Kasvojen oudot tuntemukset

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 15 Elo 2011, 21:55

Valtavasti onnea! :) Täällä tytöt täytti just kuukauden ja hommaa piisaa! :)
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa
Erittäin kiivas niskoittelija

Re: kuulumisia...

ViestiKirjoittaja anzqu » 17 Elo 2011, 11:28

liianherkkä kirjoitti:Tänne kuuluu tosi hyvää ja vähän myös huonoa...

Ensinnäkin tuosta puutumisesta... Se oli hallinnassa kuukauden, oireili pari viikkoa ja taas poissa kuukauden.. No nyt se on taas ollut viikon vaivana... Ja tällä kertaa en voi hoitaa sitä sirdaludilla tai mielialalääkkeillä, koska olen raskaana!! Kahdeksas raskausviikko menossa, täytyy vaan toivoa ettei puutumiset/pistelyt/kiristelyt ym. tuntemukset mee niin pahaksi kuin keväällä etten ala taas hermoilemaan ja masentumaan...
Noh, onneksi on tämä ilon aihe masussa <3

Heti alkuun onnea odotukseen!!

Ja jos yhtään helpottaa, niin voin kertoa, että itse syön tällä hetkellä Lyricaa hermokipuihin ja mitä suuremmaksi annostus menee, sitä enemmän alkaa kasvot oireilla. Suupieli nykii, silmä nykii, sirinää, pisteylyä, puutuneisuutta, tuntuu kuin kasvolihakset roikkuisivat... Että ei ainakaan tällä lääkityksellä ole helpottavaa vaikutusta. Fysiatri kyllä väitti ettei kasvo-oireilu tule niskasta :o Mene ja tiedä.
anzqu

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Elo 2011, 17:49

Mulla kuulemma kasvoissa jonkin verran nykinää, jota en itse huomaa. Jaa kuulemma päässä tuntuu jatkuvaa mikrovärinää (joita en itse huomaa) ja jatkuvia pieniä nykinöitä, jotka kyllä huomaan itsekin.

Sen huomaan, että kun alan rentouttamaan niskaa, niin hampaat "kalisevat "yhteen, eli se pieni mikrotärinä tuntuu siellä. Kun on saanut kalvostoa löysemmäksi maatessa, niin tilanne paranee ja "kalina" lievenee tai poistuu. Mutta pari tuntia pystyssä tai jossain reissussa, niin sama tilanne jällen.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 17 Elo 2011, 18:01

fedja kirjoitti:Sen huomaan, että kun alan rentouttamaan niskaa, niin hampaat "kalisevat "yhteen, eli se pieni mikrotärinä tuntuu siellä. Kun on saanut kalvostoa löysemmäksi maatessa, niin tilanne paranee ja "kalina" lievenee tai poistuu. Mutta pari tuntia pystyssä tai jossain reissussa, niin sama tilanne jällen.

Tuota hampaidenkalinaa on muuten minullakin. Hyvin pienenpientä liikettä, mutta huomaa silti. Alaleuka tärisee ja samalla myös alahuuli.
anzqu

ViestiKirjoittaja fedja » 17 Elo 2011, 22:57

Minusta se tulee tuolta aivokalvo/selkäydinkalvotason ongelmasta ja kiristyksestä. Voi että haluaisin sinut kalvotohtorille ü. Vois selvitä aika moni asia oireistostasi.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 18 Elo 2011, 08:53

Minkä alan asiantuntija on kalvotohtori?
anzqu

ViestiKirjoittaja fedja » 18 Elo 2011, 09:56

Fysiatri, joka ymmärtää minkälaisia oireita ja liikerajoitteita aiheuttaa retkahdusvamman seurauksena tullut venähdysvamma tai trauma duratasolla.

