Kasvojen oudot tuntemukset

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

ViestiKirjoittaja mariela » 27 Touko 2011, 13:23

Kuules "positiivinen". Saat mielihyvin tässä viimeisen sanan - tuskin enää ketään muutakaan kiinnostaa vääntää, kun et suostu ajattelemaankaan muita lähtökohtia kuin omiasi. Kuten sanoin, sinun kokemuksesi sai kyllä ajattelemaan psyyken osuutta, mutta kaikille se ei ole vaan koko totuus.

Miksi Mariella sun totuus olis muka yhtään sen viisaampi?

Minuun totuudessani ei ole mitään sen viisampaa, mutta ero on siinä, että en ole hyökkäävästi esittämässä sitä samalla muiden kokemukset teilaten, niin kuin sinä olet. Jos joku saa minun kokemuksistani apua, niin hyvä, ja jos ei niin ok. Sinä et ilmeisesti hyväksi omastasi poikkeavia mielipiteitä.

Minkä minä voin, että että täällä ilkeitä, lääkekielteisiä änkyröitä, joiden elämäntehtävä näyttää olevan kieltää se, että osa niskaongelmista on psykosomaattista perää ja hoidettavissa ainakin ensiapuna SSRI-lääkityksellä.

Keskusteluhan menee väkisin jankkaamiseksi kun minä en saa omaa kantaani kertoa ilman että se menee jankkaamiseksi ja kaikenmaailman herkkähipiät ovat jatkuvasti huutamassa kuinka "heitä on loukattu" kun on uskallettu väittää, että ongelmat voivat johtua myös psyykestä.

Mitä kuvittelet saavuttavasi tuollaisella nimittelyllä? Huomaatko, että teet melkoisia yleistyksiä ja lauot omia totuuksiasi sen perusteella. Ei asiat ole niin mustavalkoisia, vaikka niin kuvittelisitkin :wink: Nimittelyyn liittyen, käypäs lukemassa foorumin käyttäytymissäännöt vielä kertaalleen! Mielenkiintoista nähdä miten strategiasi tästä jatkuu. Aikonet hyökätä jokaisen kimppuun yksitellen?

Aiheen käsittely loppui minun osalta tähän. Liianherkkä, pahoittelen että keskustelu meni sivuraiteille.
mariela
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja posi+iivinen » 27 Touko 2011, 13:44

"minua on nimitelty" kortti jälleen pelattu mariellan toimesta, Hohhoijaa....

Mariella, vai et ole "hyökkäämässä". Sinähän hyökkäät jatkuvasti. Kyttäät, että missä vain on minun viestini ja heti sinne perään ryntään hokemaan, että "älä yleistä äläkä tuputa" jumputustasi.

Tämä foorumihan kuihtuu äkkiä pois, jos mitään ei saa mihinkään asiaan sanoa vaan se on heti "yleistämistä". Miten mariella sinun oma keskustelusi kestää moista argumentaatiota? Jos minä tulen sinun viestisi perään huutelemaan, että "Nyt mariella yleistät, sun kokemukset auttaa vain sinua".

On se kummaa ulisemista, kun tämä liianherkän ketjukin piti käydä änkyröiden toimesta kakkimassa täyteen tota "ei saa yleistää" huutelua - vaikka tämä ketju jos mikä on SSRI-ketju ja tässä ketjussa pitäisi saada mainita SSRI-lääkkeet kun kerta niistä oli sitä apuakin!

Just joo. Kiva kiva. Kivaa keskustelua tämä tämmöinen kun ei saa kertoa rehellisesti, mistä on ollut apua ilman että mariella tulee heti vetään turpaan äläyleistä-argumentillaan.

