Fysioterapiasta kysymyksiä

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Fysioterapiasta kysymyksiä

ViestiKirjoittaja liianherkkä » 05 Huhti 2011, 19:26

Mulla on tosiaan nyt eka käynti takana terveyskeskuksen fysioterapiassa (eilen). Eilen oli tosi hyvä päivä. Oireet oli vähäiset ja oli tyytyväinen olo. Mut äsh. Tänään kaikki sit romahti taas. En pystyny olee koulussa loppuun, niskaa sattu, kaulaa kiristi, päähänki koski, poski tuntu taas oudolta. AHDISTI. Sit vasta myöhemmin tajusin että se on varmaa normaalia että kun alotan noi kaulaharjoittelut et menee vähän huonompaan suuntaan eka? Tai se fysioterapeutti ainaki huikkas mulle lopuks ku olin jo menos ulos et älä välitä siitä puutumisesta, koita unohtaa ja et se todennäkösesti lisääntyy nyt aluks kun aletaan harjottaan sitä kohtaa mikä on ärtynyt...
Mut mites teillä? Onko fysio auttanut? Jos on niin milloin?
Mä sain ohjeeksi "pumppaavia" liikkeitä aluksi, ihan helppoja. Esim. painetaan ohimolta/korvan päältä/korvan takaa päällä kättä vastaan et kaulan lihakset vahvistuu. Fysioterapeutti totes et mul on tosi jumissa paikat ja yliliikkuva kaularanka, en saa venytellä ennenku ollaan vähän pidemmällä fysioterapian kanssa. Lisäksi käski syömään tulehduskipulääkettä kuuriluontoisesti et saadaan tulehdukset pois. Lisäksi oon laittanut kylmägeeliä. Puutumiset on mun mielestä ollu nyt enemmän poissa tai tosi vähäisinä viime päivinä, ku ennen ne tuntu olevan päällä aamusta iltaan... Mut toivotaan et ois menos parempaan.. Töihin raahauduin äskö, onneks oli lyhyt iltavuoro ja aika meni nopeesti vaikka eka tuntuki ettei tästä mitään tuu, mut onneks piti liikkua paljon nii niska sit jotenki rentoutui.
Mut hei kertokaa kokemuksia!
liianherkkä
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja liianherkkä » 06 Huhti 2011, 17:55

Äsh. Ei tästä tuu mtn. Viikko saikkua, tulehduskipulääkityskuuri + sirdaludia.
Mua pelottaa. Oon vasta parikymppinen ja tuntuu että elämä on ihan pilalla, paranenko koskaan :'(
äsh. no puutuminen tuntuu olevan vähäisempää tai sit oon tottunut siihen, jompi kumpi. on se tunne edelleen olemassa, mut helpompi. onneks työkaveri tänään sano et sillä oli joskus korva ja pää puuduksissa ja lähti sit paranee fysioterapialla. et ehkä mul on vielä toivoa...
liianherkkä
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)