Autonomisen hermoston toimintahäiriö - siis tension neck

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Autonomisen hermoston toimintahäiriö - siis tension neck

ViestiKirjoittaja siiseli » 17 Maalis 2011, 17:28

Olen kirjoittanut tänne puolitoista vuotta sitten oireistani ja vihdoin on löytynyt oireille selitys - ei siihen tarvittukaan kuin pari vuotta ja kolme neurologia.Kyse pahasta tension neckistä, nyt menossa kolmas sairausjakso,kaksi edellistä kestivät parikin kuukautta. Oireet ovat todella pahoja hetkittäin:kävelyvaikeus,käsien roikkuminen,pään kannattelun vaikeus, puutuneisuus,näkövaikeudet,jatkuva kuvotus,lievä lämpöily ja kun viimeksi tilanne pääsi oikein pahaksi - hetkellinen jalkojen ´'halvaantuminen',korva-ja kasvokivut sekä hetkelliset tajunnanhämärtymiset, puhe-ja nielemisvaikeudet, niin ja lämmönsäätelykoneisto tekee välillä tepposia esim. yhtäkkiset kämmenten hikoilukohtaukset tuttuja,mutta niitä helpoimpia oireita.Lisäksi silmän yläluomen hetkellistä roikkumista...Tässä tais olla melkein kaikki oireet. Ja paniikkihäiriödiagnoosin saaneille tiedoksi, että eräs tk-lääkäri diagnosoi vuosia sitten minulla olevan paniikkihäiriön,kun näitä oireitani ensi kertaa valitin.
Lihasrelaksantit ja fysikaalinen hoito päällä tällä hetkellä,toivotaan että menee nopeammin ohi kuin viime kerroilla.
siiseli
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja torvelo » 17 Maalis 2011, 18:12

Voiko siis pelkkä lihasjäykkyys olla syynä autonomisen hermoston toiminnan häiriintymiseen ?

Utelee :?:

-torvelo-
torvelo
Erittäin kiivas niskoittelija

ViestiKirjoittaja Orkidea » 17 Maalis 2011, 18:27

Toi on hyvä kysymys, koska minulla on tehty tutkimuksia toisen perään ja mitään isompaa, konkreettista ei löydy, mutta autonominen hermosto heittää volttia :? Tosin onhan minulla niitä mystisiä hermojuurivaurioitakin, vaikka kuvissa ei näy mitään niitä selittävää... Tiedä sitten löytyisikö fMRI:ssä jotain, mutta sitä ei ole ainakaan toistaiseksi tehty.

Ikävältä kuullostavat siiselinkin vaivat :( minäkin voin allekirjoittaa monet noista oireista. Päänsärky, huimaus ja lievä pahoinvointi on seurana lähes koko ajan ja nyt on viimeaikoina lähtenyt pari kertaa jalat alta suihkussa, kun päätä vei hieman taaksepäin hiuksia huuhdellessa :? Nuo hikoilukohtaukset ovat hyvinkin tuttuja ja kiusallisia, koska niskan ollessa ärtynyt saatan hikoilla itseni päästä varpaisiin läpimäräksi ihan hetkessä, vaikka en tekisi juuri mitään :roll: Paniikkihäiriödiagnoosia on minullekin tarjottu hengitysvaikeuksien vuoksi, tosin lääkärin mieli muuttui aika nopeasti kun astmatutkiukset aloitettiin... Minun valitukseni niskan ongelmista kuitattiin vuosikausia sanomalla, että jumppaa lisää ja mene hierontaan. Ei auttanut, vaikka sanoin jumppaavani jo päivittäin ja niska vain ärtyy hieronnasta...
Orkidea

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)