Ps. ethän mariella itsekään jousta kannassasi tippaakaan - miksi siis minunkaan pitäisi? istutaan molemmat täällä omissa poteroissamme ja omista lähtökohdistamme kommentoidaan asiaa....
posi+iivinen

ViestiKirjoittaja CH » 27 Touko 2011, 14:17

Tämä on foorumi, jossa kipeät ihmiset purkavat tuntojaan, kertovat tilastaan ja kysyvät neuvoja ja jossa muut jäsenet vastailevat kysymyksiin osaamisensa/kokemuksensa mukaan, tsemppaavat toisiaan ja ehdottavat ratkaisuja. Tällä foorumilla pätevät sellaisen asiallisen keskustelun yhteistyösäännöt, jossa osapuolina ovat toisilleen vieraat ihmiset. Ja tämä tarkoittaa juurikin sitä, ettei lähdetä jankkaamaan mielipiteistä, mikä nega+iivisellä tuntuu olevan itsetarkoitus! Jos joku kirjoittaa täällä negatiivisesti jostain asiasta, ei ole nega+iivisen asia tehdä vastahyökkäystä - esimerkiksi lääkärikunnan puolesta. Tämä ei ole väittelyfoorumi! Se, että täällä ei jatkuvasti kyseenalaisteta toisten kommentteja, ei tarkoita sitä, että kaikki ovat täällä yhtä mieltä ja tarvitsevat äkkiä joukkoonsa nega+iivisen kaltaisen totuuden torven pelastamaan keskustelun vääriltä mielipiteiltä.
CH
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 27 Touko 2011, 14:56

Vaikutat, positiivinen, edelleen käyvän vähän kierroksilla. Olen kyllä samaa mieltä mariellan ja CH:n lausuntojen kanssa ja väitteesi siitä, että mariela juoksisi perässäsi kuulostaa jo vähän vainoharhaiselta. Minusta ainakin näyttää siltä, että sinä olet tässä se aktiivisempi ja aggressiivisempi osapuoli.

Eikö sua posetiivinen yhtään kummastuta se, että tässä ketjussa ainakin 5 kirjoittajaa pitää sun tyyliä aggressiivisena ja jopa ajoittain loukkaavana, mutta itse näet asian päinvastoin? Mitä jos enemmistö olisi kuitenkin oikeilla linjoilla vai onko vain niin, että sinä olet aina oikeassa ja muut väärässä?

Jätän sinut pohtimaan asiaa ja muistutan sinua vielä kerran näistä palstan säännöistä:

Kohtelethan kanssakeskustelijoita kunnioituksella! Palstalla on sallittua ja jopa toivottavaa ilmaista kritiikkiä ja voimakkaitakin tunteita, mutta muiden keskustelijoiden nimittely ja mollaaminen tai epäasiallinen kielenkäyttö palstalla voi johtaa viestien poistamiseen. Epäasiallisen käytöksen jatkuessa henkilö voidaan sulkea palstan ulkopuolelle joko määräajaksi tai pysyvästi.

Keskustelen asiasta vielä Fedjan kanssa, mutta itse olen jo sitä mieltä, että seuraavasta vähänkään asiattomasta viestistä saat parin viikon porttikiellon. Tästä on jo ihan riittävästi väännetty. Ensimmäisen varoituksen jälkeen paransit kyllä jo vähän tyyliäsi, mutta yritäpä vielä neutraalimmin ilmaista eriävät mielipiteesi.
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja posi+iivinen » 27 Touko 2011, 15:34

Silloin kun annetaan vääriä neuvoja - tai vailla perusteita kyseenalaistetaan hoitavan lääkärin toimenpiteitä palstan puoskareiden toimesta kuten tässä nimimerkki "liianherkkä" avaamassa keskustelussa mentiin tekemään, niin kyllä silloin pitää olla lupa puuttua siihen soopaan, jota osa "keskustelijoista" täällä näköjään harrastaa viestistä toiseen.

Näköjään toinen näistä jankkaajista on saanut oikein admin natsat kaulaansa.

Täysin samantekevää minulle, siinähän poistatte foorumilta vaikka täysin kirjoitusoikeuteni. Ei kiinnosta kissan vertaa. Minä en tätä foorumia tarvitse enää mihinkään kun keksin tavan parantua niskavaivoista ilmankin tätä hourupäiden halaamoa.