Neurologi Huhmar ymmärtää kyllä asiaa jonkin verran myös.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 18 Elo 2011, 10:07

Okei, kiitoksia. Eli ei ainakaan tämä nykyinen fysiatri, joka vaan esittää teoriaa "vaikeasta whiplashin jälkeisestä tilasta". No sitäkin tämä on, mutta olisi ihan kiva tietää mikä sen loppupeleissä aiheuttaa... Ja mielellään mahdollisimman pian eikä sitten vuosien päästä. Työkkärihän laitteli minulle jo jotain työttömien kuntoutuskurssiesitteitä tulemaan! Laitoin kyllä viestiä, että katsotaan sitten kunhan niskan tilanne on tiedossa, kun tutkimuksetkin on vielä kesken ja MRI vasta tulossa. Ja fysiatri puhui muutenkin niskakuntoutuksesta (kuka sen sitten suostuu maksamaan, en tiedä).

Vasen silmä nyki taas aivan pirusti ja kävin peilin edessä katsomassa näkyykö nykiminen ihan päällepäin ja kyllä, yläluomi nykii selvästi ja samalla pupilli suurenee ja pienenee nykimisen tahtiin. Kun osoitin silmää taskulampulla, nykiminen asettui :o Nyt nykii vain suupieli... Minulla kun vasen silmä on se parempi silmä, niin aika häiritsevää tuollainen oireilu kun se vaikuttaa auttamatta näkökykyyn. Oikeassa silmässä lentelee vain mustat pisteet.
anzqu

ViestiKirjoittaja fedja » 18 Elo 2011, 22:25

Selvitäppä azqu onko siellä kraniosakraaliterapiaa tai kraniaalista osteopatiaa. Voisit käydä kokeilemassa, että vaikuttaako se olotilaan mitään. Hoitaa juuri tuota kalvotasoa ja rauhoittaa hermostoa. Jos on vaikutusta tuolla hoidolla, niin onglema voi just olla siellä duratasolla, jota ei suurin osa fysiatreista osaa ottaa huomioon.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 19 Elo 2011, 09:10

Minä olen joskus käynytkin tuossa kraniosakraaliterapiassa ja sitä tarjoaa samainen fysiokeskus missä olen käynyt. Pitää vaan pyytää, että laittavat tietylle käsittelijälle jos ja kun saan vakuutusyhtiöltä maksusitoumuksen. Kraniosakraaliterapiaa vakuutusyhtiö ei sellaisenaan korvaa, mutta pystyvät kikkailemaan tuolla fysiokeskuksella hoidon korvattavaksi yhdistelemällä hoitokertoja. Sen muistan tuosta ainokaisesta hoitokerrasta, ettei itse hoito tuntunut miltään, mutta se seuraava päivä oli pieni kuolema :D

Pikkukaupungiksi tuolla lähitaajamalla on melko kattava fysiokeskus :)

Vakuutusyhtiö kun ei ottanut kantaa edes fysioterapiaan ennen MRI-kuvia. Enkä kyllä saanut aloittaakaan fysioterapiaa ennenkuin niska on uudestaan kuvattu, entisen lähetteen viimeisen käynnin kävin pois ja sekin oli pääasiassa lihashuoltoa. 4 päivää vielä tuubikäyntiin...
anzqu

ViestiKirjoittaja fedja » 19 Elo 2011, 15:31

Juu. Tuo on herkkä laji tuo kraniosakraaliterapia. Itse olen käynyt 3 fysioterapeutilla ja 5 osteopaatilla ja yhdellä kraniosakraaliterapeutilla ottamassa hoitoa. 3 noista hoitajista on sellaset herkät näpit, jotka soveltuvat minun hoitoon. Jos hoitoa antaa yhtään liian kovaa, niin tuloksena kehon jumitila ja esim. ylivireystila. Hoidon jälkeen pitäisi tulla rentoutustila joko saman iltana tai seur päivänä.

Hoito vapauttaa kalvojännitystä, joten jälkitila saattaa olla syvä väsymys, pöpperöinen olo, huimausoireen lisääntyminen. Tai sitten ylivireystilan pukkaaminen päälle ja jumituksen paheneminen, jos hoito annetaan väärin.
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)