin pysäyttää ja pelästyttää. Näiden lisäksi koko ajan on jossain määrin epätodellinen olo.

Tänäänkin kävelin äänestyspaikalle ja takaisin ja kotiin päästyäni päässä alkoi heittämään. Siinä sitten hetken aikaa makasin lattialla jalat koholla odottaen että meneekö ohi vai lähteekö taju. Meni ohi. Tällä kertaa olin sen verran nokkela että mittasin verenpaineen, joka oli minulle normaali 130/80. Eli sumeneminen ei ainakaan matalasta verenpaineesta johdu.

Kaikkinensa nämä oireet jo rajoittavat elämää ja heikäntävät elämän laatua varsin voimakkaasti. Varsinkin kun tätä samaa on nyt jatkunut mittaustavasta riippuen noin 8 kuukautta.

Viimeisimmät tutkimukset ovat olleet neurologian ja sisätautien puolella, joista kummastakaan ei mitään ole löytynyt. Huimaukseen erikoistuneen korvalääkärinkin puheilla kävin, mutta hän oli sitä mieltä että ei ole korvaperäistä (mm. meniere on siis poissuljettu). Sisätautilääkäri päätyi lopuksi toteamaan että kyseessä on jokin toimnnallinen häiriö ja määräsi efexoria (masennuslääke) kokeeksi. Tämä hiukan masensi.

Onneksi kävin vielä työterveyslääkärin puheilla kyselemässä jatkosta, kun tuntuu tuo työkyky olevan tiessään aina silloin tällöin. Tämä lääkäri oli uusi ja tuntui olevan kiinnostunut vielä kerran katsomaan kokonaiskuvaa uudestaan. Hän nosti niskan esille uudestaan ja esitti myös sympaattisen hermoston häiriötä mahdollisena selittäjänä. Totesimme hänen kanssaan että ei välttämättä tässä kohtaa kannata alkaa syömään masennuslääkkeitä eli efexorit ovat vielä apteekissa.

Tämä oli todella positiivinen kokemus, koska edellinen työterveyslääkäri vaikutti olevan vakuuttunut siitä että vika on korvien välissä ja säälistä päästi minut vielä kerran sisätautilääkärille.

Nyt odottelen siis toukokuun alkua ja seuraava lääkärikäyntiä... tosin nämä viime viikon pyörrytykset kyllä hiukan arveluttavat eli pitäisikö mennä lääkäriin aiemminkin, mutta mitäpä hyötyä siitä olisi. Kohtaus on ohi siinä vaiheessa, kun lääkäriin ehtii. Eli mitäpä ne siellä muuta kuin passittavat takaisin kotiin. Kokeiltu on.

Niin, ja onhan minullakin tuo korkea kolesteroli, mutta olen kieltäytynyt statiineista toistaiseksi. En halua mahdollisuutta että oireitani voitaisiin pitää statiinien sivuvaikutuksena eli haluan keskittyä näihin pääoireisiin ilman muita lääkkeitä. Kardiologi kirjoitti tämän jopa lausuntoonsa, jonka jälkeen silloinen työterveyslääkärinikin sen uskoi.

Kaikkeen sitä joutuu tälläinen perusterve mies.
gindan
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja nocebo » 17 Huhti 2011, 15:45

gindan, kiitoksia kertomuksesta.

Toivottavasti homma selviää myös siellä. voi kun tämä nyt olisikin niskasta lähtöisin ja korjattavissa jotenkin.

Tuntuu...vammaiselta avautua omasta terveydestään tällä tavoin, tunnen itseni jonkin sortin neuroottiseksi sekopääksi, joka hakemalla hakee sairauksia itselleen. Mutta kun oireilu on jatkunut niin pitkään, jatkuvasti pahentuen, eikä ratkaisua ole löytynyt, en yksinkertaisesti näe mitään muuta vaihtoehtoa helpottaakseni oloani. En haluaisi mitään muuta kuin olla terve, ja jättää kaikki nämä ongelmat (ml. tämän keskustelupalstan) taakseni!

Epätietoisuus on äärimmäisen epämielyttävää.

Pidin itseänikin terveyden perikuvana ennen tätä rumbaa.
nocebo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja gindan » 17 Huhti 2011, 19:02

Veit sanat suustani..

Tämä olotila on niin viheliäisen vaihteleva että kun välillä on parempia päiviä, niin sitä toivoo että tästäkö se uusi elämä nyt lähtee, mutta aina olen joutunut parin päivän päästä pettymään.