Mutta sen vain sanon minkä sanon aikaisemminkin: OLISI OLLUT HIRVEÄN KAUHEAN KIVA, jos täällä olisi ollut joku täyspäinenkin kommentti noista SSRI-lääkkeistä näiden lääkekriittisten änkyröiden kitinöiden sijasta.

Siitä olisi ollut minulle apua. Ja olisi muuten apua monelle muullekin, vaikka fibro-mariella haluaakin joka käänteeseen länkyttää, että "hui kauheeta".

Tätähän ei saisi sanoa ääneen. Palstan änkyrät ja konkarit haluavat että kaikki niskavaivaiset kroonistuisivat samanlaisiksi vuosikausia lääkäreillä hyppääviksi droideiksi mitä he itsekin ovat.

Lukekaapa itsekin kriittisesti tämän palstan tekstejä. Kun lääketieteen ja lääkäreiden mukaan jopa yli puolet niskaongelmista on psyykeperäisiä - niin tätä palstaa lukemalla niitä ei löydä juuri ainuttakaan.

Teiltä puuttuu onnettomat reppanat analyyttinen ajattelu ja olette aika pitkälti koko porukka pahasti hukassa.

Ei se voi olla niin, että 80% kuskeista ilmoittaa omasta mielestään olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Se on matemaattinen mahdottomuus.

Eikä sekään voi olla niin, että niskafoorumilla 98% jengistä kieltää psyyken osuuden vaivohinsa. Sekin on matemaattinen mahdottomuus, jos tajuatte analogian hyvä-kuski-vertauksen kanssa.

Heh. Siinähän vaellatte pimeydessä ja harhaanjohdatte ihmisiä minun puolestani. Varsinaiset "vertaistukijat".

Jääkääpä pohtimaan sitä - ja juoksuttakaa ihan rauhassa rahanne jonnekin Tampereen Meedioille ylitulkittaviksi.

Sen verran on tuttuja röntgenlääkäreissä, että tiedän että niistä kuvista näkee hyvällä mielikuvituksella mitä vaan.

Ei voi olla niinkään, että huippukoulutetut radiologit ympäri Suomen eivät näe niissä kuvissa mitään ja vain yksi mukamas on näkemässä. Ei sellainenkaan ole lääketiedettä. (Ehkä se on taloustiedettä? Kiva talous sillä joka kuvista jotain löytää... :))
posi+iivinen

ViestiKirjoittaja DirtyDeeds » 27 Touko 2011, 15:57

posi+iivinen kirjoitti:Silloin kun annetaan vääriä neuvoja - tai vailla perusteita kyseenalaistetaan hoitavan lääkärin toimenpiteitä palstan puoskareiden toimesta kuten tässä nimimerkki "liianherkkä" avaamassa keskustelussa mentiin tekemään, niin kyllä silloin pitää olla lupa puuttua siihen soopaan, jota osa "keskustelijoista" täällä näköjään harrastaa viestistä toiseen.

Näköjään toinen näistä jankkaajista on saanut oikein admin natsat kaulaansa.

Täysin samantekevää minulle, siinähän poistatte foorumilta vaikka täysin kirjoitusoikeuteni. Ei kiinnosta kissan vertaa. Minä en tätä foorumia tarvitse enää mihinkään kun keksin tavan parantua niskavaivoista ilmankin tätä hourupäiden halaamoa.

Mutta sen vain sanon minkä sanon aikaisemminkin: OLISI OLLUT HIRVEÄN KAUHEAN KIVA, jos täällä olisi ollut joku täyspäinenkin kommentti noista SSRI-lääkkeistä näiden lääkekriittisten änkyröiden kitinöiden sijasta.

Siitä olisi ollut minulle apua. Ja olisi muuten apua monelle muullekin, vaikka fibro-mariella haluaakin joka käänteeseen länkyttää, että "hui kauheeta".

Tätähän ei saisi sanoa ääneen. Palstan änkyrät ja konkarit haluavat että kaikki niskavaivaiset kroonistuisivat samanlaisiksi vuosikausia lääkäreillä hyppääviksi droideiksi mitä he itsekin ovat.

Lukekaapa itsekin kriittisesti tämän palstan tekstejä. Kun lääketieteen ja lääkäreiden mukaan jopa yli puolet niskaongelmista on psyykeperäisiä - niin tätä palstaa lukemalla niitä ei löydä juuri ainuttakaan.

Teiltä puuttuu onnettomat reppanat analyyttinen ajattelu ja olette aika pitkälti koko porukka pahasti hukassa.

Ei se voi olla niin, että 80% kuskeista ilmoittaa omasta mielestään olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Se on matemaattinen mahdottomuus.

Eikä sekään voi olla niin, että niskafoorumilla 98% jengistä kieltää psyyken osuuden vaivohinsa. Sekin on matemaattinen mahdottomuus, jos tajuatte analogian hyvä-kuski-vertauksen kanssa.

Heh. Siinähän vaellatte pimeydessä ja harhaanjohdatte ihmisiä minun puolestani. Varsinaiset "vertaistukijat".

Jääkääpä pohtimaan sitä - ja juoksuttakaa ihan rauhassa rahanne jonnekin Tampereen Meedioille ylitulkittaviksi.

Sen verran on tuttuja röntgenlääkäreissä, että tiedän että niistä kuvista näkee hyvällä mielikuvituksella mitä vaan.

Ei voi olla niinkään, että huippukoulutetut radiologit ympäri Suomen eivät näe niissä kuvissa mitään ja vain yksi mukamas on näkemässä. Ei sellainenkaan ole lääketiedettä. (Ehkä se on taloustiedettä? Kiva talous sillä joka kuvista jotain löytää... :))

No, tämä ongelmahan ratkesi yksinkertaisesti tällä viestilläsi. Tiedoksi samalla kaikille, että tämä häirikkö on nyt sitten samalla kertaa lopullisesti bannattu palstalta.
Kovia kipuja alkaen 8/1999, niskaan tehty 1999 anteriorinen dekompressioleikkaus, väli C7-Th1 luudutettu yhteen, selässä madaltumia, instabiliteettia, protruusioita, kipuja
Blogi: http://dd-speaks-his-mind.blogspot.com/
DirtyDeeds
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 27 Touko 2011, 15:58

Siinäpä vasta kaikkien rakentavien vastausten äiti. Olen ilmeisesti tarpeeksi hyvässä lääkityksessä, sillä nauran katketakseni :D

*** Kiitos DD!
anzqu

Re: Kasvojen oudot tuntemukset

ViestiKirjoittaja anzqu » 27 Touko 2011, 16:22

liianherkkä kirjoitti:Onko täällä muita joilla on ollut pistelyä, puutuneisuutta, kireyttä kasvoissa?? Mulla alko vähän alle viikko sitten ja täää on tosi pelottavaa.. Välil tuntuu vähemmän, välil enemmän. Enemmän jos pelkäään ja ajattelen asiaa.. Ulkona ei tunnu tai jos teen jtn kivaaa ja unohdan tän... Niskakin on kipeä, mutta se tuli vasta ton jälkeen tai siis ainahan mulla on niska jumissa, se on aina ollut, jännitän ja stressaan just niskalla ja puren öisin hampaitani...
Mut tääää pelottaa, auttakaa!

Nyt voi vastata jo itse asiaankin :)

Minulle ilmestyi samanlaisia oireita 2kk kolarin jälkeen. Kun asiaa ääneen ihmettelin fysioterapiassa, sanottiin minulle oireiden olevan kolmoishermo-oireita, jotka tulevat esiin niskan jumitustilan kautta. Sain heti asialle jonkinlaisen selityksen, mikä helpotti tilanteeseen suhtautumista. Vaiva kuului ikäänkuin asiaan.

Nyt 2kk oireen ilmaantumisen jälkeen tilanne on lieventynyt joissain määrin. Särkylääkitystä olen syönyt kolarista saakka ja fysioterapiassa käynyt kohta parikymmentä kertaa. Tärinä tuo minulla kasvo-oireet voimakkaasti esille, samoin niskan jännittäminen. Oireilu on usein pahimmillaan heti aamusta, kun herään niska jännittyneenä.

Sen olen huomannut, että jos minulla on jotain muuta ajateltavaa, niin hyvässä kuin pahassa, oire jää taustalle. Sitä en tiedä onko tämä virallisesti kolmoishermosärkyä, mutta tällä diagnoosilla mennään eteenpäin, kunnes joku viisaampi teorian kumoaa :)
anzqu

ohoh.

ViestiKirjoittaja liianherkkä » 29 Touko 2011, 11:11

Saipas mun viestini aikaan kunnon tappelun! o.O

Mun täytyy sanoa et oikeesti toi mielialalääkitys on auttanu mua. Mä ajattelin jo oikeesti et haluan pois täältä. Niska oli niin kipeenä ja naaman puutuminen 24/7 oli ihan hirveää! Mä olin niin loppu. Lopulta pyysin itse mielialalääkkeet, vaikka niitä mulle jo alussa tarjottiinkin, mut mä en halunnut niitä ottaa koska se lääkäri oli tosi outo eikä hetkeäkään kuunnellut mun valitusta niskasta tai puutumisesta, kyseli vaan et onko mulla ollut jotain lapsuudessa, aiemmin masennusta ym. mä sanoin et haluaisin tietää mistä tää puutuminen johtuu ja sitten kun sen saan kuriin niin varmaan masentuminenkin lähtee. Se lääkäri ei vaan kuunnellut yhtään! Ja lopulta tosiaan sain sen fysioterapialähetteenkin rukoilla.

Tilanne ennen lääkettä oli tämä:
- joka päivä melkein buranaa
- sirdaludia välillä
- jopa opamoxia otin pahimpaan ahdistukseen kun pelotti puutuminen niin paljon
- kivut ja puutuminen, päänsäryt, leukasäryt, alaselkäkivut oli joka päivästä

Tilanne lääkkeen aloituksen jälkeen:
- olo alko kohenemaan jo muutaminen päivien käytön jälkeen, jopa avomies huomasi ja kommentoi että ootpas sä piristynyt
- kivut väheni, puutuminen väheni
- en käytä enää buranaa
- sirdaludia oon parina yönä ottanu
- puutuminen ja kipuilu alkaa kun rasitan niskaa liian pitkään esim. työskentelen koko päivän kasvot alaspäin, mutta muuten pysyy suht kivana

Omt-fysioterapia loppui ja omt-fysioterapeutti totesi lopuksi että niskan liikkuvuus on parantunut paljon ja uskoi että oireet ovat parantumassa. Ja niin on käynytkin. Hän uskoo mobilisoinnin auttaneen. Uskon minäkin, se on tuntunutkin hyvältä. Mutta kyllä lääkkeet auttoivat myös.

Edelleen on niskassa paljon kovia pahkuroita, edelleen on puremalihakset jumissa, mutta kivut ja puutumiset on paljon paremmat ja uskon nyt täysillä paranemiseen. Mikä sitten oikeasti on ollut se suurin apu, jaa a, mutta ei sen väliä, olen nyt onnellinen että tilanne on paranemaan päin. Jos ne on noi lääkkeet syön niitä vaikka lopun elämääni mikäli oireet palaavat lopetuksen jälkeen.

Mulla on tekemistä kyllä ton psyykkisen puolen kanssa, oon hirveen herkkä ollut aina. Tai ei sitä kaikki huomaa kun oon semmonen menevä ja sosiaalinen, mut sisällä oon tosi herkkä ja pelokas. Sairauspelko onkin mun suurin pelkoni, en tiedä miten selviäisin esim. syövän kanssa. Huh, se ois kyllä suuri koetinkivi, nytkin olin niin varma et ms-tauti tai als tai joku muu.. Mutta tällä hetkellä näyttää että selvisin säikähdyksellä ja pääsen vielä kuntoon jumppaharjotteilla, hieronnalla, piikkimatolla, lämpömatolla ja ennen kaikkea oikeilla työasennoilla ja vähentämällä stressiä. Otan vaan aina niin paljon stressiä, töistä, koulusta, ihmissuhteista, kaikesta. Siinä mulla on valtavasti töitä et opin sanoo ei, opin pitämään puoleni jne.
liianherkkä
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

ViestiKirjoittaja anzqu » 29 Touko 2011, 11:33

Ymmärrän tilanteesi hyvin. Pitkään jatkuva selittämätön oireilu ja vielä pään seudulla saa kyllä kenet tahansa vauhkoksi. Kyllähän tuossa pelkäisi itsekin kaiken mahdollisen aivoveritulpasta lähtien. Omalla kohdallani oli onni, että fysioterapeutti osasi nimetä ongelman aiheuttajan. Fysiatri taasen kuittasi vain, että kuuluu niskaoireisiin.

Muutenkin, kun pitkään sairastaa jotain, alkaa ajatukset väistämättä keskittymään pelkästään oireiden ympärille. Kohta elämässä ei ole muuta kuin sairaus/vamma. Minulla on näitäkin kausia ollut vuoden sisällä kaksi, ensin sairastumisen myötä ja sitten niskavamman myötä. Elämä ei todellakaan ollut hetkeen mitään muuta kuin sitä oman olonsa kyttäämistä maustettuna päivän kohokohdalla, eli mitäs posti tänään tuo! Kyllä käy psyykkeelle ja pahentaa oireilua, ellei saa ajatuksia edes hetkeksi muualle. Sinun tapauksessasi lääkitys oli tuo tekijä, joka auttoi tasoittamaan ajatuksia, minulle ne olivat nuo meidän mukelot, joiden vuoksi tulee päivärytmiä pakostikin ja nyt kun niska sallii hieman enemmän toimia, yritän keksiä päiviini tarkoituksellista ohjelmaa, sillä mieluinen tekeminen toimii myös tehokkaana kivun/oireiden lievityksenä, koska tällöin oireilu jää taustalle.

Tärkeintä on, että olet saanut apua niin lääkkeistä, kuin fysioterapiastakin. Purentalihakset ovat tekijä, jotka aiheuttavat kasvotuntemuksia muutoinkin ja tällöin apu saattaa löytyä jopa hammaslääkäriltä purentakiskon muodossa :)
anzqu

ViestiKirjoittaja fedja » 29 Touko 2011, 12:16

Tosi hienoa, että sait tilanteeseesi apua noista lääkkeistä. ü

Herkkyydessä muuten on positiivinenkin puoli. Huomaa enemmän sävyjä elämässä ja muistakin ihmisistä asioita, varsinkin jos pääsee sellaisen kaoottisen vaiheen yli, jossa pelot yms ovat voimakkaina ja ajatukset niissä. Minä olen myös herkkä ja olen oppinut arvostamaan herkkyyttäni. Minulle pelkojen ja muidenkin hankalien tunteiden kanssa toimeen tulemiseen ovat auttanut terapiat ja erilaiset kirjoittamisryhmät. Ja eniten se, että lopulta olen uskaltanut kohdata erilaisia vaikeita tunteita. Niille vaikeille tunteillekin on syynsä ja historiansa niiden syntyyn.

Minulla masennuslääkkeillä on päinvastainen vaikutus kuin sinulla. Kiristykset ja puutumiset paheni, ja yöunet meni kokonaan.
Master of Kiristys and Jumitus
fedja
Foorumin ylläpitäjä
Foorumin ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja anzqu » 29 Touko 2011, 12:25

fedja kirjoitti:Minulle pelkojen ja muidenkin hankalien tunteiden kanssa toimeen tulemiseen ovat auttanut terapiat ja erilaiset kirjoittamisryhmät.

