Kaularangan sivuilla kystiset....

Niskaongelmat, jotka eivät selkeitä retkahdusvammoja: Tapaturman seurauksena tulleet - Kulumat/rappeumat - Välilevyongelmat - Tension neck - Muut niskavaivat

Kaularangan sivuilla kystiset....

ViestiKirjoittaja tuulia » 05 Joulu 2010, 18:19

Olen uusi täällä, juuri löysin tämän foorumin. Kysyisin, jos joku osaisi sanoa jotain: minulta löytyi kaularangan muiden vikojen lisäksi mangneettikuvassa "Th II-III tasolla aivan juuriaukkojen ulkopuolella molemmin puolin kystiset muutokset, joiden merkitys jää avoimeksi". Nyt kuitenkin lääkäri laittoi uudestaan kuvaan keskusteltuaan röngtenlääkärin kannsa, tällä kertaa kuvataan varjoaineen kanssa.Voikohan olla jotain vakavampaa?

Minulla on nivelrikkoa vähän joka puolella. Kuulukohan tällaiset kystiset muutokset kaularangan vaivoihin. Aikaa kuvaukseen ei ole vielä tullut ja mielessä käy aina välillä pelko, mitä ihmettä nuo mahtavat olla.
Käsivarteni ovat voimattomat, ranteet myös, en voi nostella, enkä pitää kauan käsiä ylhäällä. Ja kivut, niistä sitten myöhemmin. Kiitos, jos jollain olisi jotain vinkkejä mitä voisivat olla!
tuulia
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

ViestiKirjoittaja Kaisa » 06 Joulu 2010, 10:17

Hei Tuulia ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikesta huolimatta!
Minulla ei ole tuollaisista kystisistä muutoksista mitään tietoa, mutta arvaan, että Sinä elät nyt jännityksen vallassa. Uuteen kuvaan varmaan joudut sen vuoksi, että lääkärit eivät osanneet tuosta sanoa, mitä se muutos tarkoittaa. Varjoaine auttaa saamaan vielä paremmin muutokset esiin.

Tekisi mieleni sanoa, että älä turhaan huolehdi, mutta en sano, sillä olisin samassa tilanteessa itsekin peloissani. Toivotaan, että pääset nopeasti tutkimuksiin ja saat tiedon, mistä on kysymys. Vaarattomia kystiahan on ihmisillä missä paikoissa vain.

Kerro vain oireistasi ja muista vaivoistasi täällä, niin kuulemme, mikä tarinasi on. Nivelrikko sinälläänkin aiheuttaa kyllä nuo oireet käsiin kivuista puhumattakaan.

Kirjoittamisiin!
Kaisa
Vakkariniskoittelija
Vakkariniskoittelija

ViestiKirjoittaja tuulia » 11 Joulu 2010, 12:53

Kiitti sinulle Kaisa kun vastailit. Olen käynyt lukemassa, mutta en ole saanut vielä kirjoiteltua lisää. Nytkin laitan vain pikkasen, eli uusi mangneettikuvas on vasta huhtikuun lopulla! Eli eivät pidä ainakaan kiireellisenä, voihan siitäkin jotain päätellä. Kyllä noi mun käsiongelmat johtuu eniten yläselän vioista ja ranteissa ja sormissa on nivelrikkoa :( "Jatkan vaivojeni valitusta" tässä jokunen päivä :)
tuulia
Noviisiniskoittelija
Noviisiniskoittelija

Paluu Yleinen keskustelu - (Muut niskavammat ja niskavaivat)