Lisäksi tuo töissä roikkuminen syö miestä, kun tietää koko ajan alisuorittavansa, mutta kun ei vaan pysty parempaan. Toisaalta sairaslomaakaan en ole viitsinyt olla pyytämässä, kun ei oikein osaa sanoa että miksi, kun sitä kuitenkin jotenkuten tolpillaan pysyy. Kai sitä saikkua saisi, mutta en ole vielä ainakaan sille tielle halunnut lähteä.

Kai tässä on vain todettava että niin kauan kun jotain tutkitaan on vielä toivoa, mutta hiukan alkaa pelottamaan se että onko se lopputulos kuitenkin vain minä ja masennuslääkeresepti. Siitähän siis mitään apua ole, koska jos jokin on varmaa niin se että ei tämä korvienväliviasta johdu.

//Sitä piti vielä kysymäni että oletko ehdotellut lääkäreille tuota vagushermoa tai drop-out attackeja ja mikä on vastaus ollut?
gindan
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja nocebo » 17 Huhti 2011, 21:18

En ole ottanut vagushermoa puheeksi, aion ensi kerralla kyllä ehdottaa (26.4.).

Sain nyt nuo Mehiläisen sairaskertomukseni, pitää toimittaa ne lääkärille ihmeteltäväksi ja katsoa mihin toimenpiteisiin näiden pohjalta ryhdytään.
nocebo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja nocebo » 20 Huhti 2011, 08:15

Oireilu puskee selkeiten selällään tai oikealla kyljellä nukkuen. Harmillisesti liikkuminen on niin automaattista nukkuessa, ettei vasemmalla kyljellä pysty tietoisesti nukkumaan. Vatsallani en ole nukkunut koskaan, ei taivu pää/niska siihen että olisin korva kiinni patjassa/tyynyssä.

Ainoa lääke mikä auttanut nukkumista toistaiseksi on ollut Oxamin (15mg), mutta heräilen nykyään jo silläkin. Lieneekö toleranssi kasvanut vai ongelma pahentunut. Toistaiseksi nukun sentään Oxaminin avulla muutaman tunnin pidempään (yöunet 5-6h) pidempään kuin ilman (2-3h yöunet).

Kokeilin viime yönä Ataraxia 15mg (reippaasti väsyttävä antihistamiini) + Sirdalud 2mg + Ibuprofeiini 2x 400mg. Ei helpotusta. Sain nukuttua vajaat 4 tuntia, kunnes heräsin kämmenien puristavaan tunteeseen + pistelyyn, sekä kohonneeseen pulssiin. Emconcor 2.5mg rauhoittaa ilmeisesti sen verran, että sydän ei enää sekoile rytmihäiriöllä. Hyvä niin!

Vasemman hartijan solisluiden välissä oleva jänne/imusuoni on niin pirun kipeä nykyään. Tämä on ollut kipeä jo oireiden alkamisesta saakka (lähes 2v), mutta se on tällä hetkellä selkeästi kipeämpi kuin aikaisemmin, jopa kosketusarka. Erityisesti tämän huomaa kun painaa oikeaa korvaa, oikeaa olkapäätä kohden ja koskettaa tuota jännettä/imusuonta.
nocebo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja nocebo » 20 Huhti 2011, 08:27

Omituisimpia ovat viimeisimpien päivien aikana ilmenneet elohiiret/lihasnykimiset. Ne kestävät 1-10s ja niitä ilmenee yhtäaikaisesti jo useammassakin lihaksessa. Alueita ovat olleet mm. hartijat, vatsa-/selkälihakset, reidet, ojentajat, niska ja jopa päänahka. Aloitin kyllä statiinit muutama viikko sitten 40mg:nä entisen 20mg:n sijaan. Tiedä sitten johtuisiko siitä.

Edit: Niska/hartija/kaulan lihaksisto aivan jumissa/kipeä...
nocebo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja nocebo » 21 Huhti 2011, 12:26

Löytyykö yksityiseltä puolelta fysiatreja/ortopedejä/lääkäreitä, jotka olisivat erikoistuneet oikoryhtiin, jännitysniskaan ym hermo-/verenkiertohäiriöihin niskan/kaulan/hartijoiden seudulla?

Asun Helsingissä, nyt kaivattaisiin yhteydenottoja. Nukun niin äärimmäisen huonosti lääkkeistä huolimatta, että pakko saada asiaan jotain tolkkua.
nocebo
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 21 Huhti 2011, 15:48

Moi,

mulle suositeltiin omt-terapeutti Markku Paatelmaa, pitää vastaanottoa Helsingissä ja Lahdessa.
Ollut mm. asiantuntija todistajana Helasen casessa.
Ammattitaitoinen mutta meiltä liian kaukana.

-torvelo-
torvelo

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)