Tuossa on kyllä kaksi hoitomuotoa, joita ei voi aliarvostaa. Kirjoittaminen on ollut myös minulle eräänlaista terapiaa, olen saanut purkaa mietteitäni näppäimille ja sitä kautta saanut selvyyttä omaan tilanteeseeni ja suhtautumiseeni sairausteeni/vammaani.
anzqu

ViestiKirjoittaja anzqu » 29 Touko 2011, 13:35

Sirdaludia on minulle määrätty aikoinaan erilaisiin lihasten tulehdus/kiputiloihin ja annostus on vaihdellut 2-6mg välillä. 6mg on pitkävaikutteinen muoto. Sirdalud on miedompina tabletteina tehnyt minulle aivan suunnattoman väsymyksen, mutta tuonut nopean avun lihasjännitykseen.

Norflexia sain kolarin jälkeen jo ensiavussa lihaspistoksena ja sen jälkeen pillerimuodossa. Norflexia käytetään esim. lievittämään luiden murtumista tulevaa kipua. Norflex on myös parkinssomismissa käytettävä lääke. Käytin kolarin jälkeen Norflexiä kuurina 2 viikkoa, jonka jälkeen fysiatri käski laittaa sen tauolle. Nykyisin otan Norflexin lisänä, jos niskassani on voimakasta jäykkyyttä eikä kipulääkeen tuoma helpotus riitä poistamaan tätä suojajännitystä tarpeeksi. Myös pitkän automatkan jälkeen olen katsonut parhaaksi ottaa Norflexin, sillä auton tärinä pahentaa oireiluani. Minulla tämä pitkä automatka tarkoittaa n. tunnin yhtämittaista ajomatkaa.

Molemmat lääkkeet vaikuttavat selkäytimen kautta, mutta hieman eri mekanismeilla. Sirdaludia käytetään käsittääkseni enemmän kroonisiin lihasten jännitystiloihin, kun taas Norflexia vammaperäisiin tiloihin.
anzqu

ViestiKirjoittaja tahdonvoimaa » 29 Touko 2011, 23:08

Thänks DD. Tätä ketju mielenkiinnolla seurattuani en voinut enää kuin syvästi ihmetellä, mistä hän ammensi tuon energian kaikkien muiden pilkkaamiseen ja outoon nimittelyyn - ja vielä yksitellen, pelottavan "hyvin" argumentoiden ja arkoihin paikkoihin tahallaan sohaisten. Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä, miten ei kannata vertaisfoorumilla käyttäytyä. Sympatiat Marielalle, CH:lle ja DD:lle ja muille. Hoiditte tyylikkäästi argumentoiden tilanteen loppuun, ettekä menneet mukaan ilkeämieliseen nimittelyyn ja yleistyksiin. Tällaisella palstalla on mukava edelleen piipahdella. :D

Ps. Ja niskakin voi yllättävän hyvin siihen nähden, että vatsassa on ylimääräistä 15 kiloa ja kaks alieni kiskoo rikkinäistä C7-ligamenttia päivittäin... ;) ;) Mut kohtahan he ulostuvat ja sitten alkaa the kantaminen. jep, ei enempää mun niskasta liianherkän ketjussa.

Tsemii itse kullekin!!! Hyvä kuulla, että liianherkällä on asiat paremmin. :D
Herkistyneellä hermostolla ja niskan retkahdusvammalla höystettynä jokainen päivä on yhtä juhlaa ja ihmettelyä! Ihmettelen sitä täällä nykyään: http://onnipotkas.wordpress.com
tahdonvoimaa

kuulumisia...

ViestiKirjoittaja liianherkkä » 10 Elo 2011, 16:22

Tänne kuuluu tosi hyvää ja vähän myös huonoa...

Ensinnäkin tuosta puutumisesta... Se oli hallinnassa kuukauden, oireili pari viikkoa ja taas poissa kuukauden.. No nyt se on taas ollut viikon vaivana... Ja tällä kertaa en voi hoitaa sitä sirdaludilla tai mielialalääkkeillä, koska olen raskaana!! Kahdeksas raskausviikko menossa, täytyy vaan toivoa ettei puutumiset/pistelyt/kiristelyt ym. tuntemukset mee niin pahaksi kuin keväällä etten ala taas hermoilemaan ja masentumaan...
Noh, onneksi on tämä ilon aihe masussa <3
liianherkkä
Innokas niskoittelija
Innokas niskoittelija